SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Witam,
Chcę zeSWAPować swój 1.4 na 1.8t, silnik jakiś wynajdę na znanym portalu aukcyjnym tylko wolę spytać wcześniej i wiedzieć na co się przygotować niż kupić i dopiero dowiedzieć się, że to jest prawie niemożliwe.
Czytałem już na ten temat trochę tematów ale mam dodatkowe pytania. Wiem, że będę potrzebował:
-silnika
-skrzyni biegów
- kompletnej wiązki (najlepiej z europejczyka bo anglika trzeba przedłużać)
- cięgna skrzyni
no i to takie podstawy chyba.
Pytanie co z tymi częściami:
1. Maglownica może zostać taka jak była?
2. Co z lewarkiem zmiany biegów? Jeśli zmienią się cięgna to ten który mam będzie ok?
3. Czy wiązkę elektryczną po prostu wypnę swoją i wepnę nową czy będzie rzeźba?
4. Co z chłodnicą, zmiana na taką z 1.8t?
5. Wiązka silnikowa obejmuje również moduł komfortu i klimatyzację, czy te podzespoły mają oddzielną wiązkę?
Ogólnie chętnie pogadałbym z kimś kto zmieniał silnik 1.4 lub 1.6 na 1.8t. Nie chcę, żeby samochód stał pół roku robiony.
Jeśli ktoś będzie chciał to oczywiście udzielę wszelkich informacji o konkretach tego samochodu, żeby pomogło.
Liczę na Waszą pomoc, bo po podniesieniu mocy z 75koni na 110 w moim 1.4 rozwaliło uszczelkę pod głowicą a planowałem SWAP więc nie chce naprawiać tylko wsadzić 1.8t
Chcę zeSWAPować swój 1.4 na 1.8t, silnik jakiś wynajdę na znanym portalu aukcyjnym tylko wolę spytać wcześniej i wiedzieć na co się przygotować niż kupić i dopiero dowiedzieć się, że to jest prawie niemożliwe.
Czytałem już na ten temat trochę tematów ale mam dodatkowe pytania. Wiem, że będę potrzebował:
-silnika
-skrzyni biegów
- kompletnej wiązki (najlepiej z europejczyka bo anglika trzeba przedłużać)
- cięgna skrzyni
no i to takie podstawy chyba.
Pytanie co z tymi częściami:
1. Maglownica może zostać taka jak była?
2. Co z lewarkiem zmiany biegów? Jeśli zmienią się cięgna to ten który mam będzie ok?
3. Czy wiązkę elektryczną po prostu wypnę swoją i wepnę nową czy będzie rzeźba?
4. Co z chłodnicą, zmiana na taką z 1.8t?
5. Wiązka silnikowa obejmuje również moduł komfortu i klimatyzację, czy te podzespoły mają oddzielną wiązkę?
Ogólnie chętnie pogadałbym z kimś kto zmieniał silnik 1.4 lub 1.6 na 1.8t. Nie chcę, żeby samochód stał pół roku robiony.
Jeśli ktoś będzie chciał to oczywiście udzielę wszelkich informacji o konkretach tego samochodu, żeby pomogło.
Liczę na Waszą pomoc, bo po podniesieniu mocy z 75koni na 110 w moim 1.4 rozwaliło uszczelkę pod głowicą a planowałem SWAP więc nie chce naprawiać tylko wsadzić 1.8t
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Witam.
Ja robiłem swapa z 1.6 16V BCB na 1.8T AUQ ze skody octavi I RS.
Niczego się tu nie dowiesz na tym forum bo albo nikt nie robił albo z tego żyje i Ci nie pomoże.
Moje auto z 2005r i trafiłem na dawcę też z 2005r. W tym wypadku porównałem wiązki i praktycznie się nie różniły dlatego wpiąłem się tylko wiązką silnika pod osłoną wycieraczek od strony kierowcy i przy lampie kierowcy koło aku jest wtyka duża.
1. Maglownica zostaje ta sama. Ewentualnie musisz zmienić w zależności od tego jak jest w silniku 1.4 wąż wspomagania bo w 1.6 pompa była u góry a w 1.8T jest na dole. Podobnie z wężami klimy - do wymiany bo sprężarka jest na dole a nie po środku jak w 1.8T a nie ma możlwości ich wyginać.
2. Lewarek do wymiany bo skrzynia w 1.8T jest na linki. Całą kasetę musisz wyjąć od spodu.
3.WIążka. Moje auto z 2005r i trafiłem na dawcę też z 2005r. W tym wypadku porównałem wiązki i praktycznie się nie różniły dlatego wpiąłem się tylko wiązką silnika pod osłoną wycieraczek od strony kierowcy. Do wiązki z tego silnika dolutowałem tylko ok 30cm kabla i jeszcze doszła kostka z dwoma przekaźnikami które zasilają pompę oparów. Wpiąłem się też kostką przy lewej lampie przy aku. Wszystkie kable się zgadzały na moje szczęście
4. Nie wiem jaka chłodnica jest w 1.4 ale ja zostałem na tej z 1.6 i póki co jest ok po wymianie termostatu.
5. Klima i moduł komfortu ma inną wiązkę.
Potrzebujesz jeszcze kompletny wydech bo średnica jest większa i wylot z turbo jest z tyłu silnika a nie z przodu.
W Twoim przypadku szukałbym całego angola za 3, 4 tyś najlepiej z tego samego roku co Twoje auto i wtedy się brał za robotę. Wiem po sobie.
Poza tym jeżeli inna skrzynia inne sprzęgło zapewne będzie wyjechane a jest tam dwumas dobrze byłoby od razu wsadzić jednomas + sprzęgło z G60.
Do tego są grubsze półosie niż w 1.4 i te Twoje się moga ukręcić przy 1 starcie Ogólnie to jest w *#cenzura#* roboty przy swapie chyba że oddasz do warsztatu. Mnie tu na śląsku powiedzieli 8tyś (z całym swapem) 1.8T 150KM podkręconym Nowy rozrząd oleje itp itd. Ja dałem za swap 3tyś ze 2tyś wsadziłem bo ciągle czegoś brakowało. A to półośki miałem od quattro a to cośtam dlatego gdybym jeszcze raz robił swapa to brałbym całego angola.
Resztę kasy odzyskasz sprzedając części z niego. Do tego przekładasz od razu większe hamulce bo w 1.4 to są chyba tarcze z przodu 256 a 1.8T 288 lub 312mm które przede wszystkim się nie krzywią.
Jeżeli chodzi o elektrykę to musisz jeszcze się liczyć z tym że trzeba będzie ogarnąć immobilizer jeżeli chcesz zostawić swoją stacyjkę.
Ogólnie to roboty jest w pytę !!! Ja najpierw po kupnie swapa ogarniałem temat elektryki mechaniki a później w tydzień zrobiłem swap tyle że miałem problemy z przewodami klimy jak pisałem wcześniej.
Poza tym to będziesz musiał też przełożyć przednie sprężyny bądź całe mc persony bo 1.8T jest naprawdę ciężki i można na wybojach rozwalić miskę olejową.
Apropo mam silnik 1.6 na sprzedaż z wiązką kompem i innymi pierdołami za 900zł.
http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-bcb-20 ... 13825.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Ja robiłem swapa z 1.6 16V BCB na 1.8T AUQ ze skody octavi I RS.
Niczego się tu nie dowiesz na tym forum bo albo nikt nie robił albo z tego żyje i Ci nie pomoże.
Moje auto z 2005r i trafiłem na dawcę też z 2005r. W tym wypadku porównałem wiązki i praktycznie się nie różniły dlatego wpiąłem się tylko wiązką silnika pod osłoną wycieraczek od strony kierowcy i przy lampie kierowcy koło aku jest wtyka duża.
1. Maglownica zostaje ta sama. Ewentualnie musisz zmienić w zależności od tego jak jest w silniku 1.4 wąż wspomagania bo w 1.6 pompa była u góry a w 1.8T jest na dole. Podobnie z wężami klimy - do wymiany bo sprężarka jest na dole a nie po środku jak w 1.8T a nie ma możlwości ich wyginać.
2. Lewarek do wymiany bo skrzynia w 1.8T jest na linki. Całą kasetę musisz wyjąć od spodu.
3.WIążka. Moje auto z 2005r i trafiłem na dawcę też z 2005r. W tym wypadku porównałem wiązki i praktycznie się nie różniły dlatego wpiąłem się tylko wiązką silnika pod osłoną wycieraczek od strony kierowcy. Do wiązki z tego silnika dolutowałem tylko ok 30cm kabla i jeszcze doszła kostka z dwoma przekaźnikami które zasilają pompę oparów. Wpiąłem się też kostką przy lewej lampie przy aku. Wszystkie kable się zgadzały na moje szczęście
4. Nie wiem jaka chłodnica jest w 1.4 ale ja zostałem na tej z 1.6 i póki co jest ok po wymianie termostatu.
5. Klima i moduł komfortu ma inną wiązkę.
Potrzebujesz jeszcze kompletny wydech bo średnica jest większa i wylot z turbo jest z tyłu silnika a nie z przodu.
W Twoim przypadku szukałbym całego angola za 3, 4 tyś najlepiej z tego samego roku co Twoje auto i wtedy się brał za robotę. Wiem po sobie.
Poza tym jeżeli inna skrzynia inne sprzęgło zapewne będzie wyjechane a jest tam dwumas dobrze byłoby od razu wsadzić jednomas + sprzęgło z G60.
Do tego są grubsze półosie niż w 1.4 i te Twoje się moga ukręcić przy 1 starcie Ogólnie to jest w *#cenzura#* roboty przy swapie chyba że oddasz do warsztatu. Mnie tu na śląsku powiedzieli 8tyś (z całym swapem) 1.8T 150KM podkręconym Nowy rozrząd oleje itp itd. Ja dałem za swap 3tyś ze 2tyś wsadziłem bo ciągle czegoś brakowało. A to półośki miałem od quattro a to cośtam dlatego gdybym jeszcze raz robił swapa to brałbym całego angola.
Resztę kasy odzyskasz sprzedając części z niego. Do tego przekładasz od razu większe hamulce bo w 1.4 to są chyba tarcze z przodu 256 a 1.8T 288 lub 312mm które przede wszystkim się nie krzywią.
Jeżeli chodzi o elektrykę to musisz jeszcze się liczyć z tym że trzeba będzie ogarnąć immobilizer jeżeli chcesz zostawić swoją stacyjkę.
Ogólnie to roboty jest w pytę !!! Ja najpierw po kupnie swapa ogarniałem temat elektryki mechaniki a później w tydzień zrobiłem swap tyle że miałem problemy z przewodami klimy jak pisałem wcześniej.
Poza tym to będziesz musiał też przełożyć przednie sprężyny bądź całe mc persony bo 1.8T jest naprawdę ciężki i można na wybojach rozwalić miskę olejową.
Apropo mam silnik 1.6 na sprzedaż z wiązką kompem i innymi pierdołami za 900zł.
http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-bcb-20 ... 13825.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdro
Sebastian
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
prawdasebastian1901 pisze:Niczego się tu nie dowiesz na tym forum bo albo nikt nie robił albo z tego żyje i Ci nie pomoże.
robie swap 1,8t do corrado, cokolwiek konkretnego sie dowiedziec graniczy z cudem
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
A przepraszam dostałem schematy od jednego kolegi z forum. Jak potrzeba to mam do 1.8T AUQ i ARY.
Sebastian
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
A ja proponuję zamiast narzekać, zacząć zadawać konkretne pytania. Jeśli pada pytanie na które można znaleźć odpowiedź w szukajce, lub po dluższym poczytaniu forum, nie widze potrzeby odpowiadania na nie.
Reasumując - mniej rozważań teoretycznych, więcej konkretów (bardzo ladne 2 pierwsze posty pod tym względem)
Reasumując - mniej rozważań teoretycznych, więcej konkretów (bardzo ladne 2 pierwsze posty pod tym względem)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Dokładnie tak jak piszesz bugalon. Nie znajduję nic na forum szukam, drążę temat na innych forach w tym angielskich albo działam sam i próbuję poradzić sobie z tematem bo szukajka też często znajduje takie pierdoły jak wpiszesz hasło że się słabo robi. A jak mam przeglądać 100 tematów na dane hasło to mi się odechciewa i nie dziwię się też innym użytkownikom ale to takie moje skromne zdanie. Koniec OT.
Jeżeli będę mógł komuś pomóc w tym temacie to pomogę. PozdraVWiam.
Jeżeli będę mógł komuś pomóc w tym temacie to pomogę. PozdraVWiam.
Sebastian
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
ok, pisalem w innym temacie i nikt nieodpowiedzial, szukalem i nieznalazlem konkretow,bugalon pisze:A ja proponuję zamiast narzekać, zacząć zadawać konkretne pytania
swap 1,8 t aum do corrado 16v, chodzi mi konkretnie o elektryke, wywalam silnik 16v, wywalam wiaze silnika, zostawiam reszte elektryki, czyli swiatla, klime, abs, elektryke drzwi, wrzucam silnik 1,8t , usuwam zbedne kable, czyli elektryka swiatel, klimy, abs, zostawiam tylko wiazke silnika, ale co dalej, skrzynke bezpiecznikow z przekaznikami tez zostawic? w pewnym momencie i tak jakos trzeba obie wiazki polaczyc, chociazby dlatego ze jak wlacze klime to silnik powiniem podwyzszyc obroty, mam stacyjke z immo z 1,8 t , tez niepodejdzie do corrada, jak to rozwiazac? i wiele innych pytan na ktore tak naprawde niema konkretnych odpowiedzi, chetnie dalbym komus konkretnemu do zrobienia tego, ale niestety u mnie w okolicy niemam nikogo takiego, a targac auto na lawecie 300km niewiedzi mi sie
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Re: SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Nie przekladaj wszystkich wiazek, wez tylko to co potrzebne do dzialania silnika. Co do klimy ta sa jakies piny w ecu odpowiedzialne za to, u siebie na schemacie znalazlem dwa ale nie drazylem tematu bo nie mam ac. Stacyjki nie musisz przekladac, wystarczy piersccien, mozesz go wrzucic pod deske i przykleic transponder z kluczyka do niego albo zdjac immo.slawko333 pisze:ok, pisalem w innym temacie i nikt nieodpowiedzial, szukalem i nieznalazlem konkretow,bugalon pisze:A ja proponuję zamiast narzekać, zacząć zadawać konkretne pytania
swap 1,8 t aum do corrado 16v, chodzi mi konkretnie o elektryke, wywalam silnik 16v, wywalam wiaze silnika, zostawiam reszte elektryki, czyli swiatla, klime, abs, elektryke drzwi, wrzucam silnik 1,8t , usuwam zbedne kable, czyli elektryka swiatel, klimy, abs, zostawiam tylko wiazke silnika, ale co dalej, skrzynke bezpiecznikow z przekaznikami tez zostawic? w pewnym momencie i tak jakos trzeba obie wiazki polaczyc, chociazby dlatego ze jak wlacze klime to silnik powiniem podwyzszyc obroty, mam stacyjke z immo z 1,8 t , tez niepodejdzie do corrada, jak to rozwiazac? i wiele innych pytan na ktore tak naprawde niema konkretnych odpowiedzi, chetnie dalbym komus konkretnemu do zrobienia tego, ale niestety u mnie w okolicy niemam nikogo takiego, a targac auto na lawecie 300km niewiedzi mi sie
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
slawko333,
Odezwij się do kolegi grg474 od niego dostałem schematy do 1.8T może będzie miał też od corrado tylko musisz znać kod silnika i rok tego swapa. Wydrukować te schematy i iść najlepiej do jakiegoś ogarniętego elektryka i powie Ci co i jak a takto już dojdziesz po kolorach kabli. Ja bym od tego zaczął bo nie wiem jak inaczej ugryźć temat.
A jeżeli chodzi o mechanikę to skrzynia zostaje ta z 16V czy chcesz wsadzić z tego AUM bo tam już chyba jest 6b i dwumasa i rzeźba z półosiami ?
Odezwij się do kolegi grg474 od niego dostałem schematy do 1.8T może będzie miał też od corrado tylko musisz znać kod silnika i rok tego swapa. Wydrukować te schematy i iść najlepiej do jakiegoś ogarniętego elektryka i powie Ci co i jak a takto już dojdziesz po kolorach kabli. Ja bym od tego zaczął bo nie wiem jak inaczej ugryźć temat.
A jeżeli chodzi o mechanikę to skrzynia zostaje ta z 16V czy chcesz wsadzić z tego AUM bo tam już chyba jest 6b i dwumasa i rzeźba z półosiami ?
Sebastian
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
chyba tak bede musial zrobic, mam dobrego elektryka w okolicy ale nim sie dogadac to wyzwanie
skrzynia zostaje z aum 5 biegowa, przeloze tylko przegub wewnetrzny z aum do polosi z 16v
skrzynia zostaje z aum 5 biegowa, przeloze tylko przegub wewnetrzny z aum do polosi z 16v
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Hm...
Też mam silnik 1.4 i narazie tak zostaje.
Jedyny SWAP to na 1.8T, dobrze ze jest taki temat .
Moim zdaniem tez najlepiej kupic anglika albo rozbitego troche albo nie i przekladac wszystko co mozliwe, reszte sprzedac i jakos sie zrownaja koszta.
Najgorsze ze ja nic nie umiem ptzy tym zrobic i za wszystko musialbym placic...
Też mam silnik 1.4 i narazie tak zostaje.
Jedyny SWAP to na 1.8T, dobrze ze jest taki temat .
Moim zdaniem tez najlepiej kupic anglika albo rozbitego troche albo nie i przekladac wszystko co mozliwe, reszte sprzedac i jakos sie zrownaja koszta.
Najgorsze ze ja nic nie umiem ptzy tym zrobic i za wszystko musialbym placic...
Był mój Golf 4 ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=501068" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz jest Borewicz ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=587208" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz jest Borewicz ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=587208" onclick="window.open(this.href);return false;
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Ok, przyszedł czas na refresh tematu, bo coraz bliżej do kupna silnika.
U siebie w 1.4 nie mam CAN i w sumie to mi to potrzebne jak świni kamizela - tym bardziej, że to pewnie dołoży już i tak nie łatwej roboty.
Szukać muszę zatem silników bez szyny CAN, czy ma ktoś może kody silnika które były 1J0? Mogą być też te z silników 1.8 bez turbo bo i tą opcję rozważam.
Kolego sebastian1901, co to za kabelek dolutowaywałeś, jest jakiś jeden dodatkowy?
U siebie w 1.4 nie mam CAN i w sumie to mi to potrzebne jak świni kamizela - tym bardziej, że to pewnie dołoży już i tak nie łatwej roboty.
Szukać muszę zatem silników bez szyny CAN, czy ma ktoś może kody silnika które były 1J0? Mogą być też te z silników 1.8 bez turbo bo i tą opcję rozważam.
Kolego sebastian1901, co to za kabelek dolutowaywałeś, jest jakiś jeden dodatkowy?
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Nie, tylko brakowało mi kabla przy przełożeniu wiązki silnika. W angliku masz z prawej strony gniazdo pod mechanizmem wycieraczek a w europie z lewej.
Sebastian
SWAP na 1.8t z 1.4 - kompleksowa pomoc poszukiwana
Witam kolego i jak ze swapowaniem zrobiłeś już? Jak chcesz moge Ci pomóc przy swapowaniu bo ja już to przerabiałem i wiem co przeżywasz. Z tym CANem to sie nie przejmuj ja u siebie miałem tzw. szczątkowy can tylko poduchy były na can i licznik reszta 1j0. Przecież jak będziesz zmieniał to najlepiej dobrać sob.ie pompe abs , licznik wiadomo ecu Szukaj silnika AUQ 1.8T ew. AUM przesiadka na zwykły 1.8 szkoda zachodu. Jest grzebania trochę ale za to jaka później frajda z jazdy
Był LEON jest SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości