nowy płyn chłodniczy i wentylator nie chodzi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
altus140
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 00:42
Lokalizacja: WW&EOP
Kontakt:

nowy płyn chłodniczy i wentylator nie chodzi

Post autor: altus140 » czw cze 25, 2009 00:12

witam
wymieniałem dziś płyn na nowy w kolegi aucie, spuściliśmy stary płyn, dmuchaliśmy w zbiornik wyrównawczy co by wszystko zleciało (na zimnym silniku), zalaliśmy nowy do znaczka MAX na zbiorniczku,

i odpaliliśmy (korek zbiornika pozostal odkręcony) grzał się, podnosił stan płynu jak już zaczął się gotować to wyrzucał, (zeby nie leciało w ziemie zbieraliśmy strzykawą z napełniającego sie zbiornika)

jak już się ustatkowało to temperaura miała około 100^C, i nie spadała, kontrolka się nie paliła, wentylator się nie załączył ani razu:/ wsiedliśmy i przejechaliśmy 2km,

nawiew THERMOTRONIC ustawiony na ciepło dmuchał ZIMNYM POWIETRZEM!!!, temperatura pomimo przedkości 50kmh nie spadała cały czas bylo 100^C,

w aucie wczesniej już przy 70^C potrafił chodzić wentylator, (tyle że płyn był troche poniżej stanu) ale w każdym razie chodził wentylator,

auto ma instalację LPG,

z tego co wiem silnik ABS ma wentylator II - biegowy, a TERMOSTAT sie otwiera słabo przy 87^C, a całkowcie przy 102^C i dla tych dwu temperatur są przydzielone te dwa biegi wentylatora.

CZY TO MOŻE BYĆ TERMOSTAT??????

Dzieki z góry za wasze porady i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 08:22 przez altus140, łącznie zmieniany 1 raz.



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » czw cze 25, 2009 00:24

kto odpowietrza układ przy odkreconym korku????!!!! korek jest tak zbudowany zeby sam wypuszczal powietrze..... cos jak odpowietrznik



Awatar użytkownika
altus140
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 00:42
Lokalizacja: WW&EOP
Kontakt:

Post autor: altus140 » czw cze 25, 2009 00:43

to akurat nie ma znaczenia, bo i tak by wyrzucił i tak, ja w dieslu tak robie i jest ok



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » czw cze 25, 2009 10:22

Kolego nalej płynu, zakrtęć zbiornik, ustaw nawiew na ciepłe powietrze, odpal silnik i przegazuj go na postoju. U mnie tak robiłem i układ całkowicie się odpowietrzył


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » czw cze 25, 2009 10:32

odpowietrzony czy nieodpowietrzony w tym wypadku to malo istotne skoro wentylator nawet 1 biegu nie wlaczyl...

sprawdz czujnik temperatury w chlodnicy (wyjmij wtyczke i polacz w niej piny - wentylator powinien sie wlaczyc)


Obrazek

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » czw cze 25, 2009 10:36

Czujnik i termostat do wymiany to nie jest droga impreza a poprawi stan faktyczny.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
altus140
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 00:42
Lokalizacja: WW&EOP
Kontakt:

Post autor: altus140 » czw cze 25, 2009 11:53

parownik gazu jest zimny i węże przed nim stygną a dociera ciepła woda tylko jakby obiegu nie było, a jest on zasilany z króćca z prawej strony głowicy a wyjście ma właśnie na jeden z węży nagrzewnicy wnętrza, do tej nagrzewnicy też niby dochodzą ciepłe węze ale na ostatnim zagięciu przed komorą grodziową stygną:/

ściagaliśmy wąż z króćca przy głowicy i z tego metalowego węża co idzie po silniku i zaczyna się od pompy i oboma wciąga płyn jak się zakręci

co poradzić, ja już zgłupiałem:/

[ Dodano: 25 Cze 2009 11:55 ]
danioo pisze:odpal silnik i przegazuj go na postoju
tutaj leży pies pogrzebany, trzymałem go na 2300 obr, i obieg ruszył, pompa na wolnych obrotach działa jakby na biegu jałowym czyli mieliła wodę a jej nie pogoniła:)

dziękuje za pomoc, temat można zamknąć punkt dla kolegi.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 17:48 przez altus140, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości