Velthar pisze:Pierwszy trop doprowadził mnie do przewodow IC bo tam ten olej jest. Więc następnie chcę ustalić jak on się tam dostał. 
No i właśnie w tym wszyscy starają Ci się pomóc :
istnieją trzy możliwości dostawania się oleju do układu dolotowego 
- pierwszy z winy uszkodzonych uszczelnień wałka turbosprężarki strony zimnej,
- drugi z winy zaciągania znacznych ilości oparów i drobin oleju przez turbosprężarkę ze skrzyni korbowej przez tzw. "odmę",
- trzeci  z winy ww. przypadków występujących jednocześnie.
Dodam też, że turbosprężarkę najlepiej sprawdzić bez jej wymontowywania z silnika na tzw. próbę "butelki Coca Coli". 
[ Dodano: 10 Paź 2008 13:29 ]
Velthar, jeśli już chcesz oddać autko do mechanika to nie dlatego aby Ci wyjmował turbinę bo może Ci wcisnąć kit, że trzeba ją wymienić (a po wymianie problem może wcale nie ustąpić) tylko niech sprawdzi Ci przewód odmy i dalej wąż powietrza idący od filtra do turbiny a najlepiej niech zmierzy Ci ciśnienie na każdym z cylindrów - ile Twój silnik 1Z ma już nalatane kilosów ?