[mk4] Gaśnięcie w trasie oraz trudny rozruch

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fantom84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob gru 04, 2010 14:16
Lokalizacja: Suszka

[mk4] Gaśnięcie w trasie oraz trudny rozruch

Post autor: fantom84 » sob lut 02, 2019 01:08

Witam wszystkich, na początek podam parametry mojego autka:
VW GOLF IV, benzyna 1.6 SR 101KM 1999r.
LPG STAG 4, listwa HANA (instalacja ma 5lat)
Zaczęło to się dziać od pół roku, przeważnie ale nie był to warunek (losowo) na zimnym silniku trzeba kręcić kilka razy żeby go odpalić.
Potem po nagrzaniu silnika szarpie przy prędkości 70-80km/h (rzadko) ale częściej nagle na trasie lubi zgasnąć, zdusić go.... pomimo że mu się gazuje pedałem to i tak go zdusi.
W między czasie (grudzień) wymieniony czujnik położenia wałka, rura dolotowa powietrza i akurat tak się zbiegło że uszczelka głowicy bo już strasznie brało olej i płyn.
Osobno w serwisie, gdzie zakładałem instalację LPG, wymieniona listwa wtryskowa i węże (na instalacji przejechane 100tys.)
Jak się jeździ tylko na benzynie, to jest wszystko ok, tych objawów nie ma.
Gdzie szukać, mam jeszcze na uwadze pompę paliwową no ale ona albo daje paliwo albo niem wie chyba odpada.
Coś ewidentnie związanego z instalacją gazową. Proszę o jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam. Jerzy



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2738
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[mk4] Re: Gaśnięcie w trasie oraz trudny rozruch

Post autor: muszkatobiasz » ndz lut 03, 2019 00:24

skoro na paliwie ok to tylko wina gazu. jak z filtrami gazu wymienione?



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

[mk4] Re: Gaśnięcie w trasie oraz trudny rozruch

Post autor: Bohnooze » ndz wrz 28, 2025 15:20

Najlepiej byloby podłaczyc interfejs i sprawdzac co jest zle. Czy cisnienie gazu różne od zadabego czy temp przełaczenia zła, czy sygnału brak od ciśnienia gazu czy temp gazu, czy reduktora. Zalezy jak jest zrobiona instalacja jeżeli jest jakis pobór ssygnału z obrotów czy sygnał cewki to może być tu problem. Tylko ty mówisz o gaśnieciu a w przypadku zgasniecia na lpg instalacja powinna włączyc benzynę



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

[mk4] Re: Gaśnięcie w trasie oraz trudny rozruch

Post autor: Bohnooze » ndz wrz 28, 2025 15:22

Najwazniejsze lpg ma duzo wyzszy opórbelektryczny czyli taka sama świeca która na benz działa i pali może juz nie palic jak jestes zasilany gazem iskra moze nie przeskoczyc albo uciec gdzies bokiem



Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

[mk4] Re: Gaśnięcie w trasie oraz trudny rozruch

Post autor: Bohnooze » ndz wrz 28, 2025 16:04

Sprawdz tez zanim odpalisz na benz przy zgaszeniu zakręć dopływ gazu na butli. Może byc tak że gaz przepuszczany jest przez zawory i przez reduktor trafia do kolektora i odpalajac na benzynie masz zalane benzyna + gaz. Sam reduktor może przeciekac odłacz rurkę podcisnienia i załóż balonik na końcowkę jak balonik wypełni to jest przeciek. To może byc problem. Oraz świece szarpanie to wypadanie zapłonów, benzyna może zapalac łatwiej bo świece dmna gazie juz nie palą



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości