1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Witam, zwracam się z takim problemem.
Od jakiegoś czasu silnik chodził dziwnie, nietypowo. Czasami przyburczał z wydechu, często dziwnie nim "wzdrygało" aż w środku było czuć. Dzisiaj podpiąłem stroboskop bo myślałem że przestawił się zapłon, i taka sytuacja:
na jałowych obrotach, czyli okolice 900obr/min zapłon jest ok. Sprawdzając z pierwszym cylindrem ustawienie jest w porządku, na innych cylindrach brak przerw.
Im wyżej z obrotami tym gorzej. Pierwszy cylinder chodzi idealnie, brak jakichkolwiek przerw. I tak idąc z obrotami wyżej i zatrzymując się na 2000obr/min pierwszy cylinder nadal w porządku, drugi sporadycznie przerwie, trzeci przerywa cały czas, a na czwartym ciemno, od czasu do czasu pojawi się iskra.
Proszę o sugestie w jakim kierunku szukać. Kopułka i palec mają niecały miesiąc, kable WN około pół roku. Cewka ma niecały rok. Czujnik temperatury dolotu wymieniony, czujnik płynu wymieniony, podstawa wtrysku ok, podciśnienia podłączone i szczelne, TPS wyczyszczony i ustawiony, krokowiec wyczyszczony sprawny.
Dodam że silnik nie muli, moc jest, dłuższe trasy które jestem co tydzień zmuszony robić przejeżdża bez zająknięcia.
Od jakiegoś czasu silnik chodził dziwnie, nietypowo. Czasami przyburczał z wydechu, często dziwnie nim "wzdrygało" aż w środku było czuć. Dzisiaj podpiąłem stroboskop bo myślałem że przestawił się zapłon, i taka sytuacja:
na jałowych obrotach, czyli okolice 900obr/min zapłon jest ok. Sprawdzając z pierwszym cylindrem ustawienie jest w porządku, na innych cylindrach brak przerw.
Im wyżej z obrotami tym gorzej. Pierwszy cylinder chodzi idealnie, brak jakichkolwiek przerw. I tak idąc z obrotami wyżej i zatrzymując się na 2000obr/min pierwszy cylinder nadal w porządku, drugi sporadycznie przerwie, trzeci przerywa cały czas, a na czwartym ciemno, od czasu do czasu pojawi się iskra.
Proszę o sugestie w jakim kierunku szukać. Kopułka i palec mają niecały miesiąc, kable WN około pół roku. Cewka ma niecały rok. Czujnik temperatury dolotu wymieniony, czujnik płynu wymieniony, podstawa wtrysku ok, podciśnienia podłączone i szczelne, TPS wyczyszczony i ustawiony, krokowiec wyczyszczony sprawny.
Dodam że silnik nie muli, moc jest, dłuższe trasy które jestem co tydzień zmuszony robić przejeżdża bez zająknięcia.
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Skoro jest iskra na pierwszym cylindrze cały czas to obstawiam, że uszkodzone są albo kable albo kopułka.
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Kable zmienione - bez rezultatu. Kopułka zmieniona, bez rezultatu.
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Może czujnik w aparacie zapłonowym....dziwne że na pierwszym jest cały czas. Na wałku aparatu krzywki nie są wytarte?
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Mógłbym Cię prosić o jakieś zdjęcie o jakie krzywki chodzi?
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Masz tam klasyczny przerywacz? Nie pamiętam dokładnie budowy aparatu ale jeśli jest przerywacz to ma stycznosć z powierzchnią wałka aparatu na którym są takie wypusty, krzywki powodujące otwieranie się styków przerywacza co inicjuje w dalszej kolejności powstanie iskry. Na tym wałku jest też mechanizm przestawiania się tych krzywek w miarę wzrostu obrotów tak aby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak było w starych klasycznych aparatach. W tych nowszych doszła elektronika....np czujnik halla....
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
To nie jest golf 2.
W golfie 3 masz aparat z czujnikiem halla a palec z kopułką tylko kopiuje iskrę na poszczególne cylindry.
Punkt zapłonu wyznacza czujnik halla. A kąt wyprzedzenia reguluje sterownik silnika(elektronicznie)
W golfie 3 masz aparat z czujnikiem halla a palec z kopułką tylko kopiuje iskrę na poszczególne cylindry.
Punkt zapłonu wyznacza czujnik halla. A kąt wyprzedzenia reguluje sterownik silnika(elektronicznie)
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
No dobrze ale hall też musi wytwarzać sygnał na podstawie czegoś. Skoro na 1 cylindrze jest cały czas a na pozostałych gubi....
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: sob sie 22, 2020 16:01
Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k
Może cewka zapłonowa ma już dość. Czujnik Halla G40 to nic innego jak kąt wyprzedzenia zapłonu sam ustawia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości