[MK IV] Co to za komunikat?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
[MK IV] Co to za komunikat?
Ostatnio matka (świeżo upieczony kierowca) jechała autem do pracy i na wyświetlaczu MFA pojawił się komunikat i razem z nim sygnał dźwiękowy. Komunikat brzmiał "STOP" lub "0 STOP" (matka nie potrafi jednoznacznie stwierdzić) a sygnał dzwiękowy taki sam jak się żebrak zapala - przynajmniej tak matka twierdzi. Czym może być spowodowany taki komunikat? Żadna kontrolka podobno się nie świeciła. Niestety tylko tyle informacji udało mi się wyciągnąć od matki;-) Ja jechałem autem za kilka godzin i było wszystko ok.
			
									
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
STOP 
 u mnie tez co jakis czas sie zaswieci.....raz na pol roku 
A z tego co udalo mi sie zauwazyc dwa razy mialem taki przypadek.....
Gdy samochod np. zgasl pod górke i odpalilem samochod bez przekreczania na pozycje O, czyli odrazu jak zgasnie odrazu krece rozrusznikiem i odpalam. Swieci chyba 3 razy STOP i "pika" pozniej norma. (samochod normalnie jedzie wszystko dziala)
A o temp. tez mozliwe..al chyba nie STOP
 , mam oczywiscie standardowe zegary bez LCD wyswietlacza, moze to w wersjach bardziej rozbudowanych tj. z LCD i komputerem.
Wiec uwazam...jezeli problem pojawia sie codziennie to cos nie tak...podpiac pod VAG, a jezeli tak jak mowie raz na dluzszy okres to zostawic wspokoju
			
									
									A z tego co udalo mi sie zauwazyc dwa razy mialem taki przypadek.....
Gdy samochod np. zgasl pod górke i odpalilem samochod bez przekreczania na pozycje O, czyli odrazu jak zgasnie odrazu krece rozrusznikiem i odpalam. Swieci chyba 3 razy STOP i "pika" pozniej norma. (samochod normalnie jedzie wszystko dziala)
A o temp. tez mozliwe..al chyba nie STOP
Wiec uwazam...jezeli problem pojawia sie codziennie to cos nie tak...podpiac pod VAG, a jezeli tak jak mowie raz na dluzszy okres to zostawic wspokoju
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
Będę musiał się przejechać osobiście jak będzie mróz...na razie nie ma...i wtedy napiszę kto pomógł;-)
Dzisiaj rano jechałem kawałek, na początku temp. była 2.5 stopnia a pod koniec trasy -1.0 i niestety nie było żadnego komunikatu. Możliwe że powodem pojawienia się komunikatu były zaparowane szyby?
			
									
									Dzisiaj rano jechałem kawałek, na początku temp. była 2.5 stopnia a pod koniec trasy -1.0 i niestety nie było żadnego komunikatu. Możliwe że powodem pojawienia się komunikatu były zaparowane szyby?
Ostrzeżenie przed oblodzeniem pojawia się na wyświetlaczu kiedy temperatura spada poniżej + 4 stopni.Wtedy usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy oraz na wyświetlaczu pojawi sie symbol "płatka śniegu".Tak mówi książka i tak u mnie działa.Natomiast raz zdarzyło mi się kiedy pojawił sie duży napis STOP i nastąpił on wtedy kiedy nie skasowałem antynapadu podczas jazdy zamrugały kierunki i nie reagując nastepnie pojawił sie ten napis i zgodnie z tym silnik zrobił STOP i musiałem go ponownie odpalić przechodząc cała procedure odblokowania alarmu. 
			
									
									Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem
 
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.
Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.
			
									
									I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.
Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.
I to jest prawidłowa odpowidzad_32 pisze:Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości

 