Witam. Pytanie dosyć ogólne bo nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny. 
Zmieniłem felgi 15’ z oponami letnimi 195/65 na 16’ z zimówkami 205/55 w bardzo dobrym stanie, po jednej zimie. 
Przed wymiana jedyna kwestia która mnie nurtowała to delikatne ściąganie w prawo- obstawiam ze koła były już do wyważenia lub układ kierowniczy wolał o geometrię. Auto jechało „gładko”. 
Po wymianie ściąganie ustało (moja teoria mówi ze zimówka jako miększa mieszanka gumy bardziej się poddaje i nie ciągnie tak agresywnie w bok jak twardsza letnia, mogę mieć racje?) za to pojawiła się inna bolączka- powyżej 6o km/h czuje drganie całego pojazdu i nasila się ono z prędkością. Nie jest jakieś przerażajace żeby się kawa z kubka wylewała ale jednak. Ważna uwaga: drganie na kierownicy nie występuje (takie jak odczuwamy np przy niedopompowanej oponie lub zgubieniu ciężarków z felgi), wibracje dotyczą całego pojazdu, najlepiej je odczuwam na podłokietniku lub boczkach drzwi, powyżej 15o dają się usłyszeć wibracje niektórych plastików w kokpicie.
Zagadka jest taka ze raczej odrzucam zurzycie jakiegoś elementu zawieszenia gdyż problem pojawił się ewidentnie i nagle po zmianie kół. Koła są proste, opony bez bulw. Wyważenie idealne, koła wyważał zaufany człowiek, widziałem wskazania wywazarki zatem odpada niewyważenie, różnica ciśnień w oponach i inne uszkodzenia mechaniczne.
Jedyna wskazówka jaka przychodzi mi do głowy jest taka ze dwie felgi miały plastikowe pierścienie centrujące a dwie nie. Niestety zauważyłem to zbyt późno bo już przy zakładaniu felg czego efektem jest ze felgi prawa tylna i lewa przednia nie maja pierścieni centrujacych a posiadają je felgi po przekątnej czyli prawa przednia i lewa tylna. Jako ze z takimi pierścieniami wcześniej styczności nie miałem to nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i jeśli tak to jak duże. 
Może ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić?
			
									
									[mk4] Drgania podczas jazdy po wymianie felg z oponami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Drgania podczas jazdy po wymianie felg z oponami
Ma znaczenie. Brak pieścieni powoduje, że felga nie jest wycentrowana w stosunku do piasty. I powoduje drgania. Załóż pierścienie i będzie git.
			
									
									- 
				santos13
 - Nowicjusz

 - Posty: 47
 - Rejestracja: śr lis 01, 2017 20:06
 - Lokalizacja: KRA
 - Auto: Volkswagen Golf
 
[mk4] Re: Drgania podczas jazdy po wymianie felg z oponami
Dziękuje za odzew. Czy lepszym wyjściem będzie dokupić dwa brakujące pierścienie czy wystarczy ze po prostu przekręcę koła np w ten sposób by obydwa przednie miały pierścienie a tylne nie?
			
									
									- 
				Maszan
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 818
 - Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
 - Lokalizacja: Skawina, malopolska
 
[mk4] Re: Drgania podczas jazdy po wymianie felg z oponami
Lepiej dokupic niz drutowac.
			
									
									VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
						VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- 
				santos13
 - Nowicjusz

 - Posty: 47
 - Rejestracja: śr lis 01, 2017 20:06
 - Lokalizacja: KRA
 - Auto: Volkswagen Golf
 
[mk4] Re: Drgania podczas jazdy po wymianie felg z oponami
Postanowiłem ze zanim dokupię dwa brakujące to metoda prób i błędów upewnię się czy to faktycznie wina pierścieni. Żeby wykluczyć inne ewentualności przełożyłem obydwa pierścienie na przednia oś. Efekt jaki uzyskałem był taki ze telepanie samochodu występowało nadal i to nawet większe niż wcześniej plus doszło bicie na kierownicy. Wkurzyłem się i wywaliłem pierścienie z felg. Efekt- telepanie jest ledwo wyczuwalne, bicia na kierownicy brak. Wnioski dwa- pierścienie mimo ze na oko wydają się w dobrym stanie to mogą być bardziej szkodliwe niż pożyteczne (zużycie/wytarcie?) i taki ze chyba muszę w końcu zrobić geometrię hehe.
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości