[mk4] Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

noroslaw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 10, 2018 07:23
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Post autor: noroslaw » czw maja 10, 2018 07:33

Witam.
Moj pierwszy post na forum, jestem posiadaczem od niedawna golfa 4 1.6 i wymieniam pare rzeczy, ktore sa do zrobienia. Ostatnio wymieniłem klocki na nowe. Po tygodniu wyglądają następująco, tak powinny one wyglądać? Dodam, ze jedno koło lekko piszczy jak jade na luzie przy małej prędkości i troszeczke mam skręcona kierownicę w lewo. Czy wpływ na to ma śruba mocujaca tarcz do piasty? Bo okazało sie, ze jest zerwania, ale ona jest bardzo mała i nie ma znaczenia? bo przyciska ja i tak felga z dużymi srubami.
PozdrawiamObrazek



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Post autor: Maszan » czw maja 10, 2018 09:40

Sam wymieniales? moim zdaniem klocek wyglada normalnie bo on jest chyba tak fabrycznie sciety.
Tu masz zdjecie jak mogl wygladac ten klocek przed zalozeniem:
https://sprzedajemy.pl/klocki-hamulcowe ... nr54084825


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Post autor: wesol » czw maja 10, 2018 12:02

Ścięty fabrycznie by nie piszczał.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Kamil_N
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 20, 2017 19:01

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Post autor: Kamil_N » sob maja 12, 2018 01:38

wesol pisze:
czw maja 10, 2018 12:02
Ścięty fabrycznie by nie piszczał.
co ma piernik do wiatraka? przecież tutaj ewidentnie widać, że nacięcie jest fabryczne



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Post autor: wesol » sob maja 12, 2018 02:39

Przecie napisałem że fabrycznie klocek jest ścięty zfazowany. Jest to zabieg robiony by klocek nie piszczał. Dość często mechanicy też taka fazke robią na klocku jak klient przyjechał bo klocki puszcza przy hamowaniu. Popracuj trochę w ASO to się paru rzeczy nauczysz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

[mk4] Re: Krzywe scieranie nowych klocków i piszczenie

Post autor: Maszan » ndz maja 13, 2018 21:39

Pytanie czy to jest robione zeby nie piszczalo?Moim zdaniem taki uklad klocka niweluje pogarszanie wlasciwosci materialu ciernego w miare zuzycia klocka(kiedys wpadlo mi jakies czasopismo branzowe i bylo o tym ze w miare jak sie klocek sciera pogarszaja sie jego wlasciwosci hamujace - struktura materialu sie zmienia i producenci staraja sie zniwelowac to zjawisko).Tu jest mniejsza powierzchnia cierna ale wiekszy nacisk jednostowy ;w miare zuzycia zmniejsza sie nacisk ale zwieksza sie powierzchnia tarcia.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości