BKD pytanie o EGR i dwumas
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Witam,
Od dłuższego czasu walczę z szarpaniem na zimnym silniku w moim Leonie, ale postanowiłem odpiąć wężyk od EGRu i go zaślepić i się okazało, że auto przestało w końcu szarpać i ma nawet lepszą dynamikę. Czyściłem ten EGR, ale auto dalej lekko szarpie, a jeden mechanik mi mówił, że pewnie ten zawór się dalej zacina.
Rozumiem, że EGR jest do wymiany, czy może jednak problem tkwi w tym wężyku?
Mam również pytanie o dwumas, ponieważ podczas gaszenia z wciśniętym jak i puszczonym sprzęgłem jest za każdym razem szarpnięcie z takim delikatnym stukiem. Czy nie powinno być jakiejś różnicy podczas właśnie wciśniętego albo puszczonego sprzęgła podczas gaszenia, bo niestety u mnie nie ma żadnej różnicy?
Poprzedni właściciel podobno wymieniał cały dwumas (Sachs), ale wiadomo, jakie te dwumasy mają trwałość...
Od dłuższego czasu walczę z szarpaniem na zimnym silniku w moim Leonie, ale postanowiłem odpiąć wężyk od EGRu i go zaślepić i się okazało, że auto przestało w końcu szarpać i ma nawet lepszą dynamikę. Czyściłem ten EGR, ale auto dalej lekko szarpie, a jeden mechanik mi mówił, że pewnie ten zawór się dalej zacina.
Rozumiem, że EGR jest do wymiany, czy może jednak problem tkwi w tym wężyku?
Mam również pytanie o dwumas, ponieważ podczas gaszenia z wciśniętym jak i puszczonym sprzęgłem jest za każdym razem szarpnięcie z takim delikatnym stukiem. Czy nie powinno być jakiejś różnicy podczas właśnie wciśniętego albo puszczonego sprzęgła podczas gaszenia, bo niestety u mnie nie ma żadnej różnicy?
Poprzedni właściciel podobno wymieniał cały dwumas (Sachs), ale wiadomo, jakie te dwumasy mają trwałość...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
BKD pytanie o EGR i dwumas
Co do gaszenia to zobacz czy jak gasisz to klapa gaszaca zamyka sie.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
BKD pytanie o EGR i dwumas
Prawdopodobnie twój problem z szarpiącym sprzęgłem jest związany z klapą gaszącą w EGR-ze. Sprawdz podciśnieniem czy klapa chodzi płynnie lub posadż
kolegę za kierownicą i sam obserwuj co się dzieje z klapą gaszącą podczas gaszenia silnika. Teoretycznie wszystko jest do zrobienia ale jak masz kilka stówek
żeby wydać na drugi zawór to już w razie rób jak uważasz.
kolegę za kierownicą i sam obserwuj co się dzieje z klapą gaszącą podczas gaszenia silnika. Teoretycznie wszystko jest do zrobienia ale jak masz kilka stówek
żeby wydać na drugi zawór to już w razie rób jak uważasz.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Witam ponownie,
Wymieniłem sam ten EGR na nowy Wahler + wyczyściłem przepustnicę i auto nadal szarpie...
Jak zatkam wężyk od EGRu, to szarpanie zanika.
Nie mam już naprawdę pomysłów na ten samochód.
Czy wina może być po stronie tego wężyka? Daje za słabe ciśnienie do zaworu? Czy może przepustnica nawala?
Wymieniłem sam ten EGR na nowy Wahler + wyczyściłem przepustnicę i auto nadal szarpie...
Jak zatkam wężyk od EGRu, to szarpanie zanika.
Nie mam już naprawdę pomysłów na ten samochód.
Czy wina może być po stronie tego wężyka? Daje za słabe ciśnienie do zaworu? Czy może przepustnica nawala?
BKD pytanie o EGR i dwumas
Czy nie lepiej zaślepić ten EGR, wyciąć programowo i mieć spokój raz na zawsze???
BKD pytanie o EGR i dwumas
Tu nie chodzi o samego EGR-a tylko o klapę gaszącą, która jest wbudowana w ten zawór i jest sterowana zupełnie innym elektrozaworem oraz inną instalacjąneedved pisze:Czy nie lepiej zaślepić ten EGR, wyciąć programowo i mieć spokój raz na zawsze???
podciśnieniową. Co mu da zaślepienie EGR-a i wyłączenie go w programie jeśli problem tkwi gdzie indziej ? Zanim coś napiszesz to zastanów się dwa razy bo
możesz kogoś namówić na koszta, które będą zupełnie niepotrzebne.
Sander zostaw na razie tego EGR-a w spokoju, zrób jak Ci wcześniej napisałem. Weż sobie jakiegoś kolegę, zrzuć wąż plastikowy z EGR-a tak żebyś widział
klapę gaszącą. Posadz kolegę za kierownicą, odpalcie silnik i poproś go żeby zgasił silnik a Ty obserwuj klapę w tym czasie czy się nie przycina. Przy okazji sprawdz
wężyki podciśnieniowe które idą od klapy do samego elektrozaworu.
Pomijając już całkiem tego EGR-a to wszystkie te objawy mogą być spowodowane uwaloną poduszką skrzyni biegów. Delikatne telepanie na zimnym silniku oraz podczas gaszenia, jak w mordę strzelił. Zaczął bym od sprawdzenia tej poduszki bo to też jedna z kilku pięt achillesowych w tych autach a następnie zajął bym się
klapą gaszącą.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Dziękuję Detektor za wskazówki.
Myślałem o tej poduszce, bo nawet przy zmianie biegów przy wyższych prędkościach, jak puszczam sprzęgło po zmianie biegu, to jest takie często jakby delikatne wahnięcie albo jak jadę np. na dwójce i puszczę szybko gaz w którymś momencie, to jest takie szarpnięcie, auto po prostu nie jeździ płynnie. Brat ma A3 2.0 BMM i tamtym autem jeździ się rewelacyjnie, płynnie i bez żadnych szarpnięć, nawet pomimo tego, że dwumas na zimnym silniku już trochę stuka...
Tą klapę gaszącą sprawdzę jutro, ale ona jest elektryczna u mnie, a Ty piszesz chyba o takiej na podciśnienie?
Pojadę z tą poduszką do jakiegoś innego mechanika jeszcze, bo ten lepszy mechanik, którego niedawno znalazłem jedzie w przyszłym tygodniu na urlop.
A powiedzcie mi, jak tą poduszkę od skrzyni biegów da się sprawdzić najlepiej?
Myślałem o tej poduszce, bo nawet przy zmianie biegów przy wyższych prędkościach, jak puszczam sprzęgło po zmianie biegu, to jest takie często jakby delikatne wahnięcie albo jak jadę np. na dwójce i puszczę szybko gaz w którymś momencie, to jest takie szarpnięcie, auto po prostu nie jeździ płynnie. Brat ma A3 2.0 BMM i tamtym autem jeździ się rewelacyjnie, płynnie i bez żadnych szarpnięć, nawet pomimo tego, że dwumas na zimnym silniku już trochę stuka...
Tą klapę gaszącą sprawdzę jutro, ale ona jest elektryczna u mnie, a Ty piszesz chyba o takiej na podciśnienie?
Pojadę z tą poduszką do jakiegoś innego mechanika jeszcze, bo ten lepszy mechanik, którego niedawno znalazłem jedzie w przyszłym tygodniu na urlop.
A powiedzcie mi, jak tą poduszkę od skrzyni biegów da się sprawdzić najlepiej?
BKD pytanie o EGR i dwumas
Widzę że niewiele wiesz o BKD bo gdybyś kiedyś przy nim grzebał to nie pisał byś takich głupot.Detektor pisze:Tu nie chodzi o samego EGR-a tylko o klapę gaszącą, która jest wbudowana w ten zawór i jest sterowana zupełnie innym elektrozaworem oraz inną instalacją
podciśnieniową.
Ten silnik ma rozbudowany układ recyrkulacji spalin oprócz przepustnicy, zaworu EGR jest klapa regulacyjna przepływ gazów przykręcona do chłodnicy spalin. To z nią mogą być problemy. Trzeba by sprawdzić rozebrać i wyczyścić. Ale czy pomoże to nie wiem...
Re: BKD pytanie o EGR i dwumas
Przepraszam za wprowadzone zamieszanie, przy pisaniu odpowiedzi wczoraj zasugerowałem się przez moment tym, że Sander ma w profilu wpisany silnik ASZ.needved pisze:Widzę że niewiele wiesz o BKD bo gdybyś kiedyś przy nim grzebał to nie pisał byś takich głupot
Zgadza się, klapa gasząca którą nazywasz przepustnicą jest sterowana elektrycznie i wraz z EGR-em sterowanym podciśnieniowo są zamontowane z przodu silnika. Chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną sterowana podciśnieniowo zamontowane są z tyłu przy ścianie grodziowej.needved pisze:Ten silnik ma rozbudowany układ recyrkulacji spalin oprócz przepustnicy, zaworu EGR jest klapa regulacyjna przepływ gazów przykręcona do chłodnicy spalin. To z nią mogą być problemy.
Powiem w ten sposób, zaczął bym od najprostszych rzeczy czyli tych co są z przodu ale zanim zaczął bym rozbierać to sprawdził bym najpierw łapę skrzyni czy nie nadaje się do wymiany oraz obydwa elementy gumowo-metalowe w podporze zespołu napędowego. Zaczął bym od tego bo skoro Sander mówi, że po wypięciu
węża od EGR-a czuje lepszą dynamikę ale nadal jest lekkie szarpanie to najpierw bym rzucił okiem na elementy gumowo- metalowe od spodu.
Jeżeli na dole by się okazało wszystko w porządku to pózniej bym się zajął klapą gaszącą bo jest z przodu to raz i można ją sprawdzić tyle ,że zajrzeć się do niej nie da w tym silniku a po drugie słyszałem że czasami lubiły szwankować silniczki elektryczne w tych klapach. Można przy okazji sprawdzić czy wtyczka jest dobrze wpięta.
Sander, a powiedz mi czy podpinałeś auto pod jakiś program żeby sprawdzić błędy ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
Detektor, ale ja właśnie pisałem, że po odpięciu wężyka od EGRu nie ma właśnie wtedy żadnego szarpania. Wymieniłem EGR na nowy, tak jak zalecał mechanik, a jest właściwie tylko lekka poprawa moim zdaniem, bo chyba trochę mniej szarpie.
Robiłem wszystkie logi, jakie się da, ale nic nie wyszło z nich, błędów nie ma kompletnie żadnych.
p.s.
Tu jeszcze świeży log na nowym zaworze EGR wykonany na zimnym silniku:
http://vaglog.pl/log-003_yz3WO5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log-003_Z24e75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdzałem jeszcze gaszenie/zapalanie auta w trzech miejscach:
1. stojąc z górki było tylko trochę gorzej niż na normalnie na płaskim
2. stojąc pod górkę była masakra, po prostu myślałem, że się auto rozpadnie
3. lewy bok auta stał na chodniku, czyli auto było pochylone w jedną stronę i tu moim zdaniem było najlepiej, przy zapaleniu nie było żadnego szarpnięcia
Jest jeszcze jakiś domowy sposób na sprawdzenie poduch silnika?
Robiłem wszystkie logi, jakie się da, ale nic nie wyszło z nich, błędów nie ma kompletnie żadnych.
p.s.
Tu jeszcze świeży log na nowym zaworze EGR wykonany na zimnym silniku:
http://vaglog.pl/log-003_yz3WO5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log-003_Z24e75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprawdzałem jeszcze gaszenie/zapalanie auta w trzech miejscach:
1. stojąc z górki było tylko trochę gorzej niż na normalnie na płaskim
2. stojąc pod górkę była masakra, po prostu myślałem, że się auto rozpadnie
3. lewy bok auta stał na chodniku, czyli auto było pochylone w jedną stronę i tu moim zdaniem było najlepiej, przy zapaleniu nie było żadnego szarpnięcia
Jest jeszcze jakiś domowy sposób na sprawdzenie poduch silnika?
BKD pytanie o EGR i dwumas
`Sander pisze:Sprawdzałem jeszcze gaszenie/zapalanie auta w trzech miejscach:
1. stojąc z górki było tylko trochę gorzej niż na normalnie na płaskim
2. stojąc pod górkę była masakra, po prostu myślałem, że się auto rozpadnie
3. lewy bok auta stał na chodniku, czyli auto było pochylone w jedną stronę i tu moim zdaniem było najlepiej, przy zapaleniu nie było żadnego szarpnięcia
Skoro ten eksperyment przyniósł różne efekty to jak sam widzisz, jest duże prawdopodobieństwo, że może być uwalony któryś element gumowo-metalowy
podtrzymujący zespół napędowy.
Ja tym zwykłym lewarkiem co mam na stanie w bagażniku auto do góry, podsadzałem coś pod próg dla bezpieczeństwa i wczołgałem się pod auto i oględzinySander pisze:Jest jeszcze jakiś domowy sposób na sprawdzenie poduch silnika?
osobiście. Najlepszy sposób żeby ocenić sytuację.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
BKD pytanie o EGR i dwumas
mam BKD i drżeć silnik może od zużytych wtrysków, sprawdź kanały VCDS, 13,18,23
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: śr wrz 19, 2007 15:06
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: Seat Leon 1P
- Silnik: BKD
BKD pytanie o EGR i dwumas
http://vaglog.pl/log-013_62Sr6H2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log-023_Dc0D47.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kanał 018 jest w porządku
http://vaglog.pl/log-023_Dc0D47.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kanał 018 jest w porządku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości