Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy
	Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
			
		
		
			- 
				
								Trochim							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Trochim » pn wrz 11, 2006 14:19
			
			
			
			
			przecież było już napisane 
 
skrzynia 4S od 4T różni się przełożeniem głównym. 4S jest skrzynią wolniejszą do diesla. 4T jest montowana seryjnie do 1.6 TD (niestety z wyjątkiem 1V(?)). Sam też jeżdżę 1V tylko ja mam tam skrzynię 8A, która ma takie same przełożenia co 4T. Nie wiem czy oryginalnie taka była zamontowana czy szfab cos kombinował i przekładał. Poszukam na naklejkach w samochodzie moze coś się w tej kwestii wyjaśni.
Nissan Patrol K160
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Cinek							
- _
  
- Posty: 1738
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
- Lokalizacja: Bytom
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Cinek » pn wrz 11, 2006 14:25
			
			
			
			
			Muzzy pisze:To dla mnie nie do pomyslenia, zeby vw_vandal na 3 biegu przy 3.000 obr/min jechał 130 km/godz
a gdzie tak pisze ?? bo to prawie niemożliwe. 130to na pewno nie przy 3000 i na 3cim biegu. na czwartym raczej
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								vw_vandal							
- Forum Master
  
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: vw_vandal » pn wrz 11, 2006 15:28
			
			
			
			
			Chłopaki przecież napisałem, że 130 km\h osiągam na 4 biegu. Chciałem jeszcze coś dodać ostatno miałem trochę czasu i przetestowałem skrzynie 4S i 4T. Powiem wam, że 4S szybciej się zbiera od 4T ale za to na 5 biegu przy 4tyś na skrzyni 4S mam 150 km\h, a przy 4T 160 km\h. Oraz zauważyłem, że 4S jest jak to ująć zawsze gotowa do szpuli oraz słychać obroty za to 4T jest cichsza i na biegu dłużej jedziesz np. na 3 biegu 4S ciągnie do 90 km\h (póżniej jest już zażynka), a 4T super ciągnie do 105 km\h. Ja na disiejszy dzień wybrałem 4S może ją słychać ale przy wyprzedzaniu jest miodzio. Jak wrzuce IC to i zamontuje 4T.
			
									
									
		
		
				[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								adam16v							
- Użytkownik
  
- Posty: 388
- Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
- Lokalizacja: Łańcut
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: adam16v » pt wrz 15, 2006 19:22
			
			
			
			
			Na dzień dzisiejszy mam juz pompę z grzybkiem ( obrócona membranka), podkęcone turbo i zwiększoną dawkę paliwa.setkę mi robi w około 10-11 sek , ale stawiam na 11. czyli wynik jak w golfie benzyniaku 90KM. ogólnie spoko. Zastanawiem się jeszcze nad intercoolerem, ale niech mi ktoś wytłumaczy jaki jest sens i co mi on da jesli teraz mam takie osiągi? czy warto inewstować 200-300 zł lub więcej w montarz tego? czy jakoś wydatnie poprawią się osiągi albo spadnie spalanie? ahano i druga sprawa, mam podkręconą dawkę paliwa o 1/4 obrotu śróbką i jak w miejscu przygazuję to trochę zakopci ale w trakcie jazdy jest czysto:). problem w tym że niezauważam jakiegoś znacznego przyrostu mocy pomiędzy ciśnieniem  0.9-1.2 bara. właściwie ciągnie jakby z tą samą siłą. aha mam zpiłowaną plastikową podkładkę tak że dochodzi do maxa na wcięciu.
			
									
									
		
		
				[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								vw_vandal							
- Forum Master
  
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: vw_vandal » sob wrz 16, 2006 10:11
			
			
			
			
			adam16v, IC montujesz np dlatego jest gorąco na dworze i czujesz że auto nie idzie tak jak z rana czy wieczora IC ma to zniwelować. Na chwile założyłem u siebie IC od SB i naprawdę różnica jest ogromna. Jak dla mnie silnik ciszej chodzi, przy kilku startach nie puchnie, a z IC wyciągnełem prawie 180 km\h bez 165 km\h i poprawiła się dynamika auta. To są moje odczucia i wrażenia 

 Obecnie ściągfnełem u siebie bo musze coś dopracować w dolocie do turba i IC.
 
			
									
									
		
		
				[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								piotrek1712							
- Ma gadane
  
- Posty: 174
- Rejestracja: pn wrz 05, 2005 18:38
- Lokalizacja: Gdańsk
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piotrek1712 » ndz wrz 17, 2006 02:00
			
			
			
			
			adam16v pisze:problem w tym że niezauważam jakiegoś znacznego przyrostu mocy pomiędzy ciśnieniem  0.9-1.2 bara. właściwie ciągnie jakby z tą samą siłą. aha mam zpiłowaną plastikową podkładkę tak że dochodzi do maxa na wcięciu.
moze nie dokreciles mocniej zaworu bezpieczenstwa od turbo?
tak w ogole 10-11s... bez IC i niewiele w sumie ta dawke podkreciles.. to wynik chyba bardzo dobry, az za dobry 

 czym mierzone?  

VW Golf II '90 1,6 TDic 2005 - 2007
VW Golf III cabrio US '97 2,0 8v 2007 - ?
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								vw_vandal							
- Forum Master
  
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: vw_vandal » ndz wrz 17, 2006 09:17
			
			
			
			
			piotrek1712, mój też w 11s się mieści 

 a z tym zaworem to jest dobra myśl bo ja też z dziadem walczyłem, ale udało go się zakręcić  

 
			
									
									
		
		
				[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								adam16v							
- Użytkownik
  
- Posty: 388
- Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
- Lokalizacja: Łańcut
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: adam16v » ndz wrz 17, 2006 22:47
			
			
			
			
			Zawór od turbo  mam dobrze dokręcony, więc chyba nie w tym tkwi problem. a co do czasów to mierzyłem je stoperem z komórki, pierwszy wyszedł 10s z haczykiem a drugim razem jak mierzyłem,  niewiele ponad 11s ( z tym że miałem 50kg w bagażniku extra). A co do wyniku to tłumaczę to sobie tym że mam małą turbinke kkk k14 która ma małego laga i szybcie zaczyna ładować ciśnienie już od niższych obrotów i może w tym tkwi sekret? do 100km/h dojeżdżam na 3 biegu (105 max), oponki 185/60/14- przyzwoita przyczepność... nic więcej nie przychodzi mi do głowy. o IC też myślę tyle że takim trochę innym 

  wodnym, tyle tylko że z tym to trochę muszę poczekać bo niemam narazie czasu na majsterkowanie 

[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								piotrek1712							
- Ma gadane
  
- Posty: 174
- Rejestracja: pn wrz 05, 2005 18:38
- Lokalizacja: Gdańsk
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piotrek1712 » pn wrz 18, 2006 15:36
			
			
			
			
			no ja po modach: dolozenie IC, wydech tylko z tlumikiem koncowym, zwiekszona dawka paliwa... (puszcza ladnego czarnego baczka przy depneiciu na maxa gazu) mam jakies wysokie 12s do 13s... jeszcze nie kombinowalem z turbo.. ale czy to pozwoli mi zejsc do 10s? ps: do ilu krecicie swoje dieselki mierzac czasy?
			
									
									
		
		
				VW Golf II '90 1,6 TDic 2005 - 2007
VW Golf III cabrio US '97 2,0 8v 2007 - ?
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								adam16v							
- Użytkownik
  
- Posty: 388
- Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
- Lokalizacja: Łańcut
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: adam16v » pn wrz 18, 2006 16:33
			
			
			
			
			A obracałes membrankę z bolcem o 90 stopni i spiłowywałeś podkładkę? To sporo daje. O obrotach ci nic nie powiem bo nie mam obrotomierza. Na 1 kręce do 40km/h, na 2 do jakiś 65-70km/h a na 3 robie już 100km/h max jakies 105
			
									
									
		
		
				[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								mac79							
- Mały gagatek
  
- Posty: 116
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
- Lokalizacja: Elbląg
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: mac79 » pn wrz 18, 2006 16:36
			
			
			
			
			adam16v pisze:A obracałes membrankę z bolcem o 90 stopni i spiłowywałeś podkładkę? To sporo daje. O obrotach ci nic nie powiem bo nie mam obrotomierza. Na 1 kręce do 40km/h, na 2 do jakiś 65-70km/h a na 3 robie już 100km/h max jakies 105
jak u Ciebie z kopceniem ??
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								adam16v							
- Użytkownik
  
- Posty: 388
- Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
- Lokalizacja: Łańcut
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: adam16v » pn wrz 18, 2006 16:45
			
			
			
			
			W czasie jazdy i przyspieszania jak turbinak ciśnie powietrze to nie dymi. jak stoję i przygazuję to leci ciemny bączek, ale nie zaduży.
			
									
									
		
		
				[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								piotrek1712							
- Ma gadane
  
- Posty: 174
- Rejestracja: pn wrz 05, 2005 18:38
- Lokalizacja: Gdańsk
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piotrek1712 » wt wrz 19, 2006 02:04
			
			
			
			
			w pompie jeszcze nic nie grzebalem... narazie pobawie sie z turbo, pozniej przyjdzie czas na mody w pompie... 
i tutaj zachodzi pytanie - do ilu s do setki mozna zejsc po takich modach?
			
									
									
		
		
				VW Golf II '90 1,6 TDic 2005 - 2007
VW Golf III cabrio US '97 2,0 8v 2007 - ?
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								PiTTer99							
- Mały gagatek
  
- Posty: 141
- Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
- Lokalizacja: Otwock
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: PiTTer99 » wt wrz 19, 2006 09:21
			
			
			
			
			vw_vandal pisze:adam16v, IC montujesz np dlatego jest gorąco na dworze i czujesz że auto nie idzie tak jak z rana czy wieczora IC ma to zniwelować. Na chwile założyłem u siebie IC od SB i naprawdę różnica jest ogromna. Jak dla mnie silnik ciszej chodzi, przy kilku startach nie puchnie, a z IC wyciągnełem prawie 180 km\h bez 165 km\h i poprawiła się dynamika auta. To są moje odczucia i wrażenia 

 Obecnie ściągfnełem u siebie bo musze coś dopracować w dolocie do turba i IC.
 
otoz nie jest tak do konca - ic montuje sie po to zeby schlodzic powietrze doladowyjace bez w zgledu na to czy jest to dzien czy noc czy zima (kiedys oparzylem sie o ic w s2 w 20* mrozie) ........ jedynie w zimie powietrze przechodzace przez sprezarke moze byc zimniejsze ale zaraz za turbina (jak pamietamy z lekcji fizyki) ciśnienie mocno rosnie a przy sprezaniu - wkladajac prace na sprezenie powietrza , automatycznie rosnie jego temperatura. A im wyzsza temperatura - tym mniej powietrza w cm3 objetosci......
IC chlodzi bez wzgledu na wszystko..... wiec zalozenie jego jest wg mnie zawsze uzasadnione , jezeli zalezy komus na zwiekszeniu osiagow , dynamiki , sprawnosci itp  

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości