Kącik posiadaczy MK2
Moderator: VIP
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
Kącik posiadaczy MK2
witajcie ;] z racji tego, że jestem świeżo upieczonym posiadaczem Jetty II US mam kilka pytań
1) nie działa mi przebieg w liczniku i zegarek. Co do wskazań prędkościomierza też mam pewne zastrzeżenia. Czy mogę wymienić licznik na inny i będzie bez problemu działać? obojętnie jaki włożę? (np. mogę z obrotkiem, którego teraz nie mam?)
2) jaki lać olej? (oznaczenia co do lepkości) jest diesel 1.6 i mocno się poci (pewnie będzie coś z tym robione)
3) zamki drzwi z prawej strony otwierają się tylko od wewnątrz. Po lewej stronie jakoś chodzą, ale dosyć opornie. Co trzeba wymienić żeby się otwierały normalnie?
4) czuć mocne szarpanie przy depnięciu w gaz albo przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę. Co to może być?
5) nieprecyzyjne wchodzenie biegów, gałka ma sporkawy luz. Jest na to rada?
6) jaki jest typ żarówek postojowych?
7) wymiana uszczelki pod głowicą przynosi efekty? bo właściciel mówił, że można co chwilę wymieniać, a i tak będzie lecieć (według mnie bujda ;] ).
pisk przy jeździe przy maksymalnie skręconych kołach, przejmować się czy nie? ;]
I to chyba tyle na ten moment, jak sobie coś przypomnę to napiszę. Z góry dzięki.
1) nie działa mi przebieg w liczniku i zegarek. Co do wskazań prędkościomierza też mam pewne zastrzeżenia. Czy mogę wymienić licznik na inny i będzie bez problemu działać? obojętnie jaki włożę? (np. mogę z obrotkiem, którego teraz nie mam?)
2) jaki lać olej? (oznaczenia co do lepkości) jest diesel 1.6 i mocno się poci (pewnie będzie coś z tym robione)
3) zamki drzwi z prawej strony otwierają się tylko od wewnątrz. Po lewej stronie jakoś chodzą, ale dosyć opornie. Co trzeba wymienić żeby się otwierały normalnie?
4) czuć mocne szarpanie przy depnięciu w gaz albo przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę. Co to może być?
5) nieprecyzyjne wchodzenie biegów, gałka ma sporkawy luz. Jest na to rada?
6) jaki jest typ żarówek postojowych?
7) wymiana uszczelki pod głowicą przynosi efekty? bo właściciel mówił, że można co chwilę wymieniać, a i tak będzie lecieć (według mnie bujda ;] ).
pisk przy jeździe przy maksymalnie skręconych kołach, przejmować się czy nie? ;]
I to chyba tyle na ten moment, jak sobie coś przypomnę to napiszę. Z góry dzięki.
Kącik posiadaczy MK2
I trza znowu śledzia włączyć
Paviarotti, witamy wśród posiadaczy mk2/a2
Co do prędkościomierza - może być problem albo z linką albo z licznikiem. Zawsze możesz zamontować licznik z obrotomierzem - to jest P'n'P, tylko musisz zadbać by indeks się zgadzał - jak będziesz chciał to mogę swój odsprzedać (składałem z 2ch, VDO i Motometer, a składałem ponieważ Motometer mi nie działał prędkościomierz i przebieg - teraz wszystko działa)
Olej do klekota, jak dobrze pamiętam to ja lałem 5w40 Mobil 1 ale niech się znawcy wypowiedzą, bo ja nie pamiętam
Luzy na wybieraku, z tego co się orientuję, to będzie trzeba wyregulować cięgna (jak będę wsadzał manual do mojego to też mnie to będzie pewnie czekać)
Szarpanie przy bucie/zmianie biegów - dla mnie to brzmi jak słabe sprzęgło ale też niech się wypowiedzą Ci, którzy więcej wiedzą
Pisk przy skręconych kołach - jest się czego obawiać, z tego co pamiętam nie jest to drogie do zrobienia (dokładnej przyczyny nie pamiętam ale też to przechodziłem), a po tej kuracji nie będzie Ci ścinać kół - to po prostu oznacza, że masz luzy i koła Ci się kładą jak idzie co nie jest zbyt ciekawe ale fajny efekt jak skręcasz na winklu i Ci opony piszczą
Jak sobie coś przypomnisz to wal śmiało, często gęsto tutaj się czegoś szybciej dowiesz jak w "technicznym"
No i pochwal się autkiem
Paviarotti, witamy wśród posiadaczy mk2/a2
Co do prędkościomierza - może być problem albo z linką albo z licznikiem. Zawsze możesz zamontować licznik z obrotomierzem - to jest P'n'P, tylko musisz zadbać by indeks się zgadzał - jak będziesz chciał to mogę swój odsprzedać (składałem z 2ch, VDO i Motometer, a składałem ponieważ Motometer mi nie działał prędkościomierz i przebieg - teraz wszystko działa)
Olej do klekota, jak dobrze pamiętam to ja lałem 5w40 Mobil 1 ale niech się znawcy wypowiedzą, bo ja nie pamiętam
Luzy na wybieraku, z tego co się orientuję, to będzie trzeba wyregulować cięgna (jak będę wsadzał manual do mojego to też mnie to będzie pewnie czekać)
Szarpanie przy bucie/zmianie biegów - dla mnie to brzmi jak słabe sprzęgło ale też niech się wypowiedzą Ci, którzy więcej wiedzą
Pisk przy skręconych kołach - jest się czego obawiać, z tego co pamiętam nie jest to drogie do zrobienia (dokładnej przyczyny nie pamiętam ale też to przechodziłem), a po tej kuracji nie będzie Ci ścinać kół - to po prostu oznacza, że masz luzy i koła Ci się kładą jak idzie co nie jest zbyt ciekawe ale fajny efekt jak skręcasz na winklu i Ci opony piszczą
Jak sobie coś przypomnisz to wal śmiało, często gęsto tutaj się czegoś szybciej dowiesz jak w "technicznym"
No i pochwal się autkiem
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
Kącik posiadaczy MK2
W sensie nie pisk opon, ale pisk jakiegoś paska (?) chyba spod maski.Max93 pisze:Pisk przy skręconych kołach - jest się czego obawiać
Noo, chętnie bym wziął jak coś, tylko właśnie ciul wie czy to licznik padł czy linka?Max93 pisze:jak będziesz chciał to mogę swój odsprzedać
Kącik posiadaczy MK2
Zawsze można przełożyć, chwila roboty i będzie wszystko wiadomo
Masz wspomaganie? Przy pełnym skręcie może dostawać opór i może coś piszczeć, chociaż u mnie był szum przy pełnym skręcie, a nie pisk
Masz wspomaganie? Przy pełnym skręcie może dostawać opór i może coś piszczeć, chociaż u mnie był szum przy pełnym skręcie, a nie pisk
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
Kącik posiadaczy MK2
1. wymień licznik na taki sam- tzn z tym samym indeksem prędkości tylko przed kupnem nowego wymontuj stary i zobacz czy jest na dwie czy jedną wtyczkę
2. 10w40 mógłby być
3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 63076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 80237.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będziesz musiał zdemontować układ wydechowy oraz osłonę termiczną aby dostać się do kasety drążka zmiany biegów
6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
7. tak, warto dać głowicę do sprawdzenie i splanowania i dotarcia gniazd zaworowych
8. pasek od wspomy albo pompa
Max bo pompa od wspomagania ma większe obciążenie przy max skręcie i szumi dlatego że jest trochę zużyta
2. 10w40 mógłby być
3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 63076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 80237.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będziesz musiał zdemontować układ wydechowy oraz osłonę termiczną aby dostać się do kasety drążka zmiany biegów
6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
7. tak, warto dać głowicę do sprawdzenie i splanowania i dotarcia gniazd zaworowych
8. pasek od wspomy albo pompa
Max bo pompa od wspomagania ma większe obciążenie przy max skręcie i szumi dlatego że jest trochę zużyta
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
Kącik posiadaczy MK2
Holender latający
Ty masz klekota, to mój licznik do tego nie podejdzie, ew. sama tarcza prędkościomierza ale zawsze można sprawdzić czy działa czy nie
EDIT:
Teraz zobaczyłem Twój post Damian.
Co do pompy u mnie to już dawno się rozleciała i jeżdżę teraz bez wspomagania i szumią u mnie pewnie łożyska, czekam na swap i montaż nowej pompy już pod klekota (po co sobie dodawać kosztów )
Ty masz klekota, to mój licznik do tego nie podejdzie, ew. sama tarcza prędkościomierza ale zawsze można sprawdzić czy działa czy nie
EDIT:
Teraz zobaczyłem Twój post Damian.
Co do pompy u mnie to już dawno się rozleciała i jeżdżę teraz bez wspomagania i szumią u mnie pewnie łożyska, czekam na swap i montaż nowej pompy już pod klekota (po co sobie dodawać kosztów )
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
Re: Kącik posiadaczy MK2
1 okdamian_piaski pisze:1. wymień licznik na taki sam- tzn z tym samym indeksem prędkości tylko przed kupnem nowego wymontuj stary i zobacz czy jest na dwie czy jedną wtyczkę
2. 10w40 mógłby być
3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 63076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 80237.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będziesz musiał zdemontować układ wydechowy oraz osłonę termiczną aby dostać się do kasety drążka zmiany biegów
6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
7. tak, warto dać głowicę do sprawdzenie i splanowania i dotarcia gniazd zaworowych
8. pasek od wspomy albo pompa
Max bo pompa od wspomagania ma większe obciążenie przy max skręcie i szumi dlatego że jest trochę zużyta
2 ok
3 Podzejrzewam ze skończyły sie klamki ,ale aby nowe działały jak najdłużej trzeba wymontować i nasmarować zamki.
4 podstawa poduszki silnika szczególnie w tym wypadku przednia.
5 ok
6 nie koniecznie te same zarówki co w mk IV.Ja w 89 roku miałem jeszcze z metalowa oprawką.
7 ok
8 sprawdź czy ponapinane sa odpowiednio paski i wszystko bedzie jasne.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
Kącik posiadaczy MK2
zastanawiam sie nad jakimś telefonem...
http://www.redcoon.pl/B518436-CAT-B100_ ... wwod2ygAig" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-accu" onclick="window.open(this.href);return false;
evolve ma lepszą baterię ale ten cat wygląda rewelacyjnie
obecnie mam Samsung Solid E2370 ale już jest zmęczony że aż wstyd
poradźcie coś
http://www.redcoon.pl/B518436-CAT-B100_ ... wwod2ygAig" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-accu" onclick="window.open(this.href);return false;
evolve ma lepszą baterię ale ten cat wygląda rewelacyjnie
obecnie mam Samsung Solid E2370 ale już jest zmęczony że aż wstyd
poradźcie coś
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kącik posiadaczy MK2
damian_piask pozwolę dołączyć do twoich wypowiedzi aby pomóc Paviarotti
może dodam coś od siebie, jak masz konserwację podwozia to wypadałoby go uzupełnić żeby nie wychodziła jakaś ruda bo potem jest męczarnia aby to zrobić,
masz pakiet gti lub coś takiego to pod sierpami, nadkola, progi, + profile zewnętrzne trzeba by było zrobić zanim coś dopadnie jettę
dodaj jakieś zdjęcie może w przyszłym tygodniu będzie spot to przyjedź nim to sobie oblukam
a ty zamierzasz rozmawiać pod wodą?
masz ori US licznik czy taki europejski?damian_piaski pisze:1. wymień licznik na taki sam- tzn z tym samym indeksem prędkości tylko przed kupnem nowego wymontuj stary i zobacz czy jest na dwie czy jedną wtyczkę
nie może być rzadszy ja leje 10w40 i jest na każde 10 tyś km dolewal 0,2-0,5 l oleju.damian_piaski pisze:2. 10w40 mógłby być
damian_piaski pisze: 3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
na wszelki wypadek nie kupuj zamienników bo to jest dopiero szajsPaviarotti pisze: 3) zamki drzwi z prawej strony otwierają się tylko od wewnątrz. Po lewej stronie jakoś chodzą, ale dosyć opornie. Co trzeba wymienić żeby się otwierały normalnie?
czyli standard ale jest taki podobny do mojego bo jak jedną wmienisz poduszkę to druga może się bardziej rozprężyć i znowu masz szarpanie więc najlepiej wymieniasz wszystkie lub szukasz ori zdrowej gdzieś na szrotach i wkładasz do jettydamian_piaski pisze: 4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
nic chyba nie dodamdamian_piaski pisze: 5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły
dobrze gada polać mudamian_piaski pisze: 6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
może dodam coś od siebie, jak masz konserwację podwozia to wypadałoby go uzupełnić żeby nie wychodziła jakaś ruda bo potem jest męczarnia aby to zrobić,
masz pakiet gti lub coś takiego to pod sierpami, nadkola, progi, + profile zewnętrzne trzeba by było zrobić zanim coś dopadnie jettę
dodaj jakieś zdjęcie może w przyszłym tygodniu będzie spot to przyjedź nim to sobie oblukam
chciałbym ci pomóc ale się nie znam pisz w http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... start=3486 może ci ktoś pomożedamian_piaski pisze:zastanawiam sie nad jakimś telefonem...
http://www.redcoon.pl/B518436-CAT-B100_ ... wwod2ygAig" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-accu" onclick="window.open(this.href);return false;
evolve ma lepszą baterię ale ten cat wygląda rewelacyjnie
obecnie mam Samsung Solid E2370 ale już jest zmęczony że aż wstyd
poradźcie coś
a ty zamierzasz rozmawiać pod wodą?
Kącik posiadaczy MK2
Problemy pocenia przeważnie załatwia wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, filtra oleju i uszczelki pod miską.
Chyba, że masz walnięty któryś simmering na wałkach, to olej będzie po rozrządzie chlapał.
Chyba, że masz walnięty któryś simmering na wałkach, to olej będzie po rozrządzie chlapał.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Kącik posiadaczy MK2
Ten, który wymyślił grzechotkę powinien dostać nobla
Dzisiaj trochę poskładałem klekota i z grzechotką robota idzie 100x szybciej
Dzisiaj trochę poskładałem klekota i z grzechotką robota idzie 100x szybciej
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości