Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Siliniki ATD zaczely wychodzic w koncowce roku 2002, byly montowane w wersjach na 2003 rok, silnik ATD ma jeden typ rolki i jest to bez hydrauliki. Najpierw byl AJM, pozniej nastepca ATD i dalej AXR i te oznaczenia sa wazne przy doborze rozrzadu jak i rowniez rok silnika. ATD jaki bys silnik nie wyciagnal, skoda audi czy vw jest taki sam. Te wszystkie dane sa w ETCE.
			
									
									Diesel Power!!! :D
						Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Piori a mógłbyś jeszcze napisać dokładnie na czym polega regulacja napięcia rolki napinającej, ale tak łopatologicznie abym mógł zrozumieć ?   Nie chciałbym dać za mocnego ani za słabego naciągu.
 Nie chciałbym dać za mocnego ani za słabego naciągu.
			
									
									 Nie chciałbym dać za mocnego ani za słabego naciągu.
 Nie chciałbym dać za mocnego ani za słabego naciągu.VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
						Yamashka R6 :]
Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
yykkes, napisałem posta ze screenami z etki, ale chyba ktoś go nie zaakceptował i drugi raz mi sie nie chce szukać, poza tym etke mam tylko w pracy... W każdym razie w mojej etce ATD występuje od 98 roku, w obu wersjach rozrządu, dlatego tak pisałem, może w niej jest błąd.
mssg1, trzecia fotka z tego posta, trzeba kręcić napinaczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż ten trójkątny ząbek będzie centralnie w wycięciu blachy, która jest pod nim: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=5665956#p5665956" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									mssg1, trzecia fotka z tego posta, trzeba kręcić napinaczem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż ten trójkątny ząbek będzie centralnie w wycięciu blachy, która jest pod nim: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=5665956#p5665956" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Już znalazłem 7 filmów o tym z USA dla Jetty  Już kumam co i jak
 Już kumam co i jak 
			
									
									 Już kumam co i jak
 Już kumam co i jak 
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
						Yamashka R6 :]
- kosmos5
- Mały gagatek 
- Posty: 51
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 22:39
- Lokalizacja: Landsberg(Gorzów Wlkp.)
- Kontakt:
Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
a na mam inne pytanko, czy nie da sie moze zastąpić w starszym ASZ hydreulicznego napinacza rolką mechaniczną ?? mocowanie jak w starym VP tylko sie napina na znaki na rolce i dokreca i po sprawie ??
			
									
									CHIP-TUNING DIESEL diagnostyka VAG. sprzedam: pompa 107 j sprawna -nowa!!! , gwarancja, kontrakt gg: 1155601
						Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Jeśli występuje ten hydrauliczny napinacz, to czy jego wymiana jest konieczna przy każdej zmianie rozrządu ?
			
									
									Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Właśnie skończyłem wymianę rozrządu w arl wymieniałem według elsy tzn. kółko rozrządu ustawione na maks w prawo napinane z blokadami wszystko na nowych śrubach oe zestaw też oe Syncro angle jest na -1.1 i bardzo twardo startuje nie wiem czy przestawić?
Przed wymianą syncro było na 1.1 a poprzednia wymiana była robiona na malowane znaki omg.
Co do wspornika to najwięcej roboty było właśnie z nim wyjmowałem z wcześniejszym demontażem paska, rolek montaż z założonym paskiem , rolką napinającą poluzowaną z spinką w niej i bez małej rolki polecam montaż wspornika zacząć od dołu w pierwszej kolejności przełożyć element w który wchodzi długa śruba później przekręcić cały wspornik i przesunąć do góry nie dotykają paska później mała rolka , napinanie dużej z poluzowanymi śrubami kółka i na koniec przykręcenie wspornika.

harrygo zapomniał dodać że poduszkę trzeba ustawić
Ustawić wspornik silnika od strony silnika :
a = 14,0 mm
b = 10,0 mm: minimum 10,0 mm
Łby obu śrub -3- muszą zrównać
się z krawędzią C.

			
									
									Przed wymianą syncro było na 1.1 a poprzednia wymiana była robiona na malowane znaki omg.
Co do wspornika to najwięcej roboty było właśnie z nim wyjmowałem z wcześniejszym demontażem paska, rolek montaż z założonym paskiem , rolką napinającą poluzowaną z spinką w niej i bez małej rolki polecam montaż wspornika zacząć od dołu w pierwszej kolejności przełożyć element w który wchodzi długa śruba później przekręcić cały wspornik i przesunąć do góry nie dotykają paska później mała rolka , napinanie dużej z poluzowanymi śrubami kółka i na koniec przykręcenie wspornika.

harrygo zapomniał dodać że poduszkę trzeba ustawić
Ustawić wspornik silnika od strony silnika :
a = 14,0 mm
b = 10,0 mm: minimum 10,0 mm
Łby obu śrub -3- muszą zrównać
się z krawędzią C.

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Właśnie jestem po wymianie rozrządu w moim ARL. Auto odzyskało troche na mocy (kąt synchronizacji był wczesniej dużo na plusie) teraz coś około 0.5 na minusie. Mam silnik z 2001 roku z napinaczem hydro, napiąłem napinacz na wiertełko czyli z luzem 4mm. Przekręciłem silnikiem, luz się zmniejszył to popuściłem napinacz i ustawiłem właściwie, później było już ok. 
Natrafiłem na film, gdzie coprawda w AWX ale to ten sam rozrząd szczelina ta jest o wiele większa (widać gołym okiem) chyba nie powinno tak być?
Link: [youtube][/youtube]
			
									
									Natrafiłem na film, gdzie coprawda w AWX ale to ten sam rozrząd szczelina ta jest o wiele większa (widać gołym okiem) chyba nie powinno tak być?
Link: [youtube][/youtube]
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
						SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Ten luz między hydro a rolką ma być: 4 ± 1 mm na zimnym silniku oczywiście bo tak się go ustawia.
Pdf wymiana rozrządu z hydro
http://download.hellshare.pl/vag/wymian ... /10605372/
			
									
									Pdf wymiana rozrządu z hydro
http://download.hellshare.pl/vag/wymian ... /10605372/
Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
GreX0, widzę, że u Ciebie ten "wskaźnik" na napinaczu też nie jest idealnie w tej "szczelince".
Ja u siebie ustawiłem tak:

A po odpaleniu auta, ustawił się podobnie jak u Ciebie. To tak ma byc ?
			
									
									Ja u siebie ustawiłem tak:

A po odpaleniu auta, ustawił się podobnie jak u Ciebie. To tak ma byc ?

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Koledzy proszę o poradę w sprawie napinacza hydraulicznego który siedzi u mnie w passacie w silniku ATJ. Czy takie ustawienie jak na zdjęciu jest ok? 
Pozdrawiam.
			
									
									
Pozdrawiam.
Passat B5 ATJ+BRD+Firad1043+chłod.oleju ARL+FMIC+051A...in progress
						Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Stary rozrząd tak wyglądał znak już przesunięty ale ch... wie jak to było ustawione albo przy gaszeniu się przestawiło.

KoJ@K a robiłeś loga synchronizacji bo jak masz -2.8 to zdaję się przy hamowaniu silnikiem przesuwa się dalej na - a -3 to maksimum.
			
									
									
KoJ@K a robiłeś loga synchronizacji bo jak masz -2.8 to zdaję się przy hamowaniu silnikiem przesuwa się dalej na - a -3 to maksimum.
Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Tak, robiłem i było właśnie -2.8. Podczas hamowania silnikiem synchro ulea przestawieniu ?  W sobote będę chyba miał wolną chwilę to spróbuje przestawic, jak najbliżej 0 .
  W sobote będę chyba miał wolną chwilę to spróbuje przestawic, jak najbliżej 0 .
			
									
									 W sobote będę chyba miał wolną chwilę to spróbuje przestawic, jak najbliżej 0 .
  W sobote będę chyba miał wolną chwilę to spróbuje przestawic, jak najbliżej 0 .Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM
Kupiłem napinacz INA i zdziwił mnie fakt że w komplecie jest tylko nakrętka.
NIe ma szpilki. Czy powinna być w zestawie czy mam sobie ją dokupić, a może wogóle jej nie wymieniać?
			
									
									NIe ma szpilki. Czy powinna być w zestawie czy mam sobie ją dokupić, a może wogóle jej nie wymieniać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości











