evolution, 
 nie próbuję nowych teorii.
 powiedziałem że czasem to wbrew pozorom daje  efekty.
 a nie mówię Ci daj wcześniejszy kąt czy późniejszy bo po pierwsze nie wiem jaki masz aktualnie na aucie . czy dłuższy okres czasu wtrysku.
 stwierdzam fakt że czasem może się coś takiego trafić.  nie umiem tgo wyjaśnić  ale napewnoi nie było to spowodowane zbyt dużym ciśnieniem na wydechu bo kiedy to występowało z wydechu wydobywal się już nie "grzmot" a szum przechodzący wraz ze wzrostem obrotów w syk.
 więc wiem o czym mówię.
 nie próbuję umniejszać twojej wiedzy i o to samo Ciebie proszę ze zwykłej grzeczności.
 Ty wiesz bardzo dużo o elektronice  samochodowej i programowaniu sterowników a ja o tym nie mam bladego pojęcia, za to  ja potrafiłem "wynaleźć"  układ do sterowanie VNT   i to podciśnieniem co niektórzy stwierdzili że się nie da.
evolution pisze:p.s. ktos sie juz kiedys klocil na temat likwidacji surge po spadku obciazenia czy tez cisnienia doladowania podajac za przyklad mechaniczne sterowanie "dzialajace" na stole... ja sie spytam kiedy w aucie udowodni sie slusznosc lub nie slusznosc tej tezy na silniku 

 
 a co do sterowania mechanicznego  a raczej pneumatycznego bez udziału eleltroniki  to działa już nie tylko na stole ale i również i na aucie.
 co do działania  to po surge'u nie ma nawet śladu
 ale jak ręcznie podciągniesz dźwignię  tak jakby cały czas było wyższe ciśnienie 
zadane  to wtedy sapie jak po****ne.
 czyli co do surgea to miałem rację.
 co teraz powiesz?