Kontrolka oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50
Kontrolka oleju
Witam.
Mam Golfa 3 od pewnego czasu i przyznam szczerze, że trochę zaniechałem sprawdzanie oleju. Na szczęście w porę się zorientowałem ale może zaczne od początku. Zaraz po kupnie czasami zdarzało mu się zaraz po przejechaniu kilkuset metrów od odpalenia sygnalizować coś odnośnie oleju. Problem był o tyle dziwny, że pojawiała się kontrolka wraz z dźwiękiem ale po 2-3 sekundach ustawało. Taki dziwny objaw miałem może 5 razy. Sprawdzałem olej i było do górnej kreski. Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum. Chciałbym zapytać się czego to może być wina? Silnik wg. licznika ma 180 przebiegu ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy ktoś tam przy nim nie kręcił. Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.
Mam Golfa 3 od pewnego czasu i przyznam szczerze, że trochę zaniechałem sprawdzanie oleju. Na szczęście w porę się zorientowałem ale może zaczne od początku. Zaraz po kupnie czasami zdarzało mu się zaraz po przejechaniu kilkuset metrów od odpalenia sygnalizować coś odnośnie oleju. Problem był o tyle dziwny, że pojawiała się kontrolka wraz z dźwiękiem ale po 2-3 sekundach ustawało. Taki dziwny objaw miałem może 5 razy. Sprawdzałem olej i było do górnej kreski. Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum. Chciałbym zapytać się czego to może być wina? Silnik wg. licznika ma 180 przebiegu ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy ktoś tam przy nim nie kręcił. Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kontrolka oleju
Rozumiem, że poczekałeś aż olej spłynie do miski ??Resterwers pisze:Po przejechaniu ok. 700-800km zajrzałem ponownie pod maskę i sprawdziłem olej no i niestety okazało się, że z maksimum zrobiło się mniej niż minimum.
jeżeli nie ma wycieków to silnik raczej kwalifikuje się do remontuResterwers pisze:Chciałbym zapytać się czego to może być wina?
Skoro nie wiesz jaki jest olej to powinieneś zacząć od jego wymiany...i filtra...tylko nie minerał jak sugerujesz a półsyntetykResterwers pisze:Prawdopodobnie wlany jest półsyntetyk (nie jestem pewien) ale w takiej sytuacji zastanawiam się czy nie zmienić oleju na pełny minerał.
Obserwuj co się dzieje, kontroluj poziom oleju...obadaj czy wycieków nie ma...no i ciśnienie też można zmierzyć.
Poszukaj tematów o kontrolce oleju - cała masa tego na forum. O ubytkach oleju też poszukaj...nie ma sensu rozpisywać się setny raz na ten sam temat.
Kontrolka oleju
zacznij od sprawdzenia uszczelniaczy zaworów , jeśli są w kiepskim stanie to olej niestety będzie brał , zobacz czy po dłuższym postoju jak go zapalisz , nie puści z ruru dymu , jeśli tak to prawdopodobnie uszczelniacze kończą żywot
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kontrolka oleju
Resterwers, mechanik - pomioar ciśnienia oleju na koniecznie w pełni rozgrzanym silniku na wolnych i przy 2000 obrotów. To ci daje wiedze czy autem można bezpiecznie jeździć czy nie bo smarowanie za słabe. Potem reszta diagnostyki - sprężanie głównie i wówczas decyzja co naprawiasz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50
Kontrolka oleju
Dziękuję za pomoc, postaram się jak najszybciej udać do mechanika bo z tym nie ma żartów. Niestety wydaje mi się, że będzie trzeba wymienić uszczelniacze bo mała chmure za autem przy odpalaniu widać. Jaki powinien być koszt diagnozy i koszt wymiany uszczelniaczy? Pytam żeby się nie wysypać niepotrzebnie.
Kontrolka oleju
komplet uszczelniaczy to 30 zł , tylko są 7mm i 8 mm , jakie są u Ciebie nie wiem , a koszt robocizny jeśli nie robisz sam to około 200zł m, zależy kto i gdzie
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50
Re: Kontrolka oleju
Mogłem to zrobić przy wymianie rozrządu. Cena pewnie byłaby niższa, polak mądry po szkodzie.miś fazi pisze:komplet uszczelniaczy to 30 zł , tylko są 7mm i 8 mm , jakie są u Ciebie nie wiem , a koszt robocizny jeśli nie robisz sam to około 200zł m, zależy kto i gdzie
a jaka powinna być cena za samą diagnozę, którą opisał Paweł Marek?
Kontrolka oleju
pomiar ciśnienia , to zrobi Ci każdy kto ma manometr za zgrzewkę , to chodzi o pomiar ciśnienia sprężania , co zaś do pomiaru ciśnienia oleju to tu tak samo potrzebny jest manometr tylko troszkę inny , koszt tego pomiaru też nie wielki
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50
Re: Kontrolka oleju
Dzisiaj pożyczyłem od znajomego manometr i sprawdziłem ciśnienie na świecach. Wyszło 10-11 co jest dobrym wynikiemmiś fazi pisze:pomiar ciśnienia , to zrobi Ci każdy kto ma manometr za zgrzewkę , to chodzi o pomiar ciśnienia sprężania , co zaś do pomiaru ciśnienia oleju to tu tak samo potrzebny jest manometr tylko troszkę inny , koszt tego pomiaru też nie wielki

- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Kontrolka oleju
ja ostatnio robiłem uszczelniacze i od razu lepiej narazie nie pali oleju nie kopci wiec tak jak kolega pisze zrób uszczelniacze pierwsze
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości