Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Spełniający normy VW 504.00-507.00mati303 pisze:Witam serdeczne po raz pierwszy 3 dni ciesze sie już Golfem V 2007, 1,9 tdi 105 KM pytanie mam proste jaki olej najlepszy oraz ile go tam wchodzi?
Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM

 
 

Przeprowadzony w warunkach domowych- delikatnie mówiąc niczego on nie dowodziriggs pisze:Tutaj prosty ale skuteczny test olei w warunkach zimowych, MOTUL wypada słabo: " onclick="window.open(this.href);return false;
 
 Jasne "wszystkie"riggs pisze: a jedyne dobre MOBILe to seria 1 czyli full syntetyk reszta to HC. CASTROL i ELF to wszystko HC , CASTROL ma jeden olej na bazie PAO ESTER.
 A namacalnych dowodów na to brak, ale po co skoro to "oczywista oczywistość"
   A namacalnych dowodów na to brak, ale po co skoro to "oczywista oczywistość" 
  A następnie .....riggs pisze:Ludzie mają wciąż uprzedzenia
I kto tu mówi o "uprzedzeniach"riggs pisze:COROLLI, ROYAL PURPLE dostępny w jednej tylko firmie w Polsce reszta olei MOBIL ,CASTROL,SHELL ,MOTUL , ELF to przysłowiowy shit, marketing i tyle.
 Nie ma jak to zaprzeczyć samemu sobie w jednym poście
   Nie ma jak to zaprzeczyć samemu sobie w jednym poście   
 Link jest uszkodzonyriggs pisze:Tutaj test na wałkach rozrządu: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pd" onclick="window.open(this.href);return false;
 
 A cała reszta którą tu opisywałeś ma aprobatę VW - tak aprobatę bo to samo VW sprawdzało, bynajmniej nie w garażu czy dane olej spełnia wymagania jakie stawiają silniki produkowane przez VWriggs pisze:Warto dodać że LOTOS ma teraz rekomendację SUBARU a SUBARU wiemy że produkuje wysilone silniki.

 
  Ja bym radził pochwalić się wszystkim orędownikom "super oliw" swoim rocznym jak i całkowitym przebiegiem auta na danym oleju, wszyscy będziemy mogli podziwiać te mega dystanse i warunki z jakimi przychodzi mierzyć się olejowi.
     Ja bym radził pochwalić się wszystkim orędownikom "super oliw" swoim rocznym jak i całkowitym przebiegiem auta na danym oleju, wszyscy będziemy mogli podziwiać te mega dystanse i warunki z jakimi przychodzi mierzyć się olejowi.Tańszy od Lotosa...riggs pisze: Niestety ROYAL PURPLE to potwornie drogi olej ale jak ktoś chce to proszę: http://www.innochem.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;



 ;);)
;);) 
  
  
  
   . Czyli co LOTOS to shit bo jest polski nie no super argument. A MOBIL to gdzie jest rozlewany?? W dodatku argument typu CENA jest jeszcze bardziej rozbrajający bo MOBILA można kupić w nieomal tej samej cenie co LOTOSa. A MOTUL jest drogi bo sprowadzany przecież transport ta cała logistyka też kosztuje. Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS. W końcu zanim ten olej trafi do nas przechodzi przez wielu pośredników którzy muszą zarobić na nim. Co tu dużo mówić na pewno właśnie fakt że taki LOTOS jest u nas produkowany zmniejsza ryzyko oszustwa bo trafia prosto z produkcji do sklepów i nie jest konfekcjonowany przez firmy 3 cie jak np MOBIL czy inne oleje.
 . Czyli co LOTOS to shit bo jest polski nie no super argument. A MOBIL to gdzie jest rozlewany?? W dodatku argument typu CENA jest jeszcze bardziej rozbrajający bo MOBILA można kupić w nieomal tej samej cenie co LOTOSa. A MOTUL jest drogi bo sprowadzany przecież transport ta cała logistyka też kosztuje. Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS. W końcu zanim ten olej trafi do nas przechodzi przez wielu pośredników którzy muszą zarobić na nim. Co tu dużo mówić na pewno właśnie fakt że taki LOTOS jest u nas produkowany zmniejsza ryzyko oszustwa bo trafia prosto z produkcji do sklepów i nie jest konfekcjonowany przez firmy 3 cie jak np MOBIL czy inne oleje. 
  
  
 
 
 
Fakt, później zamarznie, choć w naszych warunkach te temperatury to raczej rzadkośćriggs pisze:Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C.
 
  
 Te testy są dość widowiskowe, ale pamiętaj, że są one sponsorowane inaczej ktoś płaci aby jego olej wypadł na tym teście najlepiej.riggs pisze:I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE.
Dowodzi to aprobaty SUBARU i niczego więcejriggs pisze:Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi.
 
    Nie, choć ludzie leją motula, bo jest stosunkowo tani, jak to jest możliwe że tak dobry produkt jest w takiej cenie to nie wiemriggs pisze:Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta?
 Aha, żeby nie było nie zalewam MOTULA do silnika i nie jestem jego orędownikiem/przeciwnikiem
   Aha, żeby nie było nie zalewam MOTULA do silnika i nie jestem jego orędownikiem/przeciwnikiem   
  Ja też.riggs pisze:Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS.
Forumowa zasada "owczego pędu" "wszyscy" tak robiąriggs pisze:Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu.
 i  założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum  którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego
 i  założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum  którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego   , a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.
 , a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.Wreszcie pierwszy dowód na to że co polskie to wcale nie znaczy ze kupa warte...riggs pisze:LOTOS
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85
MOTUL
Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g
Działy Public Relations producentów potrafią góry przenosić... (a co tu dopiero wykreować jakąś opinię)italiano_83 pisze:Forumowa zasada "owczego pędu" "wszyscy" tak robiąi założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego
, a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości