Regulacja potencjometra przepustnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Regulacja potencjometra przepustnicy
Witajcie!
Posiadam silnik 1.4 ABD. Jakiś czas temu padł mi krokowiec, wcześniej rozkręcałem prawą stronę przepustnicy, czyli potencjometr.
Po kilku próbach udało mi się go jakoś ustawić, silnik chodzi na wolnych, nie dławi się przy wciśnięciu na pedał gazu, jednak proszę Was o pomoc w regulacji potencjometru przepustnicy.
Gdzieś na forum wyczytałem, że na wolnych obrotach powinno być napięcie ok. 0,20 - 0,25V, niestety nie wiem pod które piny wtyczki wpiąć miernik.
Chciałbym idealnie wyregulować potencjometr.
Posiadam silnik 1.4 ABD. Jakiś czas temu padł mi krokowiec, wcześniej rozkręcałem prawą stronę przepustnicy, czyli potencjometr.
Po kilku próbach udało mi się go jakoś ustawić, silnik chodzi na wolnych, nie dławi się przy wciśnięciu na pedał gazu, jednak proszę Was o pomoc w regulacji potencjometru przepustnicy.
Gdzieś na forum wyczytałem, że na wolnych obrotach powinno być napięcie ok. 0,20 - 0,25V, niestety nie wiem pod które piny wtyczki wpiąć miernik.
Chciałbym idealnie wyregulować potencjometr.
Regulacja potencjometra przepustnicy
Kolego uzyj szukajki bo był niejeden temat o tym, gdzie jest wszystko ładnie opisane 

Regulacja potencjometra przepustnicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... y+napiecie" onclick="window.open(this.href);return false;
3post jest dokladnie opisane.
3post jest dokladnie opisane.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508945
Regulacja potencjometra przepustnicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=882609" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj masz podobny o ile nie identyczny temat
sam ustawiałem według tego w polówce i jest ok
tutaj masz podobny o ile nie identyczny temat
sam ustawiałem według tego w polówce i jest ok
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Regulacja potencjometra przepustnicy
Koledzy no to jest tak:
Przy uruchomieniu zimnego silnika obroty falują z częstotliwością co ok. 1,5 s, po 15-20 sekundach od uruchomienia jest już OK, obroty równe.
Problem w tym, ze niepotrzebnie rozkręcałem czujnik położenia przepustnicy. Ustawiłem go wg powyższych wskazówek, czyli na zamkniętej przepustnicy między pinami 1-2 ustawiłem na 0,23V (przedział 0,20-0,25V), a miałem 0,6V. teraz jak i wcześniej pozostał problem sadzy na tylnej klapie, która wydobywa się z tłumika.
Po przeczytaniu sporej liczby postów doszedłem do wniosku, że mam za bogatą mieszankę.
Problem jest ten sam na starym jak i na nowym czujniku temp.
Teraz pytanie:
Czy potencjometr przepustnicy ustawić na 0,20V, czy 0,25V (obecnie mam 0,23V). Nie wiem, w którą stronę mam przesuwać potencjometr przepustnicy, aby było dobrze.
Przy uruchomieniu zimnego silnika obroty falują z częstotliwością co ok. 1,5 s, po 15-20 sekundach od uruchomienia jest już OK, obroty równe.
Problem w tym, ze niepotrzebnie rozkręcałem czujnik położenia przepustnicy. Ustawiłem go wg powyższych wskazówek, czyli na zamkniętej przepustnicy między pinami 1-2 ustawiłem na 0,23V (przedział 0,20-0,25V), a miałem 0,6V. teraz jak i wcześniej pozostał problem sadzy na tylnej klapie, która wydobywa się z tłumika.
Po przeczytaniu sporej liczby postów doszedłem do wniosku, że mam za bogatą mieszankę.
Problem jest ten sam na starym jak i na nowym czujniku temp.
Teraz pytanie:
Czy potencjometr przepustnicy ustawić na 0,20V, czy 0,25V (obecnie mam 0,23V). Nie wiem, w którą stronę mam przesuwać potencjometr przepustnicy, aby było dobrze.
Regulacja potencjometra przepustnicy
to co chcesz zrobić to tylko kosmetyka, nie ma żadnego znaczenia dla pracy silnika (bawiłem się tym), to co opisujesz to raczej usterka rozrządu, zapłonu lub sondy lambda, czujnik temperatury cieczy i powietrza sprawdź omomierzem, na forum są podane wartości rezystancji, miejmy nadzieję że nie uszkodziłeś ścieżek w potencjometrze podczas jego demontażu i montażu
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Regulacja potencjometra przepustnicy
niee no, tego to nie zrobiłem, wiem, na czym ten cały mechanizm polegaT.O.B.I. pisze:miejmy nadzieję że nie uszkodziłeś ścieżek w potencjometrze podczas jego demontażu i montażu

Sprawdzę pierw czujnik temp. miernikiem, ew. będę pisał dalej.
Regulacja potencjometra przepustnicy
jeden czujnik jest przy wtrysku (to powietrza) drugi to pewnie wiesz 

Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Regulacja potencjometra przepustnicy
TOBI, we wtrysku jest czujnik powietrza?? - pierwsze słyszę... A to nie jest ten malusi "dziubek", który wystaje z boku wtryskiwacza?
Obecnie jest OK, ale tak od ok temp. płynu 15 stopni, bo jak mniej to faluje na benzynie i LPG (I-gen), potem jest już dobrze.
Czujnika temp. nie sprawdzałem.
Wcześniej miałem gorzej, bo na ciepłym falowały obroty, ale problem był w ustawieniu aparatu zapłonowego, troszkę go przekręciłem i narazie jest OK ale pozostaje problem falowania na zimnym silniku.
Obecnie jest OK, ale tak od ok temp. płynu 15 stopni, bo jak mniej to faluje na benzynie i LPG (I-gen), potem jest już dobrze.
Czujnika temp. nie sprawdzałem.
Wcześniej miałem gorzej, bo na ciepłym falowały obroty, ale problem był w ustawieniu aparatu zapłonowego, troszkę go przekręciłem i narazie jest OK ale pozostaje problem falowania na zimnym silniku.
Regulacja potencjometra przepustnicy
Tak ten dzióbek to czujnik powietrza. Wracając do potencjometru to pech chciał że uszkodziłem jeden potencjometr przepustnicy, objawy były takie że po uruchomieniu silnika machnął obrotami do 1500 trzy razy i gasł, nie było mowy o wolnych obrotach a tym bardziej normalnym jeżdżeniu. Mój obecnie po rozgrzaniu zawsze delikatnie faluje i nie udało mi się tego pozbyć a sprawdzałem wszystko. Za utrzymanie wolnych obrotów odpowiada silniczek krokowy i to on pewnie powoduje to falowanie na zimnym, sprawdź rozrząd i ustaw zapłon lampą z wyprzedzeniem na 8-10 stopni bo masz gaz.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Regulacja potencjometra przepustnicy
Dziś kolejny dzień zmagań:
- czujnik przepustnicy na ustawiłem na 0,20V(piny 1-2 na zamkniętej przepustnicy), natomiast przy max wychyleniu przepustnicy na pinach 1-3 pokazuje ok. 4,5V oraz przestawiłem aparat zapłonowy w lewo ok. 5 mm
- gdy silnik jest zimny po zdjęciu wtyczki z czujnika temp. obroty są lekko wyższe, lecz nadal faluje - stary, czy nowy czujnik - nie ma znaczenia
- odpięcie wtyczki od krokowca też niewiele pomaga
- moja stara głowica miała oznaczenie (trzy końcowe cyfry) ...373 a nowa ma 374 - gościu z allegro twierdził, ze to jest od jednopunktu ABD, tak tez wyglądała, średnica zaworów taka sama jak przy mojej, ogólnie identyczna.
Nadal przy zimnym silniku obroty na PB falują z częstotliwością ok. 1,5 s, niekiedy potrafi zgasnąć, trzeba niekiedy na początku przytrzymać na pedale gazu, lecz po przejechaniu ok. 2-3 km obroty już są równe.
Zastanawiam się nad zakupem całkiem nowego krokowca lub innego wtrysku, który jeszcze nie miał ruszanego potencjometru przepustnicy ani rozkręcanego wtryskiwacza (bo go rozkręcałem).
- czujnik przepustnicy na ustawiłem na 0,20V(piny 1-2 na zamkniętej przepustnicy), natomiast przy max wychyleniu przepustnicy na pinach 1-3 pokazuje ok. 4,5V oraz przestawiłem aparat zapłonowy w lewo ok. 5 mm
- gdy silnik jest zimny po zdjęciu wtyczki z czujnika temp. obroty są lekko wyższe, lecz nadal faluje - stary, czy nowy czujnik - nie ma znaczenia
- odpięcie wtyczki od krokowca też niewiele pomaga
- moja stara głowica miała oznaczenie (trzy końcowe cyfry) ...373 a nowa ma 374 - gościu z allegro twierdził, ze to jest od jednopunktu ABD, tak tez wyglądała, średnica zaworów taka sama jak przy mojej, ogólnie identyczna.
Nadal przy zimnym silniku obroty na PB falują z częstotliwością ok. 1,5 s, niekiedy potrafi zgasnąć, trzeba niekiedy na początku przytrzymać na pedale gazu, lecz po przejechaniu ok. 2-3 km obroty już są równe.
Zastanawiam się nad zakupem całkiem nowego krokowca lub innego wtrysku, który jeszcze nie miał ruszanego potencjometru przepustnicy ani rozkręcanego wtryskiwacza (bo go rozkręcałem).
Regulacja potencjometra przepustnicy
no właśnie tak myślałem, podejrzenie pada na potencjometr przepustnicy, zrób eksperyment zdemontuj krokowca i naciągnij lekko linkę gazu, po odpaleniu zimnego obroty powinny być niskie i w miarę rozgrzewania wzrastać, jak nie będzie chciał pracować to podciągnij jeszcze linkę i obserwuj jak pracuje rozgrzewając się, jeżeli nawet po naciągnięciu linki obroty będą falować to niestety z przepustnicą jest coś nie tak, jeżeli masz możliwość pogadaj na szrocie o pożyczeniu przepustnicy lub gwarancji rozruchowej, wtrysku nie uszkodziłeś na pewno ale zwróć uwagę na numer wtryskiwacza bo się różnią nawet w takich samych silnikach
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Regulacja potencjometra przepustnicy
A dolot masz szczelny ? Bardziej chodzi mi o podstawe pod monowtryskiem
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Regulacja potencjometra przepustnicy
podstawa wtrysku jest spękana, ale tylko od środka w gardzieli..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości