Wycie turbiny TD AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Wycie turbiny TD AAZ
Ostatnio przestawił mi sie rozrząd. Zaczeła wyć turbina i samochód nie równo pracował. Usterke usunąłem(przestawiony rozrząd), a wycie turbiny nadal pozostało. Nie wiem czy to ma związek czy to poprostu zbieg okoliczności?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?
to już na 100 % już wiesz że to turbina? To nie dobrze.Michnik pisze:U mnie niestety kończy sie turbina....
Bo u mnie czuć jak turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny. Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspieszam, nagle dodaję gazu na 3,4,5 biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przegazuję to tego nie słychać oraz na 1 i 2 biegu też jakby mniej słychać to wycie. Może to nie koniec turbiny ale kwestia jakiejś regulacji może jeszcze ktoś co jeszcze napisze w tej sprawie?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Ja nie, ale mechanik ponoć tak. Mocy niby za bardzo nie zmalało i prócz wycia żadnych innych negatywnych objawów nie zauważyłem. Choć dzisiaj doszło jakięś metaliczne grzechotanie. Po środzie postaram się gdzieś tą turbinę zregenerować...Rapix pisze:jestes pewien...?
[ Dodano: Pon Maj 01, 2006 11:16 pm ]
U mnie turbine słychać najbardziej w zakresie 1300-1800Obr/min, a potem taki świst koło 3500.barca90 pisze:to już na 100 % już wiesz że to turbina? To nie dobrze.Michnik pisze:U mnie niestety kończy sie turbina....
Bo u mnie czuć jak turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny. Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspieszam, nagle dodaję gazu na 3,4,5 biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przegazuję to tego nie słychać oraz na 1 i 2 biegu też jakby mniej słychać to wycie. Może to nie koniec turbiny ale kwestia jakiejś regulacji może jeszcze ktoś co jeszcze napisze w tej sprawie?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Filtr powietrza już nie nowy , ale jeszcze chyba daje rade po wyglądzie. A katalizatora owszem brak(wycięty i wstawiona rurka).BruceLee30 pisze:filtr powietrza "new" a katalizator drozny ? ew brak kata ?Michnik pisze:Tak jak pisałem, oprócz wycia turbiny i minimalnego spadku mocy brak innych objawów w tym zużycia oleju.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: Wycie turbiny TD AAZ
proponuje podłączyć manometr i zobaczyć ile turbo pompuje w pełnym zakresie obrotów podczas jazdyMichnik pisze:Ostatnio przestawił mi sie rozrząd. Zaczeła wyć turbina i samochód nie równo pracował. Usterke usunąłem(przestawiony rozrząd), a wycie turbiny nadal pozostało. Nie wiem czy to ma związek czy to poprostu zbieg okoliczności?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Nie nie, katalizator wywalony juz dawno i wtedy nieco zaczeło być słychac turbine. A teraz ten dźwięk przypomina dźwięk karetki(szczególnie jak sie zbiera z dolnych obrotów).BruceLee30 pisze:niewiem jaki jest ten dzwiek ale zawsze brak katalizatora podnosi glosnosc turbo wiec moze to przez to ?
[ Dodano: Sro Maj 03, 2006 10:29 pm ]
Ciśnienie ponoć takie samo(w/g mechanika). Ale nie wiem czy on coś mnie nie kręci i czy ma wogóle manometr....mirass pisze:proponuje podłączyć manometr i zobaczyć ile turbo pompuje w pełnym zakresie obrotów podczas jazdyMichnik pisze:Ostatnio przestawił mi sie rozrząd. Zaczeła wyć turbina i samochód nie równo pracował. Usterke usunąłem(przestawiony rozrząd), a wycie turbiny nadal pozostało. Nie wiem czy to ma związek czy to poprostu zbieg okoliczności?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości