Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli 

 
	Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								przemek_0810							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 13
 		- Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
 		
		
											- Lokalizacja: CHEŁMEK
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: przemek_0810 » czw lip 01, 2010 00:12
			
			
			
			
			Witam wszyskich. mój problem polega na pękniętej tulei cylindra co jest dziwne dla mnie w silniku benzynowym  (zaczęło się bardzo niewinnie woda w oleju czyli standardowo uszczelka pod głowicą było planowanie głowicy przy okazji szczelność, docieranie zaworów, wymiana prowadnic zaworów i gumek zaworowych, wszystko co mogłem zrobiłem założona głowica przejechane 30km i powtórka z rozrywki ale samochód postał 3 dni po czym stracił sie cały płyn więc pomyślałem że coś nie tak z uszczelką jak zrzuciłem drugi raz głowice cylinder był cały wypełnion płynem a wszystko było niby ok qle jak zaczęłem szukać co było przyczyną znalazłem minimalne pęknięcie na tulei między 1 a 2 cyl  jak to wyczyściłem ideealnie to sie okazało że pęknięcie ma 2 cm . Prosze o rade co mam zrobić z tym fantem jest to silnik 1.6 akl 98r
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Przemo440							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1971
 		- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
 		
		
																- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Przemo440 » czw lip 01, 2010 00:14
			
			
			
			
			kupić goły silnik i przełożyć graty ze swojego łącznie z głowicą
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								przemek_0810							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 13
 		- Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
 		
		
											- Lokalizacja: CHEŁMEK
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: przemek_0810 » czw lip 01, 2010 09:59
			
			
			
			
			a może ktoś mi podpowie dlaczego mogła pęknąć tuleja
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								jackyz							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 471
 		- Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
 		
		
											- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jackyz » czw lip 01, 2010 13:53
			
			
			
			
			Te silnki są bardzo delikatne.Miałem ten sam problem z tym że ja auto kupiłem uszkodzone właśnie na pęknięcie tuleji.Tuleje lubią pękać przez lanie zimnego płynu do gorącego silnika.Jak dla mnie to kupić dół silnika i z dwóch złożyć jeden.
			
									
									
		
		
				Jacek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Zico63b							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4241
 		- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
 		
		
											- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 13:57
			
			
			
			
			jackyz pisze:Tuleje lubią pękać przez lanie zimnego płynu do gorącego silnika
Nawet nie trzeba lać... wystarczy, że termostat ostro się otworzy i wpuści zimny (szczególnie w zimie) płyn w obieg.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								przemek_0810							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 13
 		- Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
 		
		
											- Lokalizacja: CHEŁMEK
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: przemek_0810 » pt lip 02, 2010 09:04
			
			
			
			
			panowie znalazem silnik który bierze olej (1l na 1000 km ) za 300 i myśle że dół w nim powinien być ok 
co o tym myślicie ????
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								jhosef							
 
						- _

 			
		- Posty: 9172
 		- Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
 		
		
																- Lokalizacja: Gdańsk
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jhosef » pt lip 02, 2010 10:18
			
			
			
			
			panowie znalazem silnik który bierze olej (1l na 1000 km ) za 300 i myśle że dół w nim powinien być ok
co o tym myślicie ????
bez looknięcia na gładzie cylindrów bym nie brał. Wolałbym dopłacić i wżiąć taki bez wad.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								greg							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » pt lip 02, 2010 22:03
			
			
			
			
			przemek_0810 pisze:panowie znalazem silnik który bierze olej (1l na 1000 km ) za 300 i myśle że dół w nim powinien być ok
co o tym myślicie ????
 a ja bym zaryzykował
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								jackyz							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 471
 		- Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
 		
		
											- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jackyz » sob lip 03, 2010 01:05
			
			
			
			
			Też bym zaryzykował.300zł żadne wielkie,pieniądze.Jeżeli bierze olej w ilosciach które podałeś to do wymiany tylko uszczelniacze zaworowe.Dobrze by bylo jeszcze zmierzyć ciśnienie w tym silniku.
			
									
									
		
		
				Jacek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								przemek_0810							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 13
 		- Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
 		
		
											- Lokalizacja: CHEŁMEK
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: przemek_0810 » sob lip 03, 2010 07:24
			
			
			
			
			ciśnienie według właściciela jest miedzy 10.5 a 11.5   (powinno być 10-13 min 7.5    więc sie mieści)
i właśnie jade po niego
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								jackyz							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 471
 		- Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
 		
		
											- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jackyz » sob lip 03, 2010 11:25
			
			
			
			
			Ja myśle że to dobry silnik,ale okaże się jak go założysz.zapytaj gościa jak długo stał ten silnik,żeby się potem nie okazało że pierscienie zapieczone.
			
									
									
		
		
				Jacek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								greg							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » sob lip 03, 2010 17:45
			
			
			
			
			jackyz pisze:żeby się potem nie okazało że pierscienie zapieczone.
zrzuca czapę, zakłada nowe pierścienie ale nie  te składane 3-częściowe  tylko inne + wymiana uszczelniaczy i docieranie gniazd + wymiana zaworów (bo pewnikiem kilka nie bedzie się nadawało do docierania)
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								przemek_0810							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 13
 		- Rejestracja: sob sie 23, 2008 08:17
 		
		
											- Lokalizacja: CHEŁMEK
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: przemek_0810 » sob lip 03, 2010 21:44
			
			
			
			
			głowica po remoncie jest w tym silniku z pękniętą tuleją więc zostaje tylko pierścionki i jazda (a nie wiecie koledzy z jakiego silnika podchodzą pierścienie nie 3 częściowe) 
[ Dodano: 03 Lip 2010 21:45 ]
silnik stał niecałe 3 tygodnie więc powinno być tam wszystko ok
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								jackyz							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 471
 		- Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
 		
		
											- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jackyz » ndz lip 04, 2010 09:40
			
			
			
			
			To jak stał 3 tygodnie to po co zdejmować tą głowice?Po co robić sobie dodatkowe koszty?Uszczelniacze można wymienić bez sciągania głowicy.
			
									
									
		
		
				Jacek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości