Jak wlacza sie pompa klimatyzacji?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
z mocą jest dokładnie tak jak pisze zyggy, w skórcie cały nasz układ działa podobnie jak lodówka, jeżeli potrzebna jest większa wydajność chłodnicza sprężarka załącza się częściej. 
W manualnej klimie sprężarka działa non stop a wydajność regulujesz nastawą prędkości wentylatora i... obrotami silnika;-)
			
									
									W manualnej klimie sprężarka działa non stop a wydajność regulujesz nastawą prędkości wentylatora i... obrotami silnika;-)
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
- FILIP_1988
 - Ma gadane

 - Posty: 242
 - Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
 - Lokalizacja: Warszawa
 
moj problem jest taki ze nie działa klimatyzacja, nie wlacza sie pompa, nie spadają obroty silnika. WIem tyle ze bezpieczniki sa w porzadku. W aucie wymieniany byl alternator niedawno. Samochod mam juz prawie trzeci rok, natomiast klimy jeszcze nie uzupelnialem. Od czego zaczac, gdzie szukac usterki?
			
									
									- Razal
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 929
 - Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
 - Lokalizacja: Dolnośląskie
 - Kontakt:
 
Re
Proponuję zacząć od sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji. Jeżeli nie ma czynnika to klima się nie załączy, a następnie należy poszukać nieszczelności, usunąć ją i uzupełnić czynnik. Jeżeli czynnik jest to znaczy, że usterka może być elektryczna i nie musi to być bezpiecznik. Może to być czujnik na osuszaczu (zamontowany w okolicy błotnika - chyba prawego - spróbować można psiknąć jakimś WD40 na jego styki i wtyczkę. Może to być przerwa gdzieś na kablu (kiedyś widziałem taki przypadek i bardziej opłacało się zrobić bypas niż szukać gdzie uległ przerwaniu kabelek od włącznika do czujnika na osuszaczu), może być też awaria kompresora. Ale to już trzeba zbadać, najlepiej u jakiegoś gościa co ma sprzęt do klimy, a ponadto elektryka nie jest mu obca... To tyle co można Ci pomóc na forum. Jeżeli masz klimatronik to może warto podpiąć VAG'a i zobaczyć w czym bładzi...FILIP_1988 pisze:moj problem jest taki ze nie działa klimatyzacja, nie wlacza sie pompa, nie spadają obroty silnika. WIem tyle ze bezpieczniki sa w porzadku. W aucie wymieniany byl alternator niedawno. Samochod mam juz prawie trzeci rok, natomiast klimy jeszcze nie uzupelnialem. Od czego zaczac, gdzie szukac usterki?
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
						od tego.FILIP_1988 pisze:natomiast klimy jeszcze nie uzupelnialem
gwarantuje ci , że jak ty masz 3 rok ten samochód i nie uzupełniałeś czynnika, to od jakiś 5 lat nikt tego nie robił:D.
Jedź do kogoś kto zajmuję się klimą sprawdzą ci szczelność, wymienią czynnik i olej w układzie, odgrzybią układ i będziesz się cieszył miłym chłodkiem:D.
za całość nie zapłacisz więcej jak 200zł z odgrzybianiem:D
- FILIP_1988
 - Ma gadane

 - Posty: 242
 - Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Razal , klima jest manualna...Marioo pisze:od tego.FILIP_1988 pisze:natomiast klimy jeszcze nie uzupelnialem
gwarantuje ci , że jak ty masz 3 rok ten samochód i nie uzupełniałeś czynnika, to od jakiś 5 lat nikt tego nie robił:D.
Jedź do kogoś kto zajmuję się klimą sprawdzą ci szczelność, wymienią czynnik i olej w układzie, odgrzybią układ i będziesz się cieszył miłym chłodkiem:D.
za całość nie zapłacisz więcej jak 200zł z odgrzybianiem:D
Taka opcje tez bralem pod uwage, polecasz jakis zaklad w Warszawie gdzie zrobią to fachowo i w miare cenowo?
jeżeli chodzi o samo napełnienie itd. to praktycznie każdy warsztat który ma automat. Jeżeli miałbyś cos uszkodzone to trzeba szukać czegoś lepszego.FILIP_1988 pisze:Razal , klima jest manualna...
Taka opcje tez bralem pod uwage, polecasz jakis zaklad w Warszawie gdzie zrobią to fachowo i w miare cenowo?
Z tego co wiem to dobrzy są w otrębusach (naprzeciwko muzeum motoryzacji), ale nie wiem jak cenowo
Mi kilka lat temu za pospawanie chłodnicy klimy, z montażem i demontażem, odgrzybieniem i nabiciem powiedzieli 450zł.
- FILIP_1988
 - Ma gadane

 - Posty: 242
 - Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
 - Lokalizacja: Warszawa
 
po wstepnych ogledzinach okazalo sie ze jest nieszczelnosc. Nieszczelnosc w chlodnicy klimy. Moje pytanie, warto to spawac? Czy lepiej szukac jakiejs uzywki? 
Mala dziurka jest w samym rogu chłodnicy.
			
													Mala dziurka jest w samym rogu chłodnicy.
					Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 14:59 przez FILIP_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									ja bym kupił nową. aluminium się utlenia więc nie masz gwarancji jak długo pojeździsz na używce.FILIP_1988 pisze:po wstepnych ogledzinach okazalo sie ze jest nieszczelnosc. Nieszczelnosc w chlodnicy klimy. Moje pytanie, warto to spawac? Czy lepiej szukac jakiejs uzywki?
Mala dziurka jest w samym rogu chłodnicy.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
						- FILIP_1988
 - Ma gadane

 - Posty: 242
 - Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
 - Lokalizacja: Warszawa
 
za uzywaną oryginalą chłodnice zapłacilem 120pln, zalozylem sam,do tego napelnienie+odgrzybianie 150pln i jestem zadowolony  
dzięki Razal
			
													dzięki Razal
					Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 10:45 przez FILIP_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości


