Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli 

	Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » ndz kwie 16, 2006 19:18
			
			
			
			
			witam. mase postow  w szukajce przeczytalem ale nic konkretnego nie znalazlęm. Problem jest taki ze temperatura wynosi 80 stopni po wymianie termostatu na wahlera-(temp otwarcia 87 stopni).stary termostat mial temp otwarcia 84stopni i na nim temp byla kolo 75, teraz po wymianie temperatura lekko sie podniosła, wiec wymiana termostatu nie pomogła:( . zastanawiam sie czy moze to byc pompa wodna ktora byla wymieniana rok temu tyle ze jest troche dziwna(prod. włoskiej) bo ma trybka  z tworzywa a nie jak oryginalna metalowe. 
Czy przy wymianie termostatu trzeba odpowietrzyc jakos uklad chlodzenia?? bo  wsumie tak niska temperature mam odkad wymienialem trojnik ukladu chlodzenia przy glowicy(ciekla- przy niej temp byla 90 stopni). Jest jeszcze jeden problem  zvtym zwiazany - temperatura jest niska ale gdy chwile stane to samochod szybko osiaga 90 stopni i wyzej az zalazcza sie wytntylator, nawet  w zime tak bylo. pompa po zagarzaniu sie auta dziwnie rzęzi(szumi)bo chyba to pompa bo wymiana lozysk alternatora nie pomoglo.sorki za dlugii opis.
Za pomoc czywiscie punkciki 

 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Paweł NPI							
- ...
  
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida     VWarmińsko-mazurskie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Paweł NPI » ndz kwie 16, 2006 19:22
			
			
			
			
			wieczor15 pisze:Czy przy wymianie termostatu trzeba odpowietrzyc jakos uklad chlodzenia?? 
Dokładnie, trzeba odpowietrzyć bo przecież cały płyn zlatuje z układu.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » ndz kwie 16, 2006 19:24
			
			
			
			
			a jak cosik takiego sie robi??
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								thomson							
- Nowicjusz
  
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz paź 09, 2005 18:34
- Lokalizacja: Mysłowice
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: thomson » ndz kwie 16, 2006 19:25
			
			
			
			
			ja bym powiedział ze on sam sie odpowietrza >
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » ndz kwie 16, 2006 19:33
			
			
			
			
			no tez tak myslalem ale juz sam nie wiem co robic bo mnie tak wkurza to skakanie temperatury i szeleszczenie czegos jak sie zagrzeje. pomocy bo chyba zwariuje,  tym bardziej ze lato sie zbliza i zas co chwile bedzie sie wyntylatro wlaczal:(
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								adam-gda							
- Użytkownik
  
- Posty: 382
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
- Lokalizacja: Gdańsk
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: adam-gda » ndz kwie 16, 2006 22:49
			
			
			
			
			a czy przy wymianie plynu chlodniczego miales otwarta nagrzewnice ?? chodzi o to czy regulacje cielpa miales odkrecana na max?? jesli nie to nie splynal caly plyn z ukladu i przy wleaniu nowego tez powinna byc otwarta
			
									
									
		
		
				Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Paweł NPI							
- ...
  
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida     VWarmińsko-mazurskie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Paweł NPI » ndz kwie 16, 2006 23:45
			
			
			
			
			Układ ogólnie sam się odpowietrza ale trzeba mu troszkę pomóc. W czasie wlewania płynu regulacja ogrzewania ustawiona na max i nalewamy płyn jak już będzie dobrze to odpalamy autko i ma chodzić aż wiatrak się załączy. Wtedy dolewamy ewentualnie płyn do max. na zimnym musi być między miarkami. Wtedy na ciepłym jest troszkę ponad maximum.
			
									
									
		
		
				[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » pn kwie 17, 2006 01:25
			
			
			
			
			nie pamietam teraz czy mialem na max ogrzewanie przy spuszczaniu tyle ze ja przy wymaianie termostatu nie wymienialem calego plynu tylko staralem sie a by jak najmniej zlecialo, zmienilem termostat, dolalem plynu(bylo to chyba w  marcu to juz kilka razy bylo waczane ogrzewanie na max) odpalilem i jezdilem i dolewalem plynu az przestalo brakowac. od tego czasu wentylator zalaczyl sie juz kilka razy wiec chyba jest dobrze odpowietrzony. nagrzewnica rowniez grzeje tylko co jest z ta temperatura??? ze nawet po wymianie na wahlera  tylko lekko sie dzwigla wskazówka i co z tym ze na krótkim postoju temp. szybko rosnie az do zalaczenia wentylatora i czy to pompa moze byc slabo wydajna i ona taki odglos moze wydawac?? 
[ Dodano: 17 Kwi 2006 01:28 ]
palen pisze: na zimnym musi być między miarkami. Wtedy na ciepłym jest troszkę ponad maximum.
u mnie jest dokladnie tak.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 kamel1984
- Mały gagatek
  
- Posty: 117
- Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:55
- Lokalizacja: KLODZKO/WROCLAW
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kamel1984 » pn kwie 17, 2006 02:01
			
			
			
			
			a ile ci pali ??? 
mi tez cos szumi ost myslalem ze to lozysko aleternatora ale mozliwe ze to pompa, ile taka pompka stoi ???
aha i ost czesto mi sie wlacza wentylator, why?
			
									
									
		
		
				maj mk2 - kamel edition http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=389353#389353
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » pn kwie 17, 2006 02:40
			
			
			
			
			kamel1984 pisze:a ile ci pali ??? 
mi tez cos szumi ost myslalem ze to lozysko aleternatora ale mozliwe ze to pompa, ile taka pompka stoi ??? 
aha i ost czesto mi sie wlacza wentylator, why?
pali chyba w porzadku na trasie ok 6/100 w miescie w zime potrzafil nawet 8,5 ale srednio to cos 7,5 wychodzi okolo bo jezdze krotkie odcinki, ostatnio jak nalalem v- powera to trosze poszalalem i dosyc pociagnal.
 Szumi cos jak sie zagrzeje juz tak porzadnie i bylem pewien prawie ze to alternator ale rozlozylem , wymienilem lożyska i dalej to samo gdzies z tych okolic silnika i teraz nie wiem czy to pompa moze byc?? a z ta temeratura ta sam sie próbuje uporac co mu dolega. a ty masz jaka pompe w swoim ?? oryginalna jeszcze czy zminiana jest??
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Paweł NPI							
- ...
  
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida     VWarmińsko-mazurskie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Paweł NPI » pn kwie 17, 2006 09:50
			
			
			
			
			może czujnik temperatury ci przekłamuje troszkę... u mnie tak było... 70 stopni mi pokazywał...
			
									
									
		
		
				[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » pn kwie 17, 2006 11:42
			
			
			
			
			tez sie na d tym zasatanawialem a nie mam od kogo pozyczyc i sprawdzic a koszt to 40 zł .tyle ze jak pokauje 80 stopni a potem gdy stane rosnie do 90 i do 95 to sie wlacza wyntylator czyli chyba dobrze pokazuje bo z tego co czytalem to wentylator przy tej temp powinnien sie wlaczac.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								guli							
- Użytkownik
  
- Posty: 262
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
- Lokalizacja: Wlkp
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: guli » pn kwie 17, 2006 12:37
			
			
			
			
			wieczor15 pisze: bo wsumie tak niska temperature mam odkad wymienialem trojnik ukladu chlodzenia przy glowicy(ciekla- przy niej temp byla 90 stopni). Jest jeszcze jeden problem zvtym zwiazany - temperatura jest niska ale gdy chwile stane to samochod szybko osiaga 90 stopni i wyzej 
 A jesteś pewien, że dobrze założyłeś oring przy termostacie?? Wystarczy niewielki "przeciek" wody na chłodnicę na niedogrzanym silniku i objawy będą dokładnie takie same.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wieczor15							
- Ma gadane
  
- Posty: 191
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
- Lokalizacja: Skądś
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wieczor15 » pn kwie 17, 2006 13:27
			
			
			
			
			no  raczej pewien jestem ze n a 100% ten oring jest poprawnie zalozony bo przy wymianie termostatu tez mi radzili abym na niego uwazal, wiec zkaladalem to wszystko bardzo uwazniea oring byl nowy zalozony. aha a dolna rura od chlodnicy jest zimna do momentu otwarcia termostatu takze chyba poprawnie dziala. jiz mi braklo pomyslow co to moze byc?? nie wiem czy pompa ma cos wspolnego z tym, czy moze byc za bardzo albo za malo wydajna i czy ot ona moze  takie odglosy wydawac. jak wymienil mi pompe mechanior to wydawalo mi sie ze za mocno ja naciagnal i kazalem mu jo poluzowac bo akos glosno chodzila, czy jest mozliwe ze ja spieprzyl jak ja zabardzo naciagnal??i ona teraz tak trzeszczy jak sie zagrzeje?? 
[ Dodano: 17 Kwi 2006 23:13 ]
Panowie czy juz nikt nie wie nic na ten temat???? czy to moze byc ta pie.... pompa. juz swira dostaje 
 
  
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości