Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?
Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?
			
									
									Re: Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?
To chyba zależy od oznaczenia silnika. Ja mam BKC i podobno nie mam filtra.Niech wypowiedza sie koledzy.halina pisze:Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?
- doggie
- V.I.P. 
- Posty: 10606
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?
z tego postu trudno wywnioskowaćhalina pisze:Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?
 raczej nie ma ale czy na pewno to trzeba wjechać na kanał i wizualnie stwierdzić czy ma czy nie, gdyż DPF wizualnie różni sę od zwykłego katalizatora
 raczej nie ma ale czy na pewno to trzeba wjechać na kanał i wizualnie stwierdzić czy ma czy nie, gdyż DPF wizualnie różni sę od zwykłego katalizatoratak wygląda DPF

Raczej czegoś jak na zdjęciu nie widzę. Z punktu widzenia użytkownika ta chyba lepiej, że go nie ma. Patrząc globalnie na zanieczyszczenie atmosfery to raczej lepiej jak jest.
Słyszałem, że z tym filtrem to użytkownicy mają wiele problemów i ponoszą duże koszty eksploatacyjne. Podobno samochody posiadające takie filtry powinny być w większej części eksploatowane na autostradach, długich trasach. Jeżdżąc tylko po mieście to masakra, nawet można zniszczyć silnik. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z eksploatacją samochodu posiadającego filtr cząstek stałych?
			
									
									Słyszałem, że z tym filtrem to użytkownicy mają wiele problemów i ponoszą duże koszty eksploatacyjne. Podobno samochody posiadające takie filtry powinny być w większej części eksploatowane na autostradach, długich trasach. Jeżdżąc tylko po mieście to masakra, nawet można zniszczyć silnik. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z eksploatacją samochodu posiadającego filtr cząstek stałych?
- stepniak.p
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 547
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Tak zgadza się w TVN TURBO oglądałem o tych filtrach i mi szczęka opadła. Dlatego szukam kogoś co ma takie cudo i napisze jak to jest w jego przypadku. Czy rzeczywiście to taka porażka, patrząc ze strony użytkownika. Cieszę się, że nie ma tego w żony (haliny) Golfie tego wynalazku.
			
													
					Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 18:24 przez halina, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- stepniak.p
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 547
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Wiesz co....też nie ma co przesadzać....są to sporadyczne przypadki....halina pisze:Tak zgadza się w TVN TURBO oglądałem o tych filtrach i mi szczęka opadła. Dlatego szukam kogoś co ma takie cudo i napisze jak to jest w jego przypadku. Czy rzeczywiście to taka porażka, patrząc ze strony użytkownika. Cieszę się, że nie ma tego w żony (haliny) Golfie tego wynalazku.
no przede wszystkim jak nie zamulasz auta....i od czasu do czasu dasz mu w palnik
 to nie ma co przesadzac....
  to nie ma co przesadzac....gorzej jak codziennie dojeżdżasz do pracy 5km i nic oprócz tego
 (hahaha) no to się spierdzieli....ale jak normalnie używasz auta to nie ma co się martwić
 (hahaha) no to się spierdzieli....ale jak normalnie używasz auta to nie ma co się martwić   
OBECNIE : MK6 1.6 TDI DSG
BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE
						BYŁO: Polo IV 9n3
BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany

BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE

Tak się składa, że w moim Golfie V z rocznika 2007 silnik 1,9 TDI 105 KM o kodzie BLS jest filtr cząstek stałych. O fakcie jego istnienia dowiedziałem się po wizycie w ASO (po nr VIN można bez problemu sprawdzić). Podobno na wlepce w bagażniku, na której zamieszczone są dane o silniku i wyposażeniu powinna być informacja o DPF (u mnie nie ma). Z tego co czytałem to Golfy po 2007 roku produkcji mają wszystkie fabrycznie montowane filtry cząstek stałych - chyba że się mylę to proszę o sprostowanie:-) Rozmowa z panem z ASO napełniła mnie optymizmem. Rzadko zdarzają się wizyty klientów z palącą się kontrolką filtra. Na pewno na żywotność filtra wpływa w jakim cyklu się poruszamy (miasto, mieszany, trasa). Z ciekawości zapytałem o koszty wymiany. Usłyszane 7000PLN zwaliło mnie z nóg! Ja póki co nie mam żadnych problemów z DPF-em może dlatego, że większość kilometrów tłukę na ekspresówce. Jeśli masz obawy co do działania filtra to bez problemu można go wyłączyć w dobrych zakładach zajmujących się chip-tuningiem np. V-tech - koszt ok 1000-1500PLN.
			
													
					Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 22:14 przez rsab, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- doggie
- V.I.P. 
- Posty: 10606
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
stepniak.p, właśnie że to nie są sporadyczne przypadki, generalnie pomyłką jest kupowanie TDI z DPF do jazdy miejskiej. Osobście wywaliłbym ten filtr - oczywiście z tym się wiąże ingerencja w elektronikę silnika. halina, wjedź na kanał i zobacz - jak masz samą puszkę bez dodatkowych rurek (jak wyżej na foto) to masz zwykłego KATa 
[ Dodano: Pon 15 Mar, 2010 ]
			
									
									[ Dodano: Pon 15 Mar, 2010 ]
są takie które i za 500 zł to zrobiąrsab pisze: V-tech - koszt ok 1000-1500PLN.
mettenos pomogłeś mi w sprawie filtra, dzięki zamieszczonemu zdjęciu.
Otrzymałeś pomógł. Pisałem, że sprawdziłem i że filtra nie ma w żony Golfie. Jestem z tego bardzo zadowolony. Napisałem o tym wczoraj o 17.20. Jeszcze raz dziękuję.
			
													Otrzymałeś pomógł. Pisałem, że sprawdziłem i że filtra nie ma w żony Golfie. Jestem z tego bardzo zadowolony. Napisałem o tym wczoraj o 17.20. Jeszcze raz dziękuję.
					Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 09:54 przez halina, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- stepniak.p
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 547
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 18:38
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
ktoś ma jeszcze jakieś informacje na temat filtra cząstek stałych w MKV?? w jakich motorach były montowane??najlepiej jakby ktoś jechał oznaczeniami silników, Interesuja mnie najbardziej silniki 1.9tdi 90KM, 105KM i 140KM w których jest ten filtr?
			
													
					Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 13:11 przez barteq289, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/9297][img]http://www.motostat.pl/user_images/9297/icon1.png[/img][/url] :)
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości






