
od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem zmiany auta bo, to które teraz mam trochę się sypie. ale po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że jednak zostanę przy nim i go zrobię.
mam problem odnośnie silnika, ponieważ ma już przebieg 300 tyś, z czego 50 tyś na gazie (silnik 1.6 RF + lpg). jak jest zimny to codziennie są problemy z odpalaniem zarówno na gazie i benzynie i trzeba go parę razy długo kręcic. następnie szarpie podczas jazdy zanim się nagrzeje, a ostatnio to nawet na ciepłym zaczyna szarpac. bardzo nierówno pracuje i zaczyna łykac olej. samochód jest mułowaty na gazie i benzynie, pojechac ponad 130 km/h to tylko z górki bo inaczej się nie da. chyba nadszedł jego koniec.
i teraz mam do was pytanie co dalej zrobic?:
1. zrobic remont tego silnika? jaki by był orientacyjny koszt remontu? czy potem auto by poprawnie chodziło na gazie i nie byłoby problemów?
2. kupic drugi silnik? kupic 1.6 czy 1.8? czy jakbym kupił drugi 1.6 o innym oznaczeniu to coś jeszcze trzeba zmieniac, np. elektrykę? albo czy przy zmianie na 1.8 trzeba elektrykę zmieniac? jaki orientacyjny koszt kupna i zmiany silnika?
co wy byście radzili? może jest jeszcze jakiś inny pomysł?
proszę o pomoc, bo chciałbym jeszcze cieszyc się z jazdy golfem

z góry dziękuję.












 .Zalezy jaki bedziesz robil ten remont silnika,a wszystko dopiero wyjdzie przy rozłozeniu go.Ja przechodzilem 6-miesiecy wczesniej to i tak samo stalem przed takim samym dylematem jak nasz kolega"REMONT CZY KUPNO INNEGO SILNIKA"W Koncu zaryzykowalem i kupilem silnik uzywany(szukalem go 3tyg)poszukalem na allegro jakiejs firmy ktora przedewszystkim dawala gwarancje rozruchowa i po drugie zeby byla to firma!Pojechalem do kolesa w BYTOMIU (woj slaskie)weszlem do niego na chale i sie chwycilem za głowe takiej ilosci silnikow jeszcze nie widzialem
 .Zalezy jaki bedziesz robil ten remont silnika,a wszystko dopiero wyjdzie przy rozłozeniu go.Ja przechodzilem 6-miesiecy wczesniej to i tak samo stalem przed takim samym dylematem jak nasz kolega"REMONT CZY KUPNO INNEGO SILNIKA"W Koncu zaryzykowalem i kupilem silnik uzywany(szukalem go 3tyg)poszukalem na allegro jakiejs firmy ktora przedewszystkim dawala gwarancje rozruchowa i po drugie zeby byla to firma!Pojechalem do kolesa w BYTOMIU (woj slaskie)weszlem do niego na chale i sie chwycilem za głowe takiej ilosci silnikow jeszcze nie widzialem  Dalem za silnik 850zł z osprzetem(BEZ ALTERNATORA I SKRZYNI) a takze gwarancje rozruchowa na 3-miesiace.Wlasciciel zapewnil mnie ze jezeli silnik bylby nie sprawny to on na wlasny koszt sciaga moj samochod do siebie i robi przekladke innego silnika za co ja nie placil bym(dowiadujac sie ile mial zwrotow powiedzial ze tylko jeden raz cos nie bylo tak).Zrobilem na nim 13tys km i nie wziol mi nawet troszeczke oleju.SILNIK-850ZŁ=+PRZEKLADKA-250ZŁ+OLEJE,FILTRY-130ZŁ=1230ZŁ i jestem naprawde zadowolony :majkel:Remontu silnika bys za takie pieniadze napewno nie zrobil,koszt samego planowania glowicy+uszczelki+filtry,oleje juz ci sporo wychodzi a gdzie tam naprawa i robocizna chyba ze sam bys to robil pozdrawiam
 Dalem za silnik 850zł z osprzetem(BEZ ALTERNATORA I SKRZYNI) a takze gwarancje rozruchowa na 3-miesiace.Wlasciciel zapewnil mnie ze jezeli silnik bylby nie sprawny to on na wlasny koszt sciaga moj samochod do siebie i robi przekladke innego silnika za co ja nie placil bym(dowiadujac sie ile mial zwrotow powiedzial ze tylko jeden raz cos nie bylo tak).Zrobilem na nim 13tys km i nie wziol mi nawet troszeczke oleju.SILNIK-850ZŁ=+PRZEKLADKA-250ZŁ+OLEJE,FILTRY-130ZŁ=1230ZŁ i jestem naprawde zadowolony :majkel:Remontu silnika bys za takie pieniadze napewno nie zrobil,koszt samego planowania glowicy+uszczelki+filtry,oleje juz ci sporo wychodzi a gdzie tam naprawa i robocizna chyba ze sam bys to robil pozdrawiam