newralgiczne miejsce to gumka...
bardzo czesto tam dochodzi do zwarcia (oblamane kable, peknieta izolacja wystarczy je lekko wyprostowac bo czetso jest tak ze jak sa zgiete to wogole nie widac)
drugie miejsce to kostka w bagazniku po lewej stronie za taka blinda z plyty pilsniowej... trzeba zdjac ja i poszukac reka
powinny byc 2 po 2 kable w kazdej chyba...
to jest wycieraczka, oswietlenie rejestracji i ogrzewanie dotego 2 brazowe kable masowe...
kolory niestety zalezne od rocznika golfa:(
moge ci podac jakie na co powinny isc ale nie wiem jaki masz rocznik
na 100% brazowe to masa i na silniczku od wycieraczki tez tak musi byc no i gruby czarny to ogrzewanie szyby (+) moze byc ze ktos zle popodlaczal kostki badz w srodku kostek sie zwieraja przewody (zdaza sie tak jak jest obluzowana ja tak mialem z tylnymi lampami)
kolejna sprawa to manetka od wycieraczek...
moze byc tak ze wpadl ci jakis syf lub jest najnormalniej zmarnowana w srodku (luzne blaszki) i wtedy jest tak ze nie zalacza ci (+) od spryskiwacza albo zalacza ci spryskiwacz przod i tyl ( u mnie tak bylo wymienilem manetke jest OK)
zeby sprawdzic czy jest to manetka zwierasz kable na kostce jak wszystko jest ok to juz wiesz ze jest manetka do wymiany (sprawa nie naprawialna w domu raczej koszt na szrocie 50zl w sklepie mot. nowka 60zl ja kupowalem nowke dluzej pochodzi pewnie)
na manetce dla rocznika 88' masz takie oznaczenia na wtykach: 31 = (-), L = (+) wycieraczka tyl, T = (+) spryskiwacz tyl chyba
i teraz zwierasz 31 - L powinna chodzic wycieraczka tyl jesli chodzi to manetka do wymiany, jesli nie chodzi sprawdzasz czy jest sygnal tzn bierzesz probnik jak sie zapali to wtedy cos balagani z tylu albo manetka a jesli nie to przekaznik walniety...
jesli chcesz sprawdzic czy to manetka a wycieraczka nie chodzi, a masz sygnal z przekaznika to laczysz probnikiem 31 na manetce z kostka i zwyklym kablem T analogicznie... zalaczasz na manetce wycieraczke tyl i teraz jak sie zapali zarowka a nie chodzi wycieraczka to na 100% manetka OK a kable z tylu daja zwarcie
proponuje poszukiwania usterki w nastepujacy sposob:
1) bezpieczniki
2) kostka w bagazniku po prawej
czy jest napiecie??? jak jest to juz wiesz ze cos w klapie albo miedzy nia a buda
3) nie ma napiecia na kostce sprawdzasz manetke tak jak wyzej opisalem
i w sumie powinies juz miec wtedy okreslone miejsce usterki
dasz maila dam ci schematy na konkretny rocznik by eng of course ...chyba ze bedziesz chcial to opisze ci jakie kable do czego po polsku

o rany najdluzszy moj elaborat od czasow egzaminu z fundamentowania u dr zawalskiego


pozdro

hehehehe chyba jak zlapie gdzies cyfraka to napisze porade normalnie...