Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli 

	Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								Sałyk							
- VW Lover
  
- Posty: 169
- Rejestracja: czw mar 31, 2005 21:45
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sałyk » czw lis 17, 2005 22:32
			
			
			
			
			djset pisze:a co to jest BLOS ???
wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce  
 
  
 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								B_O_N_K							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: B_O_N_K » czw lis 17, 2005 22:34
			
			
			
			
			djset pisze:a co to jest BLOS ???
TUTAJ  jest to w miarę ładnie opisane.
Pozdrawiam 

[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 djset
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: djset » czw lis 17, 2005 22:36
			
			
			
			
			dzieki 

 zaraz poczytam.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								B_O_N_K							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: B_O_N_K » czw lis 17, 2005 22:37
			
			
			
			
			Sałyk pisze:wiem tyle, że "unieszkadliwia" straty mocy powstałe z jazdy na gazie :] czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Aż tak cudownie nie jest - straty są tylko nieporównywalnie mniejsze niż z tradycyjnym reduktorem. Na silniku 1.8 16V z mk2 GTI są to straty ok 2-3KM na benzynie i 3-5KM na gazie. Wyniki są potwierdzone na hamowni przez ygd 
 
Pozdrawiam 

[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								awl							
- Nowicjusz
  
- Posty: 20
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 11:49
- Lokalizacja: okolice W-wy
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: awl » czw gru 01, 2005 23:07
			
			
			
			
			Sałyk pisze:czyli jezdzisz na gazie, a czujesz jak jakbys jezdzil na benzynce
Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie)   

Pozdrawiam,
Adam
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								B_O_N_K							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: B_O_N_K » czw gru 01, 2005 23:18
			
			
			
			
			awl pisze:Przyznam szczerze, że jeździłem do niedawna Almerą z instalacją IV gen. (wtrysk sekwencyjny) i nie czułem różnicy pomiędzy benzyną i gazem (jedynie w cenie) Wink
Ja chciałem sekwencję założyć do swojego mk2 

 ale okazało się że pomimo że mam silnik na elektronicznym wtrysku (digifant) to nie jest to sekwencyjny wtrysk i że są spore problemy z wyregulowaniem instalacji i sprawieniem aby to wszystko dobrze chodziło 

 Dlatego na biórku przede mną leży nówka BLOS 
 
PozdróVWka 

[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								silent_rob							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: silent_rob » czw gru 01, 2005 23:29
			
			
			
			
			guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
hmm turbo uzywa sily niepotrzebnych juz w silniku spalin a mechaniczne sprezanie zabiera czesc mocy, z drugiej strony turbo ma skolonnosci d oturbodziury czyli przy niskich obrotach male cisnienie daje i dopiero po przekroczeniu pewnego progu daje kopa a mechaniczne kompresory badz sprezarki typu g60 daja wzrost mocy liniowo ( co jest chyba lepsze przynajmniej na miasto bo lepszy moment obrotowy powinny dawac i w calym zakresie obrotow) a co do stosowania w F1 to powiem tak stosowano, ale mialy taka moc ze wycofano ze wzgledow monopolu na wygrywanie 
 
  

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Corvax							
- V.I.P.
  
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Corvax » pt gru 02, 2005 10:07
			
			
			
			
			Kompresor rówiez posiada turbodziure przy niskich obrotach, oczywiscie jest ona mniejsza niż w konwencjonalnych sprężarkach, no i można zawsze nakombinowac zmniejszając koło pasowe, ale w porównaniu do turbiny ze zmienną geometrią chyba wyjdzie na to samo. Sam kompresor wezmie natomiast z 5ps.
			
									
									
		
		
				Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 pasiak
- Użytkownik
  
- Posty: 270
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
- Lokalizacja: Białystok
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: pasiak » pt gru 02, 2005 10:21
			
			
			
			
			teoria podaje że kompresor zabiera do 10% mocy silnika ale daje wzrost mocy liniowo lub prawie liniowo, turbo daje ci prawie nic do około 2000 obr a następnie masz gwałtowny wzrost mocy. Jednakże jeśli chodzi i jazde samochodem MOIM zdaniem uważam że kompresor nadaje się do samochodu miejskiego i takiego który posiadać musi charakterystyke liniową mocy i mom (drifting ?) gdzie gwałtowny wzrost, lub brak na niskich obrotach, mocy może zaszkodzić. turbo dobrze daje np w trasie (szarpiąc się z TIR-ami)
			
									
									
		
		
				Był passat jest volvo i jeden i drugi ma  w znaczku V
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								silent_rob							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: silent_rob » pt gru 02, 2005 10:38
			
			
			
			
			chyba ze biezemy pod uwage turbinke ze zmienna geometria lopatek i ze wspomaganiem elektrycznym 
 
  
					Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2005 10:43 przez 
silent_rob, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Corvax							
- V.I.P.
  
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Corvax » pt gru 02, 2005 10:42
			
			
			
			
			Ano własnie zostalo jeszcze elektryczne turbo - to są dopiero diabełki 

Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								maxgt							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: maxgt » pt paź 26, 2007 23:44
			
			
			
			
			coś takiego jak e turbo jest absolutna fikcja, kosztuje kupe kasy, a stosunek energi pobranej do uzyskanej jest znikomy
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości