Oczywiscie ze masz racje silniki ASZ ARL sa jednostkami mocnymi w seri i to nie podlega dyskusji ale uwierz mi ze mody na 230 i wiecej KM to i na dluzsza mete PD nie podola...widzialem juz nie raz stopione tloki w ASZ/ARL a co do bloku zarowno w PD jaki i w VP są one naprawde pancerne i solidne.....przypadek który mnie dotknął niema nic wspólego z mocami 2XX KM spowodowane bylo to tym ze ktos rozbił miskę olejową i jechal sobie bez oleju motor byl deko przytary i (zjechana panewki na pierwszym korbowodzie, walek rozrzadu w stanie okropnym i dosc głeboka rysa na pierwszym cylindrze)przegrzany....Po wlozeniu owego silnika ALH od przejechania pierwszych 10 km na duzej sprężarce mialem, juz mialem twarde węże i i motor nierowno pracowal po zdjeciu czapki okazalo sie ze glowica mocno pofalowana az gniazda zaworowe zdeformowalo, po remoncie niby juz motor pracowal ok ale weze dalej byly twarde bujalem sie z tym z pol roku w sumie i mialem 3 albo 4 razy czape w górze, szkoda tylko bylo wkladac mi tych tłoków i korb od 130 PD no ale cóz, teraz wkladam motor ori taki sam z autentyczym 200 tys. km przebiegiem, nigdy nie zaglądany do środka, zapodam tylko sportowy wałek zobaczymy co wyjdzie i ile teraz pojezdze bez wydmuchanej uszczelkijednak zrobiono zmiany w dole przy konstruowaniu 130 PD ASZ i drobne korekty przy 150PD - chyba czymś to było uzasadnione - księgowi w VAG raczej niechętnie wydają kasiore
Golf mk3 by aw69 - Najmocniejsza Vp37 w Polsce
Moderator: G0 Karcio
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
no to miałeś przeboje... faktycznie moze dobrze się stało i w końcu koniec kłopotów... jak napisał zaprzalaw69 pisze:ktos rozbił miskę olejową i jechal sobie bez oleju motor byl deko przytary i (zjechana panewki na pierwszym korbowodzie, walek rozrzadu w stanie okropnym i dosc głeboka rysa na pierwszym cylindrze)przegrzany....Po wlozeniu owego silnika ALH od przejechania pierwszych 10 km na duzej sprężarce mialem, juz mialem twarde węże
powodzenia nowym bloku no i na wałku i obrobionej czapceaw69 pisze:wkladam motor ori taki sam z autentyczym 200 tys. km przebiegiem, nigdy nie zaglądany do środka, zapodam tylko sportowy wałek zobaczymy co wyjdzie i ile teraz pojezdze bez wydmuchanej uszczelki
mam nadzieje że "fioletowe qrwiszcze" teraz się odwdzięczy i pokaże klase w Grądach
aw69, te Twoje 3 lata walki z golfem robią wrażenie...
-
Krzysiek W.
- Forum Master

- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
- Dario84
- Forum Master

- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Dokladnie, sam mialem przypadek unfalla ajm.souler pisze:unfalle ajm wynikaja z bledow konstrukcyjnych. pozniejsze 115 nie mialy takich problemow.
Ciekawia mnie dokladne roznice miedzy blokiem VP, a PD, wie ktos jakies konkrety ??
Moim zdaniem nie ma zbyt wielkich roznic, mam blok PD, to kiedys w wolnej chwili sobie rozkrece i zobacze w czym sa takie roznice o ktorych tyle sie mowi.
Moje zdanie jest podobne do AW69, VP jest w stanie duzo wytrzymac, i tyle ile PD.
AW miales tloki od 130PD w tym ALH z korbami 130 ??
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
mówi się głównie o róznicach w układzie korbowo tłokowym, czyli AWX, ASZ, BLT, ARL, BPX mają wytrzymalsze korobowody, tłoki i wał...to w Etce mozesz sprawdzić...Dario84 pisze:w czym sa takie roznice o ktorych tyle sie mowi
AGR/ALH/AHF/ASV/ATD/AJM a zapewne jeszcze AFN i moze nawet 1Z (ale tu nie mam pewności) mają takie same wały i średnice czopu głównego
pomiędzy blokami sa róznice pewnie kosmetyczne, skoro cały dół z PD mozna zapodać do VP po niewielkich przeróbkach... ale to z kolei świadczy że wał nie może się róznić w sensie czopu głównego - prawdopobnie czopy korbowodów mogą być grubsze...
moze chodziło mu o dół ?Rapix pisze:Z tego co dobrze wyczytalem to obrobionej glowicy w nowy silniku nie bedzie aw napisal przeciez ze caly kompletny silnik nigdy nie rozbierany...
troche by to dziwne było, że nie wsadzi dobrej uszczelki i śrub ARP, a przede wszystkim szkoda roboty Borysa...
hmm z drugiej strony jak wydmucha uszczelke to godzina roboty
- Dario84
- Forum Master

- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
No to wyglada na to ze nowsze PD roznia sie od VP srednica czopa korbowego na wale, a tym samym wieksza srednica czopa korbowodu...
Osobiscie nie slyszalem jeszcze o peknieciu korby w VP z powodu zbyt duzej mocy, wiec roznice ta mysle ze mozna pominac biorac pod uwage duze moce.
Jak dla mnie jedyna wada VP w starszych modelach to nieszczesna pompa oleju :/.
Osobiscie nie slyszalem jeszcze o peknieciu korby w VP z powodu zbyt duzej mocy, wiec roznice ta mysle ze mozna pominac biorac pod uwage duze moce.
Jak dla mnie jedyna wada VP w starszych modelach to nieszczesna pompa oleju :/.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Wczoraj golfik juz odpalil silnik pracuje o wiele ladniej niz poprzedni ALH, jak narazie motor bedzie jezdzil na ori glowicy skręconej szpilkami ARPtroche by to dziwne było, że nie wsadzi dobrej uszczelki i śrub ARP, a przede wszystkim szkoda roboty Borysa...
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
no to pieknie !!aw69 pisze:Wczoraj golfik juz odpalil silnik pracuje o wiele ladniej niz poprzedni ALH
racja, przyjemności trzeba sobie dozowacaw69 pisze:bez sportowego walka tymczasowo (chce sprawdzic na hamowni czy cokolwiek on dał) ....A co do obrobionej glowicy to spokojnie niech sobie lezy i oczekuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości





