Do wymiany (poza nową tulejką) potrzebujemy gwintownik M12 i przedłużacz do gwintowników (lub stary gwintownik z dospawaną śrubą M12 o długości ok. 150 mm. Trudno będzie bez kanału, ale można sobie poradzić.
Odłączamy masę i plus akumulatora, wyjmujemy rozrusznik, patrzymy gdzie ta tulejka siedzi, wkręcamy w nią gwintownik aż się zaklinuje, co poznać po obracaniu się tulejki i ciągniemy (uwaga na łokieć!).
Nową tulejkę naprowadzamy do otworu nałożoną na kawałek pręta metalowego i wbijamy do lekkiego oporu, tak by jej nie zaklepać
 .
.Montujemy rozrusznik, przewody i to by było na tyle.
Vorlog.









 Dzieje się tak jak np wyskoczę na miasto motor się zagrzeje, zgaszę i po chwili chcę odpalić. w tedy muszę odczekać jakiś czas i spróbować ponownie czasem zaskoczy a czasem dalej trzeba czekać.... ;/ Jak silniczek zimny to kręci pięknie!!  zwłaszcza teraz po wymianie kabli, klem oczyszczeniu połączeń na bloku, alternatorze rozruszniku.. . W alternatorze były wymieniane: tulejka szczotki komultator?, lecz nie wymieniano tulejki w kadłubie. Sprawa z dziwnym finałem była  Golfa II 1.8 16V i zakończyła się za słabym rozrusznikiem. ja natomiast posiadam motor 1,6 PN .. i jestem w kropce.. Proszę może ktoś spróbuje pomóc? dodam, ze mając roczny akumulator gdy zakręcę rozrusznikiem w feralnym momencie tester akumulatora spada do ok 9 volt? może 10... i jeszcze jedno. Czy przestawiony rozrząd np o 1 ząbek może mieć taki wpływ?? i czy mógł w tym motorze się przestawić od delikatnego odpalenia na popych? Mechanik twierdzi ze silnik pracuje  dobrze i nie widzi przyczyny w przestawionym rozrządzie..czyli twierdzi , że rozrząd jest dobrze ustawiony czyżby się mylił..? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Aha.. jaki jest orientacyjny koszt wymiany tulejki wraz z jej zakupem?? Pozdrawiam jeszcze raz.
  Dzieje się tak jak np wyskoczę na miasto motor się zagrzeje, zgaszę i po chwili chcę odpalić. w tedy muszę odczekać jakiś czas i spróbować ponownie czasem zaskoczy a czasem dalej trzeba czekać.... ;/ Jak silniczek zimny to kręci pięknie!!  zwłaszcza teraz po wymianie kabli, klem oczyszczeniu połączeń na bloku, alternatorze rozruszniku.. . W alternatorze były wymieniane: tulejka szczotki komultator?, lecz nie wymieniano tulejki w kadłubie. Sprawa z dziwnym finałem była  Golfa II 1.8 16V i zakończyła się za słabym rozrusznikiem. ja natomiast posiadam motor 1,6 PN .. i jestem w kropce.. Proszę może ktoś spróbuje pomóc? dodam, ze mając roczny akumulator gdy zakręcę rozrusznikiem w feralnym momencie tester akumulatora spada do ok 9 volt? może 10... i jeszcze jedno. Czy przestawiony rozrząd np o 1 ząbek może mieć taki wpływ?? i czy mógł w tym motorze się przestawić od delikatnego odpalenia na popych? Mechanik twierdzi ze silnik pracuje  dobrze i nie widzi przyczyny w przestawionym rozrządzie..czyli twierdzi , że rozrząd jest dobrze ustawiony czyżby się mylił..? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Aha.. jaki jest orientacyjny koszt wymiany tulejki wraz z jej zakupem?? Pozdrawiam jeszcze raz.




 Przede wszystkim sprawny aku to podstawa, a jeśli chodzi o sam rozrusznik to wymienione tulejki w rozruszniku i kadłubie (stara w kadłubie była wytarta na tyle, że wyglądała na zrulowaną żyletkę, do tego szczotki , szczotko trzymacz i nie wiem co tam jeszcze się wymienia, ponieważ robił to elektromechanik. Autko zaczęło palić pięknie.  rozrusznik aż świszczy. Pozdrawiam.
  Przede wszystkim sprawny aku to podstawa, a jeśli chodzi o sam rozrusznik to wymienione tulejki w rozruszniku i kadłubie (stara w kadłubie była wytarta na tyle, że wyglądała na zrulowaną żyletkę, do tego szczotki , szczotko trzymacz i nie wiem co tam jeszcze się wymienia, ponieważ robił to elektromechanik. Autko zaczęło palić pięknie.  rozrusznik aż świszczy. Pozdrawiam.







