Daro, po prostu nie wiesz o czym piszesz, poczytaj chocby instrukcje obslugi jezeli nie czytasz w innych zrodlach. Nie ma na swiecie rzeczy natychmiastowych, nawet swiatlo potrzebuje czasu na przebycie dowolnej drogi. Kiedy przekrecisz kluczyk, cisnienie w ukladzie jest 0. Wtedy kontrolka oleju swieci. Jezeli znasz konstrukcje pompy oleju, to wiesz ze musi wykonac (kolo zebate pompy) kilkadziesiat obrotow (to mozna policzyc z potrzebnej objetosci i wydajnosci pompy) zeby napelnic caly uklad, podniesc olej z poziomu miski do poziomu glowicy itd. Wiadomo ze przed uruchomieniem auta caly uklad nad poziomem oleju w misce jest pusty (zasada naczyn polaczonych). Tak wiec rzeczywiscie jezeli krecisz rozrusznikiem przez 3 sek. to uklad zdazy sie napelnic, ale jezeli silnik zaskoczy od razu, to potrzeba chwili czasu na wypelnienie. Przez ten czas kontrolka moze swiecic i jest to normale we wszystkich samochodach na swiecie. Oczywiscie producent moze robic rozne sztuczki w samochodach, gdzie kontrolki sa zapalane przez ECU, np. trzymac wygaszone kontrolki przez 1sek. zgaszone i dopiero potem sprawdzac cisnienie. W silnikach gdzie kontrolka jest zaswiecana bezposrednio przez czujnik, takich sztuczek nie mozna robic i swieci ona przez chwile. W jednym aucie moze to byc 2 sek, w innym 0.5, ale ten czas nie moze byc =0!!! Gdyby to mial byc jakikolwiek wskaznik stanu silnika, to niepotrzebne by byly jakies pomiary cisnienia sprezania itp. Ale tak nie jest. Zasada jest jedna i prosta. Jezeli w czasie jazdy czy postoju na uruchomionym silniku kontrolka zaswieci - cos jest nie tak, jezeli natomiast w czasie zapalania auta swieci przez 1 sek. to o niczym to nie swiadczy, nawet jest to w instrukcji obslugi. To tacy mechanicy typu 'Miecio z sasiedniego podworka' diagnozuja silnik na podstawie kontrolki oleju w czasie zapalaniadaro31ie pisze:przetestowalem mk4 z przebiegiem 160000i sprintera z bardzo podobnym i nie ma mowy o swiecacej kontrolce powiedzmy 1-5s po odpaleniu
 
 [ Dodano: 22 Kwi 2007 22:59 ]
To tez jest pewna roznica konstrukcyjna samochodow - w jednych sie zapala w innych zaczyna migac.marcin999 pisze:nie zauwazylem zeby tam migala kontrolka




 



 a oleju ubywa na 10 tys km 0,2l- wiec parwie nic.
 a oleju ubywa na 10 tys km 0,2l- wiec parwie nic. 
 Winą tu jest naczesciej ten drugi czujnik który ma wartości na wyrost. Ale można być pewnym, ze jak go masz to nie zatrzesz swojego MK III bo jest bardzo wrazliwy na spadek ciśnienia oleju.
  Winą tu jest naczesciej ten drugi czujnik który ma wartości na wyrost. Ale można być pewnym, ze jak go masz to nie zatrzesz swojego MK III bo jest bardzo wrazliwy na spadek ciśnienia oleju.

