jakiego typu urzadzenie i jak podlaczyc moze jakas samorobka?
automatyczne wlaczanie swiatel
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
automatyczne wlaczanie swiatel
chcialem zalozyc automatyczne wlaczanie swiatel po odpaleniu silnika czy ktos moze wie cos na ten temat?
jakiego typu urzadzenie i jak podlaczyc moze jakas samorobka?

jakiego typu urzadzenie i jak podlaczyc moze jakas samorobka?
vw-torox-vw
tez sie nad tym zastanawialem tu masz linka chyba do samodzilnego montazu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 491844380f
a tu masz tego pelno na allegro http://allegro.pl/search.php?string=wlacznik+swiatel
jak bedziesz montowal to napisz jak ci poszlo
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 491844380f
a tu masz tego pelno na allegro http://allegro.pl/search.php?string=wlacznik+swiatel
jak bedziesz montowal to napisz jak ci poszlo
Prostszym sposobem i tańszym (ale trzeba się znać troche na elektryce) jest podłączenie przekaźnika pod kontrolke ładowania. W momenci kiedy gaśnie kontrolka ładowania, rozłącza się przekaźnik który styka ścieżki na przekaźniku wyłączonym, a przekaźnik steruje włączeniem świateł. Jeżeli byś chciał wiedzieć dokładniej jak to działa to napisz.
pozdrowienia el Kopyto
-
greg
porada przekopiowana bez zgody, ale mam nadzieję że właścicel mnie za to nie zabije
AUTOMATYCZNE ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ MIJANIA PRZY URUCHOMIENIU SILNIKA w golfie 2
Celem porady jest ułatwienie zadania roztargnionym
i utrudnienie pracy niebieskim misiom
.
Potrzebne materiały:
* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
* 1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
* kombinerki i nożyce do kabli
* lutownica
* izolacja
Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI
Przystępujemy do działania:
* Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
* Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
* Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
* Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
* Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
* Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
* Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.
Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.
A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu
Podziękowania dla Juniora za opracowanie porady!
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 6:12 pm ]
poradę tą skopiowałem w grudniu 2002roku - montowałem u siebie w mk2 i działało idealnie - polecam
AUTOMATYCZNE ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ MIJANIA PRZY URUCHOMIENIU SILNIKA w golfie 2
Celem porady jest ułatwienie zadania roztargnionym
i utrudnienie pracy niebieskim misiom
Potrzebne materiały:
* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
* 1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
* kombinerki i nożyce do kabli
* lutownica
* izolacja
Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI
Przystępujemy do działania:
* Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
* Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
* Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
* Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
* Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
* Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
* Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.
Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.
A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu
Podziękowania dla Juniora za opracowanie porady!
[ Dodano: Czw Mar 29, 2007 6:12 pm ]
poradę tą skopiowałem w grudniu 2002roku - montowałem u siebie w mk2 i działało idealnie - polecam
- jachukb
- Mały gagatek

- Posty: 81
- Rejestracja: śr lut 21, 2007 22:44
- Lokalizacja: Bydgoszcz szwederko
- Kontakt:
WITAm lepiej zerknij na to http://allegro.pl/item178569267_automat ... _led_.html ja to kupilem i czekam na paczke niby swiatla odpalaja sie dopiero po rozruchu silnika czyli jak alternator zacznie ladowac a nie po stacyjce !!! pozdro
-
greg
ale kicha - sam przekaźnik z włącznikiem i diodą - to w poradzie jest lepsze, bo jak chcesz mieć jedna stronę zapalona po wyjęciu kluczyka to włączysz kierunkiem (jak do tej pory) a tym co kupiłeś nie da rady bo musisz i tak diody zaporowe wstawićjachukb pisze:WITAm lepiej zerknij na to http://allegro.pl/item178...dioda_led_.html ja to kupilem i czekam na paczke niby swiatla odpalaja sie dopiero po rozruchu silnika czyli jak alternator zacznie ladowac a nie po stacyjce
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wg Etki są oryginalne włączniki świateł do Golfa II pezeznaczone na kraje skandynawskie. Domyślam sie, że pewnie różnią się tym, że światła same się zapalają, ale nie jestem pewien.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości



