Wycie turbiny TD AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Wycie turbiny TD AAZ

Post autor: Michnik » czw kwie 27, 2006 18:29

Ostatnio przestawił mi sie rozrząd. Zaczeła wyć turbina i samochód nie równo pracował. Usterke usunąłem(przestawiony rozrząd), a wycie turbiny nadal pozostało. Nie wiem czy to ma związek czy to poprostu zbieg okoliczności?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pt kwie 28, 2006 19:29

Też coś takiego odczuwam w moim golfiku. Czekam z niecierpliwością na jakieś porady w tej sprawie.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt kwie 28, 2006 23:54

barca90 pisze:Też coś takiego odczuwam w moim golfiku. Czekam z niecierpliwością na jakieś porady w tej sprawie.
U mnie niestety kończy sie turbina....



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » sob kwie 29, 2006 18:49

jestes pewien...?



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn maja 01, 2006 08:12

Michnik pisze:U mnie niestety kończy sie turbina....
to już na 100 % już wiesz że to turbina? To nie dobrze.
Bo u mnie czuć jak turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny. Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspieszam, nagle dodaję gazu na 3,4,5 biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przegazuję to tego nie słychać oraz na 1 i 2 biegu też jakby mniej słychać to wycie. Może to nie koniec turbiny ale kwestia jakiejś regulacji może jeszcze ktoś co jeszcze napisze w tej sprawie?



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn maja 01, 2006 21:29

Rapix pisze:jestes pewien...?
Ja nie, ale mechanik ponoć tak. Mocy niby za bardzo nie zmalało i prócz wycia żadnych innych negatywnych objawów nie zauważyłem. Choć dzisiaj doszło jakięś metaliczne grzechotanie. Po środzie postaram się gdzieś tą turbinę zregenerować...

[ Dodano: Pon Maj 01, 2006 11:16 pm ]
barca90 pisze:
Michnik pisze:U mnie niestety kończy sie turbina....
to już na 100 % już wiesz że to turbina? To nie dobrze.
Bo u mnie czuć jak turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny. Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspieszam, nagle dodaję gazu na 3,4,5 biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przegazuję to tego nie słychać oraz na 1 i 2 biegu też jakby mniej słychać to wycie. Może to nie koniec turbiny ale kwestia jakiejś regulacji może jeszcze ktoś co jeszcze napisze w tej sprawie?
U mnie turbine słychać najbardziej w zakresie 1300-1800Obr/min, a potem taki świst koło 3500.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt maja 02, 2006 17:50

zapytam, czy zauwarzyliscie nadmierne zuzycie oleju ?
po 2 sciagnicje weze dolotowe i poruszajcie wirnikiem w turbo czy nie ma nadmiernego luzu ocenicie od razu stan lopatek, napewno te odglosy dochodza z turbosprezarki ?



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » śr maja 03, 2006 00:05

Tak jak pisałem, oprócz wycia turbiny i minimalnego spadku mocy brak innych objawów w tym zużycia oleju.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr maja 03, 2006 17:29

Michnik pisze:Tak jak pisałem, oprócz wycia turbiny i minimalnego spadku mocy brak innych objawów w tym zużycia oleju.
filtr powietrza "new" a katalizator drozny ? ew brak kata ?



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » śr maja 03, 2006 19:15

BruceLee30 pisze:
Michnik pisze:Tak jak pisałem, oprócz wycia turbiny i minimalnego spadku mocy brak innych objawów w tym zużycia oleju.
filtr powietrza "new" a katalizator drozny ? ew brak kata ?
Filtr powietrza już nie nowy , ale jeszcze chyba daje rade po wyglądzie. A katalizatora owszem brak(wycięty i wstawiona rurka).



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr maja 03, 2006 19:44

niewiem jaki jest ten dzwiek ale zawsze brak katalizatora podnosi glosnosc turbo wiec moze to przez to ?



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Wycie turbiny TD AAZ

Post autor: mirass » śr maja 03, 2006 21:33

Michnik pisze:Ostatnio przestawił mi sie rozrząd. Zaczeła wyć turbina i samochód nie równo pracował. Usterke usunąłem(przestawiony rozrząd), a wycie turbiny nadal pozostało. Nie wiem czy to ma związek czy to poprostu zbieg okoliczności?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?
proponuje podłączyć manometr i zobaczyć ile turbo pompuje w pełnym zakresie obrotów podczas jazdy



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » śr maja 03, 2006 22:27

BruceLee30 pisze:niewiem jaki jest ten dzwiek ale zawsze brak katalizatora podnosi glosnosc turbo wiec moze to przez to ?
Nie nie, katalizator wywalony juz dawno i wtedy nieco zaczeło być słychac turbine. A teraz ten dźwięk przypomina dźwięk karetki(szczególnie jak sie zbiera z dolnych obrotów).

[ Dodano: Sro Maj 03, 2006 10:29 pm ]
mirass pisze:
Michnik pisze:Ostatnio przestawił mi sie rozrząd. Zaczeła wyć turbina i samochód nie równo pracował. Usterke usunąłem(przestawiony rozrząd), a wycie turbiny nadal pozostało. Nie wiem czy to ma związek czy to poprostu zbieg okoliczności?
Jeżeli turbina padła to gdzie w świętokrzyskim można ją zregenerować i ile taka przyjemnośc może kosztować?
proponuje podłączyć manometr i zobaczyć ile turbo pompuje w pełnym zakresie obrotów podczas jazdy
Ciśnienie ponoć takie samo(w/g mechanika). Ale nie wiem czy on coś mnie nie kręci i czy ma wogóle manometr....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 51 gości