Auto z przed prac prezentowalo sie nastepujaco:

Wczesniej czesciowo zajalem sie modyfikacja stanu i ulepszeniem wygladu komory silnika:


No i jako ze sezon juz zakonczony, czas wstawic auto w warsztat i przygotowywac je do kolejnego sezonu. Jakis czas temu zaczalem przygotowania do prac blacharskich, planowany nowy kolor (Nie wiem jeszcze jaki, bardzo mile widziane porady, foto
Uklad koncowy ktory zagoscil



Jako ze w tylnej klapie zamek jest uszkodzony postanowilem ja w calosci zaspawac blacha CO:
Oto kilka fotek po konserwacji, wstepnej przymiarce i wyspawaniu:



Calosc robimy slicznym oczkowym spawem punkt za punktem 
Dzis przygotowalem po pracy tylny pas oraz wykonczylem gladka klape przygotowujac calosc do dalszych prac, oto kilka fotek:
Klapa praktycznie gotowa do przelozenia lekko szpachlem w celu zrownania i gotowa do malowania[url=i etap, przedostatni ktory zaplanowalem wykonac karoseri, min poszerzenia to tyczylo. Otoz wykonane one sa na chwile obecna warstwowo, wiem z doswiadczenia ze spawane elementy lubia szybciej korodowac postanowilem zrobic nastepujacy zabieg. Otoz podkladem do poszerzen byla blacha, z ktorej zostaly one wyprofilowane, nastepnie wlokno szklane i wykonczenie. Efekt: mozna liczyc na wytrzymalosc takiego detalu oraz znajdzie sie na nim minimalna ilosc szpachlu, w niektorych miejscach wcale

W wolnym czasie zamocowalem prog, rowniez na wiele mozliwosci by sie zabezpieczyc przed pekaniem co czesto ma miejsce. W skrocie mowiac zostal on przyklejony, przynitowany oraz polaczony z karoseria wloknem szklanym. Dokladniej nie opisze tego zabiegu, ale w etapie koncowym calosc bedzie gladko polaczona z reszta karoseri oraz co najwazniejsze w przyszlosci nie bedzie mowy o pekaniu szpachli:

Tak wiec ostatnim czasem calosc troszke poszla do przodu, pierwszy wyjazd w celu uprzatniecia miejsca pracy i wydmuchania kurzu:


Wykonczone zostalo to co bylo zrobione oraz przygotowane pod "1" szpachel, sie okaze gdzie bedzie to ostatni
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/681 ... e4beem.jpg[/img


bylo troszke czasu, wymalowalem szpryca bok, wczesniej oczywiscie calosc przygotowujac odpowiednio pod to, teraz troszke to postoi w miejscu bez wilgoci co by ewentualne rysy mogly siasc i calosc w etapie pod podkladowanie wyrownac mozliwie(choc nie ma takiej potrzeby mysle, wyszlo calkiem dobrze

Czas zaczac druga strone, ta troszke gorsza, ale damy rade

Dzis udalo mi sie rowniez zrobic blacharke przedniego blotnika, wymalowac go podkladem w miejsca szpachlowania a gdzie zostala zdzierana farba i rdza, oraz zalozony profil zywiczny na poszerzenie, zdjecie wkrotce Zdjecia ze zrobionej blacharki przedniego blotnika nie wkleje bo wyszla slaba jakosc, a wymagal on naprawde sporo pracy, wczesniej nalozony profil zywiczny na poszerzenie...



Trzeba bylo powycinac wszystkie "zepsute" miejsca, dolne poszycie prawego tylnego blotnika, razem z poszerzeniem ktore trzeba bedzie dorobic nowe:




Nowe gniazda pod klamki audi sa juz wstawione:
Przemalowane podkladem, no i czekaja na szpachlowanieTeraz cos dla oka, co prawda bez drzwi, ale wczesniej byly one spasowane z caloscia i ustawione jak sie nalezy:


No i przymierzony tylny zderzak ktory pozbyl sie wszelkich przetloczen, czeka na szpachlowanie:

Sobota, dzien wolny, po zalatwieniu kilku spraw mozna bylo zajac sie praca przy aucie.
Otoz juz lezy i czeka na wstawienie nowy prawy prog, robiony na gietarce z blachy, wyszedl bardzo dobrze


Przeszpachlowalem obydwie pary drzwi, razem z wykonczeniem gniazd pod nowe klamki:


Spasowanie i przymierzenie calosci:

No i efekt finalny tego dnia, drzwi wymalowane szpryca:

W koncu zebralem sily i tego wieczora zaczalem dorabiac brakujace łatki, kilka przymiarek, troszke iskier no i udalo sie, wszystko poskladane do kupy, wystarczy przespawac do konca, wyszlifowac no i mozna dzialac dalej
Zdjecie jest troszke kiepskiej jakosci, na zywo wyglada bardzo dobrze, calosc wykonana z blachy ocynkowanej, ktora mam dzieki uprzejmosci malzonki Pepe 
Ostatnio narzekalem na brak czasu, ale w wolnych chwilach podlubalem troszke zderzak tylny, ktory zostal poddany liftingowi
No i po kilku zmianach, zlikwidowane wszelkie przetloczenia oraz polowa zderzaka dolozona:




Spasowanie tylnego zderzaka z reszta auta, efekt zadowalajacy

Przygotowany nowy otwor pod wydech bardzo ladnie sie razem zgrali

No i troszke rzezby ze wzgledu iz caly prog byl wykonywany na gietarce bez profili zamknietych:

Znowu troszke przestoju, ale malymi kroczkami w miare mozliwosci czasowych do celu. Wykonczeniu pozostala jedna strona, na zdjeciu ponizej prawie wyszpachlowany tylny blotnik ktory byl wymieniany w znacznym stopniu:

Progi dorobily sie nakladki, ostatniej dorabianej na szczescie

Wszystko idzie do przodu zgodnie z planem, ostatnim etapem bylo wymalowanie szpryca czesci gdzie zostalo dorobione czesc blotnika, poszerzenie oraz nowy prog. Kolejnym etapem bedzie dopracowanie calosci i przygotowywanie pod lakier:


Auto przygotowane do 1 podkladowania:



Ostatni zabieg przed lakierowaniem, czyli zlozenie calosci i ewentualne poprawki, tak bedzie sie mniej wiecej prezentowac




Wykonalem natrysk probny na starym elemencie aby ostatecznie zadecydowac o kolorze, efekt przeszedl moje najsmielsze oczekiwania :love: , kolor bomba, w cieniu cichy, niepozorny, ciemny czekoladowy braz, a w promieniach slonecznych tecza

No i troskze w cieniu dla porownania :

No i po 5 miesiacach prac wieczorami nadeszla ta chwila na ktora wielu czekalo w tym rowniez i ja
Auto przygotowane do lakierowania:

Calosc wymalowana z sporym naddatkiem klaru, teraz dosc zmudna ale jakze efektowna polerka na tzw efekt szkla, prace przygotowawcze do polerki rozpoczete




No i cos dla oka, powoli czyszczenie, dopieszczanie i skladanie calosci:

Przygotowania pod tzw clean look i wymalowanie komory silnika w kreomowym kolorze rozpoczete, mialem troszke czasu i ze tak powiem uporalem sie z lewa strona komory i czesciowo prawa, takze jeszcze troszke czasu mi potrzeba na przygotowanie pod spawanie, gladzenie, szpachlowanie no i malowanie:

Zakupiony zostal praktycznie nowy komplet kol 9J16, zadystansowane odpowiednio:

Ciag dalszy prac przygotowawczych nad tzw Clean lookiem.
Dzis z komory silnika zostala zdemontowana instalacja elektryczna co do przewodu, zostal goly silnik:

Nastepnie poczawszy od komory bezpiecznikow zostanie polozona nowa instalacja elektryczna w odcieniach czerni odpowiednio opisana i zaznaczona w celu pozniejszego rozpoznania, ponizej material na nowa instalacje:







