jamesoki pisze:Chodzi oczywiście o rachunek energetyczny który trzeba zrozumieć
Ale co Ty za bajki opowiadasz ... jeździsz 100% na klimatyzacji czy jak  

    Pewnie, że powoduje straty, ale jak pedałem gazu jestem w stanie wygenerować dużo większe w znacznie krótszym czasie ... Przecież nikt po odcinku testowym nie jeździ ze stałą prędkością  
 
  
Ostatnie dwa tygodnie jeździłem na klimatyzacji prawie non stop  i miałem mniejsze spalanie jak na wcześniejszym tankowaniu - a oba były identyczne 48l ON trasa była inna na korzyść tego pierwszego tankowania, więcej dróg z ograniczeniem do 100km/h, choć za pierwszym razem  klimatyzacji nie używałem tak dużo .. 
W Dieslu masz zapas mocy pod butem - momentu obrotowego, a to moment napędza koła   

   Więc straty są mniejsze niż w Pb małej pojemności ..
Ja przepalam bak na dwa tygodnie więc mam porównanie czy i ile mi więcej siorbie na klimatyzacji czy bez, i przy normalnym stylu jazdy na boku różnica jest "żadna" biorąc pod uwagę fakt, że nigdy nie wygenerujesz takich samych warunków atmosferycznych - natężenia ruchu - prędkości średniej . 
Straty są i to jest fakt niezaprzeczalny, ale biorą pod uwagę szerszą całość a nie jakieś pojedyncze przejazdy to wpływ klimy jest na spalanie jest  znikomy. 
Tak samo ze spalaniem, jak będę jechał 80km/h to zejdę pewnie do 4.3l/100km , wcisnę gaz na autostradzie spali 6.5l/100km   tylko gdzie tu logika średniego spalania ...  średnie to dla mnie to co uzyskuje śmigając normalnie autem, ani ekonomicznie ani dynamicznie,  czyli normalnie, dziś jadę 120 jutro 130, a po jutrze 160, a czwartego dnia 80 .. 
jamesoki pisze:85000W wliczając straty alternatora jest to bardzo niewielki udział, pamiętajcie jednak że silnik osiąga moc maksymalną tylko w pewnym zakresie,
 
Tylko jak porównasz fakt, że diesel generuje znacznie większy średni nie mówiąc o maksymalnym momencie obrotowym w stosunku do Pb ..