Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: deskjet » czw cze 04, 2020 22:04

Wie ktoś jaki wymiar mają nakrętki którymi przykręca się rurę tłumika do kolektora? (TDI ALH)


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr cze 17, 2020 19:17

Hej, Panowie opony całoroczne Vredestein z 2016 roku, więc nie są to stare opony, a zaczęły na boku pękać tylko na przedniej osi. Co może być przyczyną, słabej jakości guma? Można jeździć z takimi oponami. https://zapodaj.net/41d05dafd56e3.jpg.html, https://zapodaj.net/52c61b3a24e48.jpg.html



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr cze 17, 2020 19:36

To pierwsze pęknięcie dla mnie dyskwalifikuje oponę.

Tego typu peknięcia to przeważnie wina opony.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 17, 2020 21:48

Pytanie na jakim ciśnieniu jeździ. U żony podobna rzecz się stała bo nie zauważyła że ktoś jej pod pracą spuścił dość mocno powietrze. Jechała autostradą i jedna opona wystrzeliła. Druga tylko spękana była.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 18, 2020 17:45

Zawsze ładuje około 2.2/2.1 bara do opon. Jutro podjadę do wulkanizatora niech oceni opony czy da się coś z nimi zrobić czy śmietnik. Dzisiaj postanowiłem polakierować tylne zaciski, bo były w lepszym stanie, a pogoda niepewna (i tak nie zdążyłem :-x ) i zauważyłem, że lekko kapie płyn hamulcowy przy lince od ręcznego przy zacisku. Tam jest gumowa uszczelka czy jakaś miedziana? Bo raczej nie będzie to coś innego jak uszczelka?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » czw cze 18, 2020 19:47

Zależy skąd dokładnie cieknie:

Obrazek
jak z miejsca gdzie jest żółta zaślepka (przewód hamulcowy) to podkładki, ale jak spod ośki dźwigni ręcznego to musisz rozebrać zacisk i wymienić oring uszczelniający ośkę.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 18, 2020 21:38

Zerknąłem na zacisk jeszcze raz i jednak cieknie jakby przy spince od linki ręcznego. Jutro zrobię zdjęcie i zobaczę to jak będzie jasno. Zapożyczyłem zdjęcie z internetu i leci tak tutaj: https://zapodaj.net/18e2b4b60a7d3.jpg.html Tylko, że tam nie ma płynu przy tej lince chyba, że się myle?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » czw cze 18, 2020 21:52

Zaznaczyłeś wspornik pancerza linki, na 80% cieknie spod ośki ręcznego.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw cze 18, 2020 22:01

Jutro to potwierdzę jak będzie jasno. Jeśli do wymiany jest uszczelka ośki ręcznego to muszę demontować tłoczek czy można to zrobić bez demontażu?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » pt cze 19, 2020 04:46

Musisz demontować tłoczek. Poza tym musisz mieć odpowiednie szczypce do pierścieni segera, aby wymontować mechanizm ręcznego.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 19, 2020 14:55

Jest z tym sporo zabawy jeśli chcesz to zrobić dobrze. Jeśli masz seryjne hamulce to lepiej kup sobie nowy zacisk za 200-250zł i wymień. Szkoda czasu na regenerację całego mechanizmu. Bez porządnych szczypiec do segerów tego nie zrobisz. Ja specjalnie dorabiałem szczypce żeby tam dojść no ale zaciski z RS'a robiłem więc było o co walczyć.

Może się też okazać, że ośka będzie przytarta albo zardzewiała co jest dość częste, wtedy musisz kupić zestaw naprawczy. Sam koszyk mechanizmu ręcznego kosztuje około 50zł a gdzie uszczelnienia wszystkie i ewentualnie nowy tłoczek.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » pt cze 19, 2020 16:14

Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku :rozpacz:


Obrazek

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt cze 19, 2020 17:18

Paviarotti pisze:
pt cze 19, 2020 16:14
Pany jakie zamienniki błotników polecacie? żeby szło je spasować i nie zardzewiały po pół roku :rozpacz:
Ciężki temat, z tymi zamiennikami jest totalna loteria. U niektórych jest wszystko OK, a u innych dramat, zależy jak trafisz. Ja mimo wszystko szukałbym ori używek. Jeśli mi się udało znaleźć w LA1W, to Ty w LC9Z powinieneś tym bardziej coś trafić, trzeba tylko dobrze poszukać :bajer:

A jak tam się Golfik trzyma ogólnie? Dawno Cię nie było w kąciku, w temacie też pajęczyny zarosły :bigok:


Obrazek

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pt cze 19, 2020 17:51

Ja 2,5 roku temu musiałem wymienić błotnik, z ori używką był problem, więc zamówiłem zamiennik. Miał być firmy Blic, ale ta firma to chyba nie produkuje takich części tylko nakleja swoje naklejki, bo na rancie błotnika wytłoczona jest firma SIMYI. No i muszę przyznać że jak na zamiennik to ze spasowaniem nie było problemu. Błotnik od środka wymazałem masą na pędzel do zabezpieczenia podwozia i do dziś żadnych oznak korozji
Lakiernik mówił że z tymi błotnikami nie ma większych problemów, na pewno są dużo lepszej jakości od tych czarnych (bo SIMYI są szare).




ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości