Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn paź 07, 2019 14:31

Dzięki panowie. A jak się tam najprościej dostać, co trzeba zdemontować?


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn paź 07, 2019 16:53

Jak wiesz jaki kolor kabla, to możesz spróbować zdjąć dolne osłony pod kolumną kierowniczą, odszukać kabel na wejściu w ten przepust plastikowy i spróbować pociągnąć. Może uda się go tak wyjąć. W najgorszym razie zrzucić będzie trzeba deskę, ale to masz 30 minut roboty.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » wt paź 08, 2019 21:40

OK, dzięki. Poszukam tego w weekend.


Obrazek

Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Tygrysq » śr paź 09, 2019 18:11

dany_47 pisze:
ndz paź 06, 2019 21:09
A co z tym spasowaniem wycięć na wskaźnik paliwa i temperatury? Bo tak średnio to siedzi bym powiedzial.. a widziałem że mają niektórzy elegancko spasowane.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Podejrzyj mój temat mam fotki jak nie to się odezwij na pw mam z każdego etapu zdjęcia🙂



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: owies » śr paź 09, 2019 22:50

Kiedyś robiłem taki licznik dla KyFy, elektronicznie była do zdobienia kwestia temperatury cieczy. Reszta z marszu, poduszki też zagrały.


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » wt paź 22, 2019 14:32

Ktoś posiada schemat podłączenia przycisku FUNK tak jak to bylo w oryginale?

Drugie...wymieniałem tunel EU na USA. Rozkręciłem podłokietnik, uchwyt podlokietnika z racji wymiany ręcznego, tunel itd...czas montażu, wszystko skręcone a podłokietnik ociera o fotel kierowcy. Jest skierowany do fotela kierowcy. Co schrzaniłem?



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » czw paź 24, 2019 13:01

Panowie mam dwa zaworki n75 (do ALH), w jednym jak dmucham w króciec od strony wtyczki to powietrze "przelatuje" bez większego oporu. W drugim zaworku trzeba dużo mocniej dmuchnąć żeby powietrze przeszło przez króćce po drugiej str. Który z nich jest sprawny? Niestety nie mam możliwości podpięcia lapka, a muszę przejechać ok 1400km


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw paź 24, 2019 19:55

a oba są takie same? króćce z tej samej strony ? Wiesz że było więcej typów tych zaworków?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » ndz paź 27, 2019 17:12

Taki przypadek: Golf IV, 1,6, 16V, 105KM, 190kkm przebiegu. Stopień sprężania w tym silniku wynosi 11,5, co powoduje, że trzeba lać do niego 98. Można też 95, ale zalecana jest 98. Od kiedy mamy tego Golfa, świeci check engine. Silnik chodzi bardzo fajnie, ale pomimo lania 98, ta kontrolka silnika dalej świeciła. Był podpięty pod kompa, podobno coś z sondą lambda, ale niekoniecznie - nie było jednoznacznej diagnozy.
Od 3 tankowań benzyną 95 dodaję Millers Ecomax, ten do benzyny oczywiście i check engine przestał świecić... Może ktoś miał podobny przypadek?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz paź 27, 2019 17:51

jmw pisze:
ndz paź 27, 2019 17:12
Taki przypadek: Golf IV, 1,6, 16V, 105KM, 190kkm przebiegu. Stopień sprężania w tym silniku wynosi 11,5, co powoduje, że trzeba lać do niego 98. Można też 95, ale zalecana jest 98.
Na klapce od wlewu jest napisane PB95/PB98, więc można lać obie, nie ma jakichś specjalnych zaleceń.
jmw pisze:
ndz paź 27, 2019 17:12
Od kiedy mamy tego Golfa, świeci check engine. Silnik chodzi bardzo fajnie, ale pomimo lania 98, ta kontrolka silnika dalej świeciła. Był podpięty pod kompa, podobno coś z sondą lambda, ale niekoniecznie - nie było jednoznacznej diagnozy.
Podstawą jest kod błędu, bez tego to wróżenie z fusów. Jeśli cały czas masz oryginalną sondę, to bardzo prawdopodobne, że jest to jej wina. W tym silniku padające sondy są bardzo częstą przypadłością.


Obrazek

Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » ndz paź 27, 2019 18:55

@mat06; dziękuje.
Ile, tak mniej więcej, kosztuje sonda lambda do tego silnka? Sprawdzać po VINie? Bo na alledrogo widzę sporo tych sond. Czy można ją samemu wymienić?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1048
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz paź 27, 2019 20:10

Kiedyś zagłębiałem się w temat i z opinii forumowiczów wynika, że poprawnie działa tylko oryginalna sonda, NTK LZA11-V4. Cena to niestety około 500 zł. Z wymianą spokojnie poradzisz sobie sam.


Obrazek

Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » pn paź 28, 2019 18:44

Bardzo dziękuję!



Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1643
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » śr paź 30, 2019 18:41

Czy ktoś z Was wymieniał przednią szybkę w liczniku w Golfie?
Kupiłem "okazję" 1/2 fis w wersji Sport Edition wersję EU.
Ale jest do wymiany szybka. Sprzedający twierdzi, że jest to element wymienny.
Ma dosłać szybkę całą niepopękaną. Aczkolwiek zasłyszałem, że do licznika
SE pasuje tylko szybka od licznika SE. To prawa? Od zwykłego licznika nie pasuje?
Pozdrawiam.


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości