Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

CzechuLG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 15, 2016 19:39
Lokalizacja: Gdańsk

Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: CzechuLG » czw lip 25, 2019 10:09

Do pewnego czasu było wszystko ok. Samochód jeździł na 5w40. Nie brał oleju, nie kopcił. Przebieg około 200tyś raczej oryginalne.
Mechanik zalał 5w30 A3 i się zaczęło. Od wymiany do wymiany trzeba było dolewać oleju dosyć dużo. Pół litra na 1000km. Po powrocie na 5w40 przy ruszaniu leci z rury dym biało-błekitny.
Co tam mogło się w silniku stać? Jest szansa wrócić do stanu poprzedniego bez rozbierania silnika?



gczarkowski1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
Silnik: BFQ

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: gczarkowski1 » czw lip 25, 2019 12:21

Ty wymieniłeś olej pierwszy raz w tym autku? Olej o parametrach 5/30 nic by ci nie uszkodził w silniku, jeżeli to była pierwsza wymiana to..... Odpowiedz sobie sam , dolewają do sprzedaży wynalazki ,nabywca spuszcza ten syf zalewa nowy olej ,no i ząk



Robert...77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lip 12, 2018 14:39
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Golf mk2 1.3 -będzie 1.9 TDI ASZ,Golf mk6 2.0 TDI,Jetta mk1 1.6 FR,Golf 2 1.8 syncro
Kontakt:

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: Robert...77 » czw lip 25, 2019 13:43

CzechuLG pisze:
czw lip 25, 2019 10:09
Do pewnego czasu było wszystko ok. Samochód jeździł na 5w40. Nie brał oleju, nie kopcił. Przebieg około 200tyś raczej oryginalne.
Mechanik zalał 5w30 A3 i się zaczęło. Od wymiany do wymiany trzeba było dolewać oleju dosyć dużo. Pół litra na 1000km. Po powrocie na 5w40 przy ruszaniu leci z rury dym biało-błekitny.
Co tam mogło się w silniku stać? Jest szansa wrócić do stanu poprzedniego bez rozbierania silnika?
Jedyna szansa bez rozbierania sinika to wymiana na nowy silnik
:goof:


:okej: I NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI :okej:

CzechuLG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 15, 2016 19:39
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: CzechuLG » sob lip 27, 2019 17:09

Tak też myślałem...
Dzięki

Auto u jednego właściciela ponad 5 lat. Te cyrki dopiero po wymianie z 5w40 na 5w30.



gczarkowski1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
Silnik: BFQ

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: gczarkowski1 » sob lip 27, 2019 17:31

Był zalany motodoktorem 100% kolejny przykład cwaniactwa , niema to jak wyd....ać jeden drugiego , szok to powinno być karane



marcin007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt lis 16, 2007 19:56
Lokalizacja: Igołomia/okolice Krakowa

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: marcin007 » ndz lip 28, 2019 11:52

Skąd ja to znam, miałem podobną sytuację,w ramach rozeznania można sprawdzić ciśnienie w cylindrach, będzie wiadomo mniej więcej w jakiej kondycji jest silnik, ale obstawiam zużyte pierścienie olejowe,w/g mnie kupno innego słupka mija się z celem,bo większość tych silników wcześniej czy później będzie brała olej kwestia czasu



gczarkowski1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
Silnik: BFQ

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: gczarkowski1 » ndz lip 28, 2019 12:35

Po takim specyfiku ciśnienie wychodzi prawidłowe ,sprawdzałem



marcin007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt lis 16, 2007 19:56
Lokalizacja: Igołomia/okolice Krakowa

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: marcin007 » ndz lip 28, 2019 13:05

To w takim razie czapka w górę, i ocena zużycia silnika,ale jest duża szansa że wymiana pierścieni wystarczy.



TomoB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 03, 2019 20:15

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: TomoB » wt sie 06, 2019 12:40

Witajcie. Podepnę się pod temat. Golf 4 1.6 sr akl 99r. W moim posiadaniu 1,5 miesiąca. Do tej pory wszystko ok. Przed kilkoma dniami zauważyłem że kopci przy dodawaniu gazu na brudno szaro, czarno. Wymieniony czujnik położenia wału, sprawdzona sonda (był zaśniedziały jeden pin - błędów na wagu brak). Wymieniłem olej i filtr to teraz dymi na szaro biało i z tłumika idzie bardzo dużo wody. Płynu nie ubywa. Moc ok nie dławi się, przyspiesza. Aha zaadaptowana przepustnica. W pierwszym momencie objawy palenia oleju, teraz jakby uszczelka. Jakieś pomysły?



gczarkowski1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
Silnik: BFQ

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: gczarkowski1 » śr sie 07, 2019 10:40

Poczekaj z pochopną diagnozą, trochę go przegoń , zobaczysz czy nie ubywa płynu,oleju dopiero coś stwierdzić można



CzechuLG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 15, 2016 19:39
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: CzechuLG » śr sie 07, 2019 13:03

Dziękuję wszystkim.
Za dużo nie opłaca się robić w tym samochodzie. Pewnie zostanie zalany 10w lub 15w i będzie jeździć az padnie.



TomoB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 03, 2019 20:15

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: TomoB » śr sie 07, 2019 13:09

Sprawa wyjaśniona. Po podpięciu do vag 0 błędów. Ale.... Padł czujnik temperatury cieczy, oba wentylatory kaput i uszczelka pod głowicą do wymiany. Mechanik pierwszy raz spotykał się z sytuacją, że padły oba wentylatory. Cóż, życie...

Wysłane z mojego LEX722 przy użyciu Tapatalka




gczarkowski1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lut 05, 2019 21:15
Auto: MK4-V50-KIA-VITO-BMW
Silnik: BFQ

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: gczarkowski1 » śr sie 07, 2019 17:40

W takim razie może na samej uszczelce się nie skończyć



CzechuLG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 15, 2016 19:39
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf IV 1.6 dym biało - błękitny

Post autor: CzechuLG » wt sie 13, 2019 06:32

Okazało się, że jest zapchana odma i EGR że starości przestał pracować.

Wszystko wróciło do normy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości