Serwo hamulcowe, dlaczego padło po dwóch miesiącach?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Serwo hamulcowe, dlaczego padło po dwóch miesiącach?

Post autor: DjExit » pt lut 03, 2017 09:27

Dotyczy samochodu Golf Mk4 2003r, TDI (ARL)

Witam, w listopadzie zeszłego roku padło mi serwo hamulcowe, co objawiało się tym że najpierw zaczęło "syczeć" w momencie mocniejszego hamowania, później odczuwalnie słabiej samochód zaczął hamować a syczenie się pogorszyło aż w pewnym momencie całkowicie przestało działać wspomaganie hamowania, tzn trzeba było bardzo mocno wciskać pedał żeby cokolwiek hamowało. Podciśnienie zostało wtedy sprawdzone, inne węże instalacji podciśnienia też. W konsekwencji zamówiłem nowe (nie używane) serwo ATE czyli oryginał montowany na pierwszy montaż jak by nie patrzeć. Po wymianie serwa hamulce odzyskały całkowitą sprawność, można nawet powiedzieć, że tak dobrze w moich rękach ten samochód nie hamował. Chociaż z wymianą się nieźle nagimnastykowałem to byłem zadowolony z efektu. Teraz jest początek lutego, więc minęło dwa miesiące z hakiem. Od kilku dni hamulec zaczął ZNOWU syczeć w momencie wciskania pedału (syczenie z okolicy serwa koło nóg kierowcy), no i niestety zgodnie z poprzednim scenariuszem działo się dokładnie to samo aż do wczoraj kiedy przy 130km/h serwo tak jakby "strzeliło" podczas hamowania i całkowicie straciłem wspomaganie hamulców! Szczęście że było późno i mały ruch więc powoli ale wytraciłem prędkość siłując się z pedałem hamulca. Co mogło się stać? Dlaczego nowe, oryginalne serwo ATE zepsuło się po 2 miesiącach? Jakie czynniki na to mogą wpływać jak tam układ jest prosty jak budowa cepa? Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem czy oddawać to serwo na gwarancję czy kupować nowe ryzykując powtórkę z rozrywki za dwa miesiące...


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Serwo hamulcowe, dlaczego padło po dwóch miesiącach?

Post autor: Masac81 » pt lut 03, 2017 13:02

DjExit, reklamuj serwo.Miałem identyczną sytuację w audi a3.Strzeliło oryginalne serwo,zamówiłem nowe Bosch,bo takie miałem w aucie.Miesiąc po wymianie naciskając na hamulec coś strzeliło i straciłem wspomaganie.Pedał twardy.Wyrwałem serwo z auta i dałem na reklamację.Producent uznał ją i dostałem kolejne nowe serwo.Po montażu problem nie powrócił.Podejrzewam,że była to wada fabryczna.



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Serwo hamulcowe, dlaczego padło po dwóch miesiącach?

Post autor: DjExit » wt lut 07, 2017 11:15

Tak też zrobiłem, zobaczymy czy reklamacja przejdzie. Ale pytanie czy jest jakikolwiek czynnik który mógł uszkodzić to serwo? Vacuum pompa (tandemowa), albo jakiś inny element układu podciśnienia? A może sama pompa hamulcowa? Wszystkie te elementy wydają mi się sprawne, ale nie mogę mieć 100% pewności. Jak myślicie?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: :satan: :satan: :satan: ---> Pewnie autokasacja

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Serwo hamulcowe, dlaczego padło po dwóch miesiącach?

Post autor: Masac81 » wt lut 07, 2017 22:02

Jestem na 99% pewien,że to wina samego serwa.Wada fabryczna.Vacuum pompa wg mnie musiała by wytworzyć na tyle duże podciśnienie,żeby rozerwać membranę,co jest b.mało prawdopodobne.Podczas,gdy ja swoje reklamowałem koleś w sklepie też dość wnikliwie wypytywał kto wymieniał i czy mam jakiś papier na robotę od mechanika.Oddałem uszkodzone serwo,kupiłem kolejne,a kasę dostałem jak Bosch uznał reklamację.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości