16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: toffic » wt sie 18, 2015 12:20

mleko1984 pisze:poszukaj jak możesz będę bardzo wdzięczny :D
maila podaj



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt sie 18, 2015 13:46




janekgti10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt wrz 25, 2015 14:56

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: janekgti10 » pt wrz 25, 2015 15:08

witam wszystkich urzytkownikow forum mam jestem w posiadaniu golfa mk2 gti g60,problemem jest to ze kompresor g60 bardzo mocno wyzuca olej ale pompuje 0,7b czy to czas na regeneracje g60 czy poprostu zly olej zostal zalany prosze o pomoc!!!!!



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn kwie 25, 2016 10:46

Cześć,

ma do zaprezentowanie takie narzędzie do Digifanta:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z4wrYLQHnfs[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mlvwDb_ ... e=youtu.be[/youtube]
Postaram się zrobić jakieś bardziej dokładne demo z opisem. Ale w wielkim skrócie: można tym wielokrotnie programować i kasować eeprom, można podłączyć do tego PC i stroić za pomocą tunerPro sterownik, logować dane, odczytywać wartości wszystkich czujników tego wtrysku, podglądać aktualne warunki pracy silnika. Z punktu widzenia strojenia auta: podgląd informacji na temat spalania stukowego i składu mieszanki (o ile posiadacie sondę szerokopasmową ze jej sterownikiem). Wszystko do rejestrowania i podglądania na wykresach w tunerPro. Tak jak piszę pokaże to nieco później bo jestem trochę zajęty innymi sprawami.
P. S. Jestem też w trakcie projektu emulatora pamięci eprom za pomocą bluetooth, bez żadnych kabli. Ale to może trochę potrwać ;)
Ostatnio zmieniony pn kwie 25, 2016 23:46 przez mleko1984, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn kwie 25, 2016 13:06

No calkiem, ja zrobilem se mojego na bluetooth ale niestety na odpalonym aucie w kabinie sa bledy komunikacji, ten sterownik sieje zakloceniami. Zrobilem tez emulator na usb i plugina do tuner studio ale nigdy tego nie dokonczylem, gdzies sie zawieszalo a nie mialem na czym prowadzic eksperymentów (mam tylko 1 sterownik w aucie i 0 na stole). Pozatym lepiej ostrich kupic jezeli ktos chce sie zajmowac tymi starociami na powaznie :helm:


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn kwie 25, 2016 14:16

Ostrich z tego co widziałem jest dość drogi i dodatkowo potrzebna jest jakaś podstawka do tracowania. Emulator jaki zmierzam poskładać powinien nie kosztować zbyt wiele. Będę chciał to sprzedać bo to nie tylko do digifanta będzie się nadawać i cena w okolicach 120-200zł powinna być rozsądna...
Robiłem pierwszą analize. Zrobie to na pamięci superflash (nie sram), czas zapisu za pomocą atmegi to ok 1s, także można spokojnie w locie wczytywać nowy program (tylko trzeba gdzieś tymczasowo zachować to co przychodzi bo bluetooth, myślę że we flashu atmegi). SST39SF040-70-4C-NHE taki czip. Programowany za pomocą napięcia 5V, mnóstwo cykli kasowania, idealne roziwązanie. Musze zobaczyć czy 68HC11 z tym zadziała (teorytcznie powinna), zmieści się na tym 16 takich banków po 32kB, przełączane 4 polowym przełącznikiem na dowolnie wybraną pamięć albo softwarowo, plus dowolna emulacja w locie. Całość powinna być zasilana bezpośrednio z pinu Vcc dla oryginalnej pamięci. Testowałem, powinno spokojnie udźwigąć prąd ok 100ma (to jest absolutny max jaki cały emulator będzie pobierać, w trybie odczytu superflash ok 30mA)



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn kwie 25, 2016 15:17

no ja bym sie na to nie pisał bo szkoda troche czasu, ja robilem na uC (stm32f407)co ma 8x RAM digi i do niego wrzucalem program po usb. no i plus konwerter 3.3v -> 5V


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn kwie 25, 2016 15:58

No ale finalnie jednak miałeś z tym jakieś problemy... Ten superflash będzie działał zawsze po zaprogramowaniu nawet jak odłączysz zasilanie od atmegi, dlatego mogę to zasilać bezpośrednio z Vcc starego eepromu i uruchamiać atmegę tylko po to aby wgrać nową binarkę. Będę szedł w tym kierunku aby było maksymalnie małe. Raz wsadzić do sterownika i już nie wyciągać, nawet jak skończysz stroić możesz na tym jeździć. Takie są zamiary ale jak wyjdzie to zobaczymy :D dla stm32f407 przeglądałem pdfa:
http://www.st.com/st-web-ui/static/acti ... 036065.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, nie wiem czy to dotyczy tego o czym mówisz RasPL, ale na pewno atXmegi też mają taki ficzer (wolałbym zostać przy tych architekturach bo już nie chce mi się od nowa zagłębiać i szukać programatorów, nie wówię żeby jedno było lepsze od drugiego). Jednak jak to czytałem to nie jestem do końca przekonany, że to dotyczy pamięci równoległych... Masz może jakiś link do tego co zrobiłeś ty bo temat jest ciekawy i chętnie poczytam. No i odnośnie "szkoda czasu" :), ja to robię hobbystycznie, dla mnie to fajna sprawa i ćwiczenie programowania mikrokontrolerów. Finalnie chcę wrócić do tematu stworzenia sterownika silnika a to jest dobry materiał do ćwiczeń :D



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn kwie 25, 2016 21:02

Problem byl w moim pluginie do ts, znalazlem kilka problemow w sdk, poinformowalem Marka Mansura, poprawil ale mi czas sie na te zabawy skonczyl a samochod byl juz wystrojony wiec odpuscilem. Po 2 to co chcesz zrobic nie bardzo pomoze w strojeniu gdyz nie da sie aby digi szedl na tej pamieci i atmega ja nadpisywala tak by online widziec zmiany. Kup EasyEcu jest na atmega. Zrob speeduino jest na atmega a kod w tym spapranym arduino. Wspieram kodem rusefi na stm32f4 i tam sa mozliwosci, choc sam finalnie zamontuje sprzet sprawdzony przez tysiace ludzi. Digi to dobry ecu, wkoncu dziala od ponad 20 lat i dzialac bedzie kolejne lata, prosty kodem ale archaiczny sprzetowo.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pn kwie 25, 2016 23:27

RasPL pisze:to co chcesz zrobic nie bardzo pomoze w strojeniu gdyz nie da sie aby digi szedl na tej pamieci i atmega ja nadpisywala tak by online widziec zmiany
no tutaj się na pewno nie zgodzę bo to sprawdzałem na innym emulatorze, który jest 50x wolniejszy niż atmega (w locie wgrywałem binarki ale w końcu szlag trafił ten emulator :D). Jedynym czasochłonnym procesem w tym przypadku jest sama transmisja przez SCI (bluetooth) ale nie zacznę wpisywać tego do eepromu dopóki kopia binarki nie znajdzie się w samym emulatorze i nie zostanie zweryfikowana. To może potrawać kilka sekund. Przepisanie 32kB z flasha atmegi do zewnętrznego epromu trwa ok 0.7s (po optymalizacji może nawet mniej), czyli to co faktycznie zaobserwuje digifant. Sprawdzone z oscyloskopem. Można mieć sprytny algorytm który skasuje i wpisze tylko wybrane strony pamięci i to już trwałoby ok milisekundy (np wgranie całej mapy paliwa). Chociaż tej pamięci o której wcześniej pisałem jeszcze tak nie testowałem. Co do tego czy digi pójdzie na tej pamięci... nie wiem jeszcze w 100% ale jak przejrzałem datasheet powinno to działać i widziałem gdzieś adapter tych czipów na 27c256. On ma te same właściwosci fizyczne i te same piny tylko więcej pinów adresowych (dzięki temu można chociażby zworkami wybierać który fragment z dostępnych 16x32kB chcesz aktualnie używać). No i programowanie tego to całkiem inna bajka. No w ostateczności pozostaje mi sprawdzony 27sf256 (z tą kością wyszło mi 0.7s zapisu z flasha atmegi na eeprom)... no i wiadomo, w trakcie realizacji pojawiają się niespodziewane przeszkody, które mogą mi uniemożliwić realizację tego w 100% ale na pewno się tego podejmę, może wyjdzie... moim zdaniem warto poświęcić czas ;)



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt kwie 26, 2016 05:54

Chyba sie nie zrozumielismy. Mi chodzi o to ze w ts zmieniasz w czasie pracy silnika 4 komorki np. mapy paliwa i zmienia sie odrazu afr wiec widzisz czy jest ok czy za duzo czy za malo. To jest online. Nie da rady by ECU w tym samym czasie czytalo a atmega zapisywala. Nie istotne czy jeden bajt, strone czy caly flash.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt kwie 26, 2016 08:58

Tak, to prawda. W takim rozwiązaniu jakie ja proponuje 68HC11 resetuje się w tle ale to dzieje się tak szybko, że nawet tego nie zauważysz, silnik na pewno nie zgaśnie a procek bardzo szybko wraca do stanu w jakim był przed resetem (parametry pracy się nie zmieniły w sensie: obrotów, MAP, ECT itd). Też nie przyglądałem się temu jak jest rozwiązany Ostrich i nie wiem tak naprawdę czy to nie wygląda tak samo (czy piny emulowanego EEPROMU ustawiane są w stan wysokiej impedancji)... ale wydaje mi się, że to jest oparte na jakimś układzie FPGA. Ja używałem emulatora opartego na pamięci SRAM i buforach trójstanowych, tak jak pisałem on był bardzo wolny i podczas wgrywania nowej binarki lekko spadały obroty... to wszystko.
RasPL, Możesz mi podesłać jakiś link, o ile masz pod ręką, jak jest rozwiązana emulacja w stm32f407 ?
Ciągle trudno mi w to uwierzyć aby można było emulować taką pamięć bez używania innej pamięci równoległej i w locie podmienić jeden bajt za pomocą takiego zwykłego mikrokontrolera. Średni czas dostępu do komórki pamięci 27c256 to ok 100ns (w starych kościach), dla 68HC11 nie musi to być aż tak wyśrubowane ale wątpię, że jakiś CPU nawet z DMA jest w stanie się wyrobić czasowo nawet dla czasów rzędu 1us...
Jedyne co przychodzi mi do głowy to używanie dwóch kości pamięci równoległych i modyfikowanie ich na zmianę (jedna jest używana przez ECU, druga jest w tym czasie modyfikowana, po zakończeniu modyfikacji przełączamy się na drugą kość i tak na zmianę). To spowoduje rozrośniecie się układu do sporych rozmiarów a ryzyko resetu CPU wciąż istnieje bo finalnie i tak jest krótki moment przełączenia gdzie 68HC11 odczyta jakieś bzdury... no i trudno mi w to uwierzyć, że nawet układ FPGA jest w stanie się przed tym uchronić...
Można też spróbować rozwiązania na dwóch kościach pamięci równoległej i tak jak pisałem wpisywać je na zmianę i moment przełączenia wywołać przerwaniem spowodowanym aktywnością na pinie CE od 68HC11 do 27c256 (przełączyć się wtedy kiedy motorola nie używa epromu, bo w końcu na zmianę przełącza się między pamięcią a tym ekspanderem portów).Tylko, że to za duża armata do takiej prostej rzeczy i jednak spróbuje rozwiązania z jedną kością. Przychodzi mi do głowy jeszcze kilka rozwiązań opartych na jednej kości opartych na pinie CE i też to zrobisz tak, że ECU sie nie zresetuje ale potrwa nieco dłużej i wymaga trochę bardziej ambitnych algorytów... Używając pamięci SRAM jest to do zrobienia w 100% ale takiego rozwiązania chciałbym uniknąć bo wolę pamięć nieulotną. Na razie to tylko teoretyzowanie, trzeba by było pomierzyć ile co trwa za pomocą oscyloskopu i mieć tą kość jakiej chce użyć. Na razie jeszcze się za to nie biorę...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt kwie 26, 2016 12:48

Nie mam linku bo zrobilem to sam w prosty sposob. W ramie zrobilem tablice 32KB, a piny poprzez konwertery 3.3<->5V udają eprom, sygnał OE/CE zapiety jest do przerwania EXTI i gdy ono wystapi sprawdzany jest stan linii adresowych i na linie danych wystawiana jest wartosc z tablicy o tym adresie. Jak przez usb wrzuce nowy 1 bajt to podmienia mi go w tablicy i przy nastepnym sygnale OE/CE jest juz nowa wartosc. Procek chodzi na 168MHz, RAM w nim chodzi równo z rdzeniem,bufory kilkadziesiat MHz wiec calosc jest wielokrotnie szybsza niz ta stara poczciwa motorola.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt kwie 26, 2016 14:44

A sprawdzałeś jaki masz delay od momentu podania sygnału OE/CE do momentu wysatawienia 8 bitów danych ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości