Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Dansli » śr sty 20, 2016 19:55

PiterMK95, jak utniesz tą blachę to będziesz miał problem z domykaniem maski.
Bo ta blacha podtrzymuje pas na którym zamocowane są lampy. Podczas trzaśnięcia maską pas się ugnie w dół i maska się nie zamknie.
Najlepiej trochę to wygiąć, lub wyciąć i zrobić inne podtrzymanie tego pasa (wygiąć tak by ominąć IC.)
Ja miałem bez blachy i był problem z maską właśnie. Często się nie domykała i było to irytujące, a jak będziesz miał tam IC to łatwo go będzie uszkodzić jak będzie uderzać po nim maska..


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: PiterMK95 » śr sty 20, 2016 20:39

Aha chyba ze tak.
Yhhh to nwm jutro jak pogoda dopisze bo niestety robię to na dworze i jak zaczyna padać śnieg to da się wkurzyć ;/ To spróbuje to jakoś właśnie wygiąć albo coś dorobić do tego, albo bardziej wyprostować a ten dół bym pogrubił bardziej.
Jak co to bd pisał :) Dzięki, pozdrawiam,.


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: PiterMK95 » czw sty 21, 2016 14:44

Wpadłem na takie coś, coś uciąć musiałem bo nie chciało mi się w to bawić bardziej ale myślę, że jest git ^^ i wszystko idealnie pasuje. Tylko muszę gdzieś klakson przestawić. Obrazek

Jeszcze coś pmiedzy tymi przyspawam dla wzmocnienia.


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
PietrekSCI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 11:57
Lokalizacja: Cieszyn

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: PietrekSCI » wt sty 26, 2016 12:05

Witajcie, trochę tych stron tu jest, zdjęcia niektóre wygasły.
Może ktoś coś takiego już robił? Mianowicie AFN w Jettce mk2, szerokie zderzaki, swap cały z Toledo 1L łącznie z klimą, chłodnicami itd. chcę założyć FMIC ale nie mam pomysłu jak poprowadzić rury i tym bardziej jaki wybrać wymiarowo tak by wystarczał i żeby znajdował się za zderzakiem, wlot w zderzaku myślę że wystarczy. AFN ma docelowo mieć ok 160km.


Było: Golf Mk2 1988 1.8RP, Jetta A2 1991 1.6PN, Seat Toledo 1L 1998 1.9 TDi AHU
Jest: E36 touring 1997 325tds, 307sw 2002hdi, Golf Mk3 1995 1.9TDI 1z

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: PiterMK95 » wt sty 26, 2016 23:51

Siemka, już prawie skończyłem montaż ale mam pytanko, czy wystarczyło podłączyć rury do turba i do króćca i tyle? czy jeszcze coś muszę zrobić czy nie? jakoś docierać ten intercooler mam czy nie trzeba?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: zielu » wt sty 26, 2016 23:58

nie no, nic docierać nie trzeba... :)
przecież to tylko zmieniasz trochę przepływ powietrza by lepiej się chłodziło :)


Obrazek

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: trzeci5 » śr sty 27, 2016 23:32

przywieś auto do mnie to ci zrobię orurowanie,jak coś to na PW pisz


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: PiterMK95 » czw sty 28, 2016 15:36

Zrobione ^^ może nie wygląda aż tak pięknie ale samemu i koszt wyniósł mnie jedyne 80zł :)Obrazek


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Michał_1977 » pt sty 29, 2016 14:41

Skoro jest coś o rurach,FMIC'ach,to i ja swoje dzieło wkleję.
Co prawda jest to A3,ale prawie bliźniak Golfa mk4 :bajer:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: kret077744 » sob lut 06, 2016 15:07

Udało mi sie upchać duży cooler od vectry C, niestety przy wąskim zderzaku bez cięcia, spawania sie nie obędzie. Coller jest zamocowany na dole za pomocą gumowych stabilizatorów, do góry za pomocą gumowych tulejek obustronnie gwintowanych. Dolną blachę nalezy wyciąć kawałek, żeby cooler spokojnie wisiał, o przednim pasie nie wspomne, prawa strona wylatuje wraz z przednim żebrem. Dolne mocowanie należy zejść jak najniżej. Sam cooler ogołociłem z mocowań, oraz na środku wyciałem fragment na zamek maski, należało także jedno żebro zaklepać niestety żeby zamykająca maska nie zrobiła szkody. Także cooler o sporych gabaratach jest możliwy do wciśniecia przy wąskim zderzaku, zaznacze że mam chłodniće z passata b3 oraz chłodnicę klimy z mk4. Wszystko sie spokojnie mieści, nic nie trze o siebie a to chodziło. Cooler na gumach jest sztywny, i "odseparowany". Orurowania narazie nie rozimniałem, bo wszystko poszło do piaskowania i malowania.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » sob lut 06, 2016 15:36

Michał_1977 pisze:Skoro jest coś o rurach,FMIC'ach,to i ja swoje dzieło wkleję.
Co prawda jest to A3,ale prawie bliźniak Golfa mk4
Chyba nie po tej stronie masz map sensor...
A ta sprężynka kawałek dalej, to się domyślam jaka ma funkcję. Jak ten gadżet się sprawuje? Rozumiem, że nie zakładasz bocznej osłony po tej stronie?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: wesol » sob lut 06, 2016 17:47

Tak raczje powinien byc MAP za ICkiem. Ja mam inne pytanie. Odnosnie spawów miedyz rurkami, kolankami itd. Czy wkolo tego nie trzeba obspawywać i tak jest dobrana srednica i nabite to ze nie ma tam nieszczlenosci bo sam tez chyba cos bede rzeźbił podobnego w golfiaku żony.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
cieszyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob sie 27, 2011 10:31
Lokalizacja: SK !

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: cieszyn » ndz lut 07, 2016 21:43

Witam.

Kurde czytam i czytam, sporo, ale dalej sie zastanawiam nad wszystkim...

Posiadam Bore 1.8T AUM .

Chcę założyć fmic, tylko nie mam pojęcia czy jednostronny czy dwu ?

Jaką wielkość ?

Wystarczy mi moc. ~200km...

Fmic + program + ewentualnie usunięcie kata...

Wiem tyle, że taniej wyjdzie u " TOMAS - MIKOŁÓW " niż na " FMIC.PL " nie umiem skompletować sobie zestawu... proszę o pomoc ;)


Był mój Golf 4 ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=501068" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz jest Borewicz :) ===> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=587208" onclick="window.open(this.href);return false;

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Skrzak » ndz lut 07, 2016 21:56

FMIC bym leciał w chińczyka(fmic.pl), dwustronnego i to 550x230x65mm, co prawda jest to bardzo duży zapas jeżeli chodzi o moc, ale ten rozmiar idealnie pasuje do mk4, jak cofniesz chłodnicę to bez kombinacji podczepiasz pod górną część belki zdesia przez jakieś płaskowniki. W przypadku niższych intercoolerów to już chyba trzeba kombinować, żeby to dobrze przymocować. Dodatkowo jak porządnie wykastrujesz osłonę chłodnic to nie musisz rezygnować z dolnej osłony silnika bo możesz przedni pasek, który zostaje luźny po takiej kastracji, podczepić pod intercooler i wtedy dolna osłona ma z przodu oparcie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości