Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kulamario
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 20, 2015 15:37

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: kulamario » pt lis 20, 2015 15:44

Witam
Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o auta przymierzam się do kupna golfa 5 1.9 TDI 105KM ma przejechane 250 tysięcy kilometrów dodam ze auto jest z Irlandii
Czy koledzy mogą powiedzieć od czego zacząć tuning takiego silnika i czy z takim przebiegiem jest sens kręcenia go na większe osiągi
To co by mnie zadowoliło to z 180 koni i z 350nm



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: spawacz » sob lis 21, 2015 10:08

Najgorszy 1.9 jaki byl, poczytaj o urwanych korbach i pekajacym bloku ... , zrob softa i natym poprzestan jezeli chcesz tym pojezdzic.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

barthezz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob gru 13, 2008 17:07
Lokalizacja: Gdynia

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: barthezz2 » sob lis 21, 2015 19:52

spawacz, głupoty gadasz straszne.... problem w 1.9tdi 105 KM jest w panewkach a nie korbach i blokach.... jeden wielki mit i nic wiecej. Samym softem robisz 140-150KM i na prawde to przyjemnie jeździ i wiecej nie robić - zostawić pieniądze na eksploatacje :) na 180KM trzeba zmienić turbo i wtryski przynajmniej + najprawdopobniej sprzegło :) robilem już kilka 105KM i po samym delikatnym sofcie na około 130-135KM/300-310NM już to przyjemnie jeździ a po mocnym sofcie na 150KM już to lata porównują do seri :)


był : Golf 3 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 174.5KM/382NM - ET@15,6
BMW E36 Compact 328 193KM/280NM/ 213,2KM/275NM - ET@14,56
Golf 2 1.8T 180KM/235NM / 310KM/410NM - ET@12,81
Jest : Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ / 328KM/560NM +Metanol+NX - ET@12,40
https://www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/info/?tab=page_info

kulamario
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 20, 2015 15:37

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: kulamario » ndz lis 22, 2015 02:13

Panowie to który był by silnik najlepszy do podkręcenia mowie teraz o 1.9TDI?
Bo jeszcze nie kupiłem ale muszę coś wybrać
Mailem do zabrania 2.0 TDI 140 koni ale mój mechanik mi to odradził twierdząc ze jeden wtrysk do tego motoru to koszt 2500PLN "pewnie mial na mysli oryginalne z salonu"
A ja tu widzę ze komplet wtrysków można kupić za np 1200PLN ale do 1.9 TDI "o co tu chodzi?"Czy mój mechanik chce mnie wyrolować?
Czy ten motor 2.0 TDI jest o tyle droższy w serwisie?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: spawacz » ndz lis 22, 2015 12:21

To ty Bartezz bredzisz, nasada glowki korbowodu peka , panewki to inna sprawa , blok potrafil peknac przy dokrecaniu mocowania silnika przy wymianianie rozrzadu - samemu mi sie tak stalo. Na max 160KM bym poprzestal . Ci co mieli okazje widziec te super motory a pozniej je wymieniac na np. BUK lub przerabiac na ASZ to wiedza... . Jak jeszcze nie kupiles to szukaj BKD lub BMN bedzie ok.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Dratwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 14:04
Lokalizacja: Łódź, Poland

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: Dratwa » ndz lis 22, 2015 17:56

kulamario pisze:Panowie to który był by silnik najlepszy do podkręcenia mowie teraz o 1.9TDI?
dołączam się do pytania, aż sam jestem ciekaw, choć podejrzewam, że ASZ/ARL


Using Tapatalk

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: italiano_83 » pn lis 23, 2015 20:19

Dratwa pisze:/ARL
Z prostego powodu najbardziej wydajne turbo.. Tylko znajdź teraz w miarę zdrowego ARL-a - powodzenia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Dratwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 14:04
Lokalizacja: Łódź, Poland

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: Dratwa » pn lis 23, 2015 21:03

A ARL nie ma mocniejszego wału korbowego?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Using Tapatalk

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: spawacz » pn lis 23, 2015 23:04

Ma taki sam jak ASZ/AVF/AWX/BUK/BPX czyli 130/160 . W aRL tylko turbo lepsze no i mocniejszy soft.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Nexa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 04, 2015 13:28
Lokalizacja: Kraków

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: Nexa » wt lis 24, 2015 09:04

W aRL tylko turbo lepsze no i mocniejszy soft.
Nie tylko.



Awatar użytkownika
Dratwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 14:04
Lokalizacja: Łódź, Poland

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: Dratwa » wt lis 24, 2015 13:27

Rozwiń temat :D

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Using Tapatalk

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: spawacz » wt lis 24, 2015 22:42

Nie wplynie to moc koncowa seryjna / po modach , ale chodzi o wal korbowy ale tylko do 2002r poczatek, i pozniej po 2004r o podstawe firtra oleju i nieco inna konstrukcje bloku, filtry oleju 640/650 ale to rownoczesnie ASZ i ARL zmienili. Nie pisze tego bo detal malo istotny jak dla mnie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Nexa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 04, 2015 13:28
Lokalizacja: Kraków

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: Nexa » śr lis 25, 2015 20:12

Rozwiń temat
SMIC kontra FMIC



Awatar użytkownika
Dratwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 14:04
Lokalizacja: Łódź, Poland

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

Post autor: Dratwa » czw lis 26, 2015 12:13

Zupełnie zapomniałem o tym :O

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Using Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości