16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » śr sie 27, 2014 09:42

Witam,
Chciałem pokazać na forum projekt jaki rozwijam od jakiegoś czasu, może kogoś zainteresuje. Generalnie wyświetlacz jest oparty na płytce arduino, wbrew pozorom względnie tania zabawka ale bardzo użyteczna. W chwili obecnej wyświetla AFR i jest w stanie przesłać na PC dane na temat pracy silnika: temp cieczy, ciśnienie MAP, korekcja zapłonu itd (wszystko to co widzi i analizuje ECU). Dwa dni temu zacząłem pracować nad wyświetlaniem tych wszystkich informacji na desce...
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: remekmk2 » śr sie 27, 2014 22:32

Trzeba kupić licznik z ekonomizerem i w jego miejsce włożyć ten gadget:)
Powiedz jaki koszt tej zabawki?


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » czw sie 28, 2014 08:54

sama płytka od 50 do 150 zł (Arduino Leonardo są na allegro, są inne dużo tańsze opcje ale ja ich nie testowałem, teoretycznie powinny działać), wyświetlacz jakieś 15 zł (z Nokii 3310) plus jakieś grosze za kabelki, kilka rezystorów, przycisków i polutować. Aby wyświetlać AFR to wiadomo: koniecznie musisz mieć sondę szerokopasmową ze sterownikiem, a do tego co jest w planach do dokończenia (wyświetlanie danych z ECU) musiałbyś mieć mój program na EPROMie od ECU, który te dane wysyła po oryginalnym kablu od diagnostyki tego ECU (oryginalnie są tam kody błyskowe). Na obecną chwilę pracuję nad tym aby sprytnie te dane filtrować w zależności od tego jaka opcja do wyświetlania została wybrana, a przesyłanie wszystkich parametrów silnika na komputer już działa od dawna.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: 16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie p

Post autor: Borys » pt sie 29, 2014 09:51

fajne to, ale niestety jakies 7 lat za późno to zrobiłes. digifanty wszelakie juz na wymarciu.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » sob sie 30, 2014 15:31

też to robiłem ale zrezygnowałem bo wysyłanie z ECU po rs232 zamula sterownik i rozpada się dokładność zapłonu na wyzszych obrotach.
Zrobiłem se zewnetrzne czujniki/zegary też na AVR i działa to dobrze.

Wersja z wysyłaniem danych ze sterownika przyda sie tylko do szukania uszkodzeń.
Orginalny i pierwszy projekt jaki widziałem jest tu

http://gummel.net/bofh-ng/en/digifant-1 ... ial-k-line" onclick="window.open(this.href);return false;


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » sob sie 30, 2014 18:11

Hej, też to widziałem. Można obciążyć sterownik jak się to zrobi nieumiejętnie ;) Miałem taki sam problem na początku jak ty ale da się to sprytnie załatwić. Nie będę zdradzał szczegółów ale problem wygląda tak jeżeli próbujesz wysyłać kilka bajtów pod rząd i czekasz w pętli aż rejestr SCI się opróżni. Można to obejść nie powodując błędów transmisji i efektywnie wysłać cały ram (256 bajtów) 4 razy w ciągu sekundy, sprawdzone, policzone i silnik działa bez najmniejszej różnicy: z programem czy bez. Jak rozgrzebywałeś program to doskonale wiesz, że cały ram to przesada. Ja wybrałem z tego 48 bajtów (i to nie są dane umieszczone w jednym ciągu) i w efekcie szybkość transmisji użytecznych danych wynosi jakieś 18 razy na seknundę. Mogę ci pokazać wideo z tego jak odświeża mi się obraz ramu na kompie i silnik działa. Mam ten program wypalony i jeżdżę na nim ponad miesiąc.
Żeby nie być gołosłownym:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wtedy miałem jeszcze niedopracowane mapy zapłonu... jeżeli ktoś by zauważył :)
Na początku też miałem takie podejście żeby powpinać się we wszystkie czujniki ale jednak najlepszą informację posiada ECU (to jak interpretuje odczyty) i jakie ustawia warunki pracy wobec otrzymanych danych no i w sumie zamiast kolejnego pęku kabli masz tylko jeden, który i tak jest w zestawie z digi. Mam nadzieję, że niedługo wróci mi zapał aby znowu do tego wrócić bo coś ostatnio ciężko mi się zebrać, mam na myśli część kodu na arduino i jest w planach wtyczka do programu TunerPro.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » sob sie 30, 2014 21:04

Co do wtyczki moglbym pomóc gdyż robiłem sobie swoją i trochę błędów w SDK tuner Pro znalazłem ale zaraportowałem i poprawiono w najnowszej wersji.

Ja nie miałem działającego silnika do testów i zbytnio czasu. Ja też nie wysyłałem na raz całego ramu tylko w ramie zrobiłem index i co przejscie przez petle główną wysyłałem kolejny bajt. Opóżnienia na zapłonie oglądałem oscyloskopem( wersja moja kodu vs orginał). Mój sterownik jest z końcówką 022B. Niby timery w tej motoroli nie mają zbytnio nic wspólnego z sci ale coś się zmieniało. Reki nie dam że coś w kodzie skopałem bo zostawiłem to w spokoju i zabarałem się za składanie silnika :helm:


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » sob sie 30, 2014 21:17

Wysłanie całego ramu na raz zabije ten program na bank :) ale problem może być już widoczny jak próbujesz wysłać dwa bajty pod rząd... jak rozwiążesz ten problem to zaczyna działać płynnie. No powiem ci, że nie badałem tego pod oscyloskopem ale ja nie widzę najmniejszej różnicy w działaniu programu z transmisją i bez. Teraz pytanie gdzie umieściłeś twój fragment kodu: jeżeli w głównej pętli to jak najbardziej ma wpływ na timery, te wszystkie przerwania mają priorytety i główny program chyba ma najwyższy. Żeby to działało płynnie trzeba wykorzystać coś czego inżynierowie z Boscha nie wykorzystali przy pisaniu programu :D w zasadzie w tym procku dużo jest jeszcze wolnego potencjału.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » sob wrz 06, 2014 11:26

Po nawiązaniu współpracy z kolegą RasPL, który wykazuje się bardzo dużą wiedzą i zapałałem do pracy mamy spory postęp i kilka pomysłów na usprawnienie diagnostyki. Poniżej wersja alfa diagnostyki działającej z programem TunerPro. Podkreślam, że to wersja alfa jest tam sporo rzeczy do dodania, ulepszenia, przeliczenia i przyspieszenia :)
" onclick="window.open(this.href);return false;

P. S.
Arduino ma odpięty na czas testu pin AFR dlatego pokazana wartość na LCD jest bez sensu ;)



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » sob wrz 06, 2014 18:56

Bo nie takie to trudne do opanowania :helm: Ale nie wiem czemu Twoje ECU cały czas pokazuje MAP sensor uszkodzony.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » sob wrz 06, 2014 20:00

Hej, już to wyjaśnialiśmy i ten błąd wynika z tego że nie został skasowany, ba teraz po paru eksperymentach są już wszystkie błędy... ale tak miało być :D i to pokazuje, że program na Digi działa jak również program do diagnostyki..



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt wrz 09, 2014 22:12

To MAPA tez wylutowałes ze blad chwyciło? po wywaleniu diagnostyki kodami błyskowymi silnik pracuje jakby lepiej, przynajmniej zapłon sie równiej trzyma na wysokich. Ale to moze placebo :helm:
Jako ze diagnostyka i tuner PRO dziła coraz lepiej czas by pomyslec o wymianie mapy VE na wbo2 AFR i wywaleniu kupy tych wzbogaceń tylko to jest juz duze wyzwanie.
[youtube][/youtube]


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt wrz 09, 2014 23:02

Błąd z MAP sensora miałem już jak kupiłem ECU ale widać, że był wymieniany....



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pn wrz 15, 2014 10:48

Tak sobie mysle że dla nowicjuszy przerobić program by szedł wg AFR nie jest zbyt proste. Ale robiąc mapy do mojego zastanawiało mnie dlaczego by głównych map paliwa i zapłonu nie przerobić z orginalnego 16x16 na wieksze, precyzyjniejsze 24x24 lub nawet 32x32. ROMu wolnego w tym ECU jest bardzo dużo. Robił ktoś takie manewry ?


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości