Kostki przy SWAPie na 9a

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: KoguT » śr kwie 17, 2013 11:27

Witam

Jestem w chwili swapowania 9a do mk2
Kable zostały wpięte wskrzynkę. Tylko zostały mi 4 małe wtyczki:
Obrazek
Gdzie je wpiąć?
kolory kabli to:
Żółta kostka - zileono-brązowy
Niebieska - niebiesko-biały
Brązowa - żółty i biało-szary
Biała - gruby czarny przewód

proszę o pomoc



Awatar użytkownika
hilon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 09, 2006 16:18
Lokalizacja: Ustka

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: hilon » śr kwie 17, 2013 19:42

wtyczka niebieska powinna iść do zworki, wtyczka brązowa to diagnoza



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: KoguT » czw kwie 18, 2013 10:20

hilon, której zworki?



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: mskostek » czw kwie 18, 2013 16:07

Brązowa kostka dwu pinowa idzie do gniazda diagnostycznego
niepieska sygnał prędkości
czarna to nie wiem czy nie jest przypadkiem od zasilania kompa



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: mskostek » czw kwie 18, 2013 16:07

Brązowa kostka dwu pinowa idzie do gniazda diagnostycznego
niepieska sygnał prędkości
czarna to nie wiem czy nie jest przypadkiem od zasilania kompa



Awatar użytkownika
hilon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 09, 2006 16:18
Lokalizacja: Ustka

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: hilon » pt kwie 19, 2013 17:14

nad centralką tak zwany rozdzielacz pradawy 357937517



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 21, 2013 14:48

KoguT, w mk2 nie masz tego rozdzielacza, o którym wcześniej pisano. Ta doprowadzony jest sygnał z czujnika prędkości którego nie ma w mk2, zostaw ten kabelek wolny, lub wywal go.



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: KoguT » ndz kwie 21, 2013 14:57

mskostek pisze:Brązowa kostka dwu pinowa idzie do gniazda diagnostycznego
do tego właśnie doszedłem bo mam luźne obd2 w garażu i zastanawiam się czy jest możliwość zrobienia takiego złącza w 9a?



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: TheBiSHoP » ndz kwie 21, 2013 15:34

Lipek81 pisze:Ta doprowadzony jest sygnał z czujnika prędkości którego nie ma w mk2
może nie we wszystkich ale w wielu mk2 jest, nawet kolor kabla taki sam tylko wtyczki starszego typu są


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
hilon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 09, 2006 16:18
Lokalizacja: Ustka

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: hilon » ndz kwie 21, 2013 17:33

Jeżeli ta wtyczka którą masz na zdjęciu idzie z wiązki silnika to tak.
Wtyczkę OBD2 masz z kablami czy ucięty przy samej wtyczce, jak masz kable to czerwono-biały do plusa, brązowy do masy, a żółte łączysz ze sobą i tak samo szaro-białe.
I powinno śmigać :hmm:



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: KoguT » pn kwie 22, 2013 06:44

hilon, dokładnie tak samo myślałem jak piszesz :bigok:
Przy złączu mam prawie metrowe kable więc niema problemu z montarzem :hmm:
Zostaje jeszcze wybrac miejsce. Coś proponujecie?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: Lipek81 » pn kwie 22, 2013 08:56

Jeżeli masz kostki na obd 1 to najlepiej w oryginalnym miejscu, czyli pod mieszkiem zmiany biegów - tam są uchwyty na to.

Sygnału z czujnika prędkości ze skrzyni biegów nigdy nie było w mk2. Tam zawsze był licznik na linkę. Był sygnał GALA, ale wyprowadzony z licznika i nie był wpinany na żadne rozdzielacze nad skrzynką bezpieczników.



Awatar użytkownika
hilon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 09, 2006 16:18
Lokalizacja: Ustka

Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: hilon » pn kwie 22, 2013 09:44

Jak ktoś nie lubi luźnych wtyczek przy centralce to ładnie go wpina w zworkę, który ładnie wchodzi w uchwyt górny centralki :hmm: . A zawsze jak potrzebuje przekazać sygnał prędkości na inne urządzenie to tylko dopina się do zworki. Jak tak zrobiłem u siebie po swapie i teraz już mam zworkę :hmm: . Podjedzie na najbliższy szrot i z golfa III wyciągnie sobie zworkę oznaczoną nr 13 :hmm:
http://www.jimellisvwparts.com/showAsse ... bly=741750" onclick="window.open(this.href);return false;

Lipek81 ma rację jak masz dostęp do obd1 to możesz to zrobić pod mieszkiem będzie wyglądać bardziej oryginalnie :hmm: . A jeżeli nie masz to ja jakiś czas gniazdo obd2 miałem schowane przy centralce za plastikiem zasłaniającym bezpieczniki i przekaźniki



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Kostki przy SWAPie na 9a

Post autor: TheBiSHoP » śr kwie 24, 2013 23:09

Lipek81 pisze: Sygnału z czujnika prędkości ze skrzyni biegów nigdy nie było w mk2. Tam zawsze był licznik na linkę. Był sygnał GALA, ale wyprowadzony z licznika i nie był wpinany na żadne rozdzielacze nad skrzynką bezpieczników.
A co ma linka do sygnału prędkości w aucie. I tak zawsze licznik pierw przetwarza ten sygnał zanim zostanie wysłany do innych urządzeń w samochodzie. Bez znaczenia czy informacja dociera do niego przez linkę, z impulsatora w skrzyni lub canem z absu. Sygnał GALA jest nie "ale" tylko ZAWSZE wyprowadzony z licznika. Do tego to że w mk2 nie było "rozdzielaczy" to nie znaczy, ze nie można go podłączyć i przecież napisałem, że były tam kostki starego typu.


Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 17 gości