Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
PawełRŚL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 08:40
Lokalizacja: Ruda Sląska

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: PawełRŚL » ndz sty 13, 2013 12:59

No to teraz ja.
Planuje zakup samochodu wiosna/lato.
Budżet jakim będę dysponował to myślę że 15-20 tys.
Mam ogromny dylemat czy tdi czy kupić samą benzynę i dołożyć dobry gaz.
Więc określę może mniej więcej przebiegi.
W roku robię myślę że 10-15 tys.
Do pracy mam ok 5 km w 1 str,dużo jeżdżę po mieście poza pracą no i co jakiś czas się zdarzy dzień w którym jednorazowo zrobię 100 km.
Planuję ten samochód kupić już na długie lata więc proszę o jak najwięcej wypowiedzi popierających lpg/on.
Ogólnie rzeczy biorąc lubię jeździć dieslem,sam teraz mam tdi 90 km.
Chociaż kupiłem go ze względu na byłą pracę i dalszy dojazd ale ogólnie pasuje mi wysoki moment.
Więc w przypadku tdi był by to również tdi 90km bez zmiennej geometri turbiny i możliwe że bez dwumasy.
W przypadku gazu mam kilka pytań bo nigdy nie jeździłem.
Jaki jest czas przełączenia na gaz ?
W lato wiadomo pewnie chwila,ale czy w zime wogóle przełączy mi się na gaz dojeżdżając te 5 km do pracy biorąc pod uwagę to że był by ustawiony na najniższą bezpieczną temperature ?
Czy po założeniu lpg uszczelka pod głowicą po jakimś czasie to pewnik ? I co jeszcze może zaszkodzić silnikowi od gazu ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » ndz sty 13, 2013 13:04

PawełRŚL pisze: Czy po założeniu lpg uszczelka pod głowicą po jakimś czasie to pewnik ?
żaden pewnik, może trzymać do śmierci silnika



PawełRŚL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 08:40
Lokalizacja: Ruda Sląska

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: PawełRŚL » ndz sty 13, 2013 13:34

No i zapomniałem dodać że mam możliwość tankowania na fakturę bez vat.
Więc co w moim przypadku było by bardziej odpowiednie ?



ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: ForeCast » ndz sty 13, 2013 15:36

Ja bym brał benzynę na Twoim miejscu, do tego ewentualnie dołożył lpg jak ma być auto na długi czas i tyle.
PawełRŚL pisze:Jaki jest czas przełączenia na gaz ?
W lato wiadomo pewnie chwila,ale czy w zime wogóle przełączy mi się na gaz dojeżdżając te 5 km do pracy biorąc pod uwagę to że był by ustawiony na najniższą bezpieczną temperature ?
W zależności od generacji instalacji, ale w Twoim przypadku, przy temp. ok -10 myślę że na gazie zrobiłbyś ponad połowę trasy, wszystko zależy od konkretnego auta, termostatu, itd.


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

PawełRŚL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 08:40
Lokalizacja: Ruda Sląska

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: PawełRŚL » ndz sty 13, 2013 16:03

Oczywiście takie rzeczy jak termostat przy zakłądaniu gazu idą na 1 plan wraz z kablami świecami i innymi wynalazkami.
Może podam więcej szczegółów...
Jako że rozglądam się za nowszymi samochodami z rocznika ok 2000 + najlepiej była by to sekwencja.
Samochody które chodzą mi po głowie to głowie audi,vw a modele to golf 4,passat b5/b5fl.bora,a4,a6,ewentualnie na dalszy plan toledo,leon,octavia.
Silnik do gazu myślałem o 2.0 115 km.
Ewentualnie 2.4 v6 oraz 2.3 v5.
W Passacie zostaje jeszcze 1.8 125 km a fl 2.0 115/130.
Z tych słabszych to na pewno 2.0 115 koni nadaje się najlepiej.
Jednak v6 kusi.
Tylko czy mnie spalanie nie zabije ?
Ktoś może podać spalanie na niedogrzanym silniku,krótkich odcinkach jednak przy spokojnej jeździe tak do 3 tys zmiana biegu.
Reasumując powiem tak.
Moje tdi 90 km pali mi przy samej jeździe do pracy do tak do 8 litrów.
Przy dłuższych odcinkach i dawaniu w palnik czasem 7.
Trasa nawet niecałe 5.
Tylko wiadomo że przebiegów takich dużych nie robię.
I ewentualnie naprawy turba i innych dupereli które są droższe niż w benie mogą zabić ale nie koniecznie muszą się sypnąć.
Niby paliwka pali mniej,jeszcze mam możliwość tańszego tankowania ale mętlik w głowie mam i proszę o ocenę mojej sytuacji na zimno.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2350
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » pn sty 14, 2013 12:54

PawełRŚL pisze:Jaki jest czas przełączenia na gaz ?
Przy dużych mrozach (-15, -20), to jakieś 3 km musiałem przejechać by się przełączył. W lecie w dużych upałach wystarczało 200 metrów. Średnio trzeba liczyć, z całego roku, jakieś 1 km.
PawełRŚL pisze:Czy po założeniu lpg uszczelka pod głowicą po jakimś czasie to pewnik ?
Może, ale może to się i stać w aucie bez LPG. Nie ma jakieś zasady. Ogólnie można założyć, że w instalacjach sekwencyjnych uszczelka wytrzyma dłużej niż w zwykłych. Ale ja bym się nie przejmował - miałem wiele aut z LPG, zrobiłem nimi kilkaset tys. km i tylko w jednym wymieniałem uszczelkę - w Polonezie :helm:
PawełRŚL pisze:Silnik do gazu myślałem o 2.0 115 km.
Zdecydowanie najlepszy wybór. Jest jeszcze 1.6, ale widzę, że go nie rozważasz, więc nie ma o czym dyskutować.
PawełRŚL pisze:Ewentualnie 2.4 v6 oraz 2.3 v5.
V6 całkiem nieźle znosi zasilanie LPG. 2.3 ponoć (nie wiem, nie miałem) mają problem z przegrzewaniem się, co w przypadku użytkowania na LPG, będzie jeszcze bardziej nagminne.
PawełRŚL pisze:W Passacie zostaje jeszcze 1.8 125 km a fl 2.0 115/130.
1.8 sobie od razu odpuść. Ten silnik jedzie jak 1.6, a pali jak 2.0. Do tego średnio znosi gaz. Jeśli już to 1.8T - spalanie niemal identyczne, a osiągi dużo lepsze. Z LPG współpracuje ok, podobnie jak 1.8, z tym, że obydwa przy większych przebiegach na LPG mogą mieć kosztowne problemy. 2.0, szczególnie w wersji 115-konnej będzie super. Wersja 130-konna ma już po 5 zaworów, więc nie jest to już ten sam, stary poczciwy 8-zaworowy 2-litrowy silnik.
PawełRŚL pisze:Jednak v6 kusi.
Tylko czy mnie spalanie nie zabije ?
Wiesz, będziesz jeździł na LPG, więc spalanie jest do zaakceptowania. Średnio trzeba liczyć te 13-14 litrów LPG + do tego jakieś 2 litry benzyny na start.
PawełRŚL pisze:Ktoś może podać spalanie na niedogrzanym silniku,krótkich odcinkach jednak przy spokojnej jeździe tak do 3 tys zmiana biegu.
Realnie to jakieś 15-16 litrów LPG, ale jak na zimnym, to połowę przejedziesz na benzynie, której spali Ci z 12-13 :)
PawełRŚL pisze:Moje tdi 90 km pali mi przy samej jeździe do pracy do tak do 8 litrów.
Przy dłuższych odcinkach i dawaniu w palnik czasem 7.
Trasa nawet niecałe 5.
Powiem Ci tak - dotychczas wszystkie moje auta były z LPG. Od roku jeżdżę dieslem SDI i średni koszt przejechania 100km, jest niemal identyczny jak w benzyniaku z LPG.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: szewczi90 » pn sty 14, 2013 13:02

PawełRŚL powiem Ci tak ja w Twoim przypadku to brał bym benzynę, szukaj najlepiej 2.0 115km a jak trafi się Golf IV 1.6 w dobrej kondycji to też bierz. Lepszy do gazu wiadomo był by 2.0 . Słuchaj a brałeś pod uwagę jazdę na samej benzynie? Na samej benzie to spali Ci od 7 litrów w górę spokojnie jadąc, powyżej 10L to musisz już trochę przydusić, mniej auto się psuje na pewno jak nie ma LPG, a diesel wiadomo bez sensu na taki przebieg roczny, raz że ciężko znaleźć 10letniego diesla w perfekcyjnym stanie, dwa to w tej chwili diesel już się tak bardzo nie opłaca, nie oszukujmy się ropa jest droga, a będzie jeszcze droższa na pewno. Ja sam zamierzam zmienić na benzynkę, przebieg roczny ograniczę do 10-12tys i dam rade na samej benzie latać. A diesla sprzedam póki jest jeszcze nieco droższy od benzyny w zakupie. W audi a4 ten silnik 2.4 v6 to nie jest jakaś rewelacja, kumpel ma niby wszystko okej ale trzeba czasem dolać oleju do silnika... bo niby tak mają te jednostki. A szału w mocy nie ma, do tego silnik na pasku rozrządu. Drugi gościo ma a4 przed liftem w wersji quattro 2.8 dołożył instalację LPG i jest zadowolony, spalanie zaczyna się od 14litrów gazu ale to w trasie bo w mieście będzie 17litrów spokojnie jadąc. Coś za coś skoro jedzie to i pali swoje.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » pn sty 14, 2013 13:22

herbu pisze:
PawełRŚL pisze:Jaki jest czas przełączenia na gaz ?
Przy dużych mrozach (-15, -20), to jakieś 3 km musiałem przejechać by się przełączył.
w jakiej generacji instalacji tak szybko ci się przełączał?



PawełRŚL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 08:40
Lokalizacja: Ruda Sląska

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: PawełRŚL » pn sty 14, 2013 13:57

Sorry ale nie umiem cytować więc postaram się wszystko zebrać do kupy.

Właśnie nie mam pojęcia od czego zależy ten dystans przełączania...
Znajomy ma lagunke po 2000 roku na sekwencji i możecie mi wierzyć lub nie.
Odpala na benie,odgarnie samochód,wchodzi,jedzie i w tej temp zrobi 200 m i jedzie na gazie.
Od kilku z kolei słyszałem opinie że robią nawet kilka km 5-10 nawet.
Mowa oczywiście tylko o sekwencjach bo tylko taka instalacja mnie interesuje w razie czego.

Awaryjność silnika rozwiana,pewnie zależy też od gazownika,dbania o nią i zestawu.

1.6 za słabe zdecydowanie i te nity na skrzyni...
2.0 może nie dużo mocniejsze bo to tylko pare km różnicy,ale moment obrotowy ma na pewno wyższy.
Ten 2.3 jednak odpuszczam,mało popularny silnik a co za tym idzie pewnie gaziarze mniej go znają,mechanicy,części itp wszystko pod górke.
1.8T można dawać w palnik na zimnym ?? czy zasady takie jak w tdi czyli na zimnym max 2 tys ? ale raczej odpada
V6 odpada,zabiją mnie koszty podróżowania.

Gdybym tylko jeździł do pracy to tylko benzyna bez 2 zdań.
Jednak tu się trochę pokręcisz po mieście,tu wyskoczy Ci jakaś trasa i już portwel cierpi,zaczynasz chodzić pieszo wszędzie gdzie się da a po co ?
Auto jest po to żeby jeździć.
Miałem wcześniej vento 2.0 115 koni sama benzyna to płakałem,szczególnie zimą.
Może mi ktoś powiedzieć czy jest duża różnica w mocy między mk3 a mk4 z 2.0 115 km ?

Zdaję sobie sprawę że kupno tdi z tego roku to przebieg ponad 300 tys i wyślizgane kierownice,odstające poduchy itp.
W szczególności w vagach.
Łatwiej znaleść coś mniej popularnego np jtd ale mnie fiaty i alfy nie interesują :)
To też powód dla którego pomyślałem o benzynie+lpg
Więc ma to być samochód na długo,minimum 5 lat.
Dlatego ma być zadbany,nie sprawiać problemów i być tani w eksploatacji.
Więc myślę że będzie to benzynka a dojdzie lpg.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2350
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » pn sty 14, 2013 14:13

doggie pisze: w jakiej generacji instalacji tak szybko ci się przełączał?
Sekwencja, ustawiona na przełączanie przy 35 stopniach, o ile dobrze pamiętam.
PawełRŚL pisze:Właśnie nie mam pojęcia od czego zależy ten dystans przełączania...
Znajomy ma lagunke po 2000 roku na sekwencji i możecie mi wierzyć lub nie.
Odpala na benie,odgarnie samochód,wchodzi,jedzie i w tej temp zrobi 200 m i jedzie na gazie.
Od kilku z kolei słyszałem opinie że robią nawet kilka km 5-10 nawet.
Mowa oczywiście tylko o sekwencjach bo tylko taka instalacja mnie interesuje w razie czego.
Wszystko zależy od 3 rzeczy - temperatury, przy której instalacja przełączy się na LPG (jedni mają ustawione 10 stopni, inni 60). Bezpiecznie dla silnika to ponoć nie mniej niż 30. Druga sprawa to oczywiście temperatura zewnętrzna, a trzecia to sprawny termostat.
PawełRŚL pisze:Awaryjność silnika rozwiana,pewnie zależy też od gazownika,dbania o nią i zestawu.

1.6 za słabe zdecydowanie i te nity na skrzyni...
2.0 może nie dużo mocniejsze bo to tylko pare km różnicy,ale moment obrotowy ma na pewno wyższy.
Ten 2.3 jednak odpuszczam,mało popularny silnik a co za tym idzie pewnie gaziarze mniej go znają,mechanicy,części itp wszystko pod górke.
1.8T można dawać w palnik na zimnym ?? czy zasady takie jak w tdi czyli na zimnym max 2 tys ? ale raczej odpada
V6 odpada,zabiją mnie koszty podróżowania.
1.6 - problem z nitami występował tylko do pewnego czasu (bodajże do maja 2001). Ale faktycznie 2.0 ma tą przewagę, że ma dużo niżej położony max. moment, więc dużo fajniej się nim jeździ. Wbijasz 3 bieg i jedziesz od 20 do 140km/h, więc prawie jak automat :helm:
Co do 1.8T, to wiadomo, że ze względu na turbinę trzeba o niego dbać jak o diesla.
Czyli w Twojej sytuacji zostaje 2.0. Problem w tym, że silnik ten nie jest za często spotykany, a tym samym znaleźć ładne auto z tym silnikiem, to trzeba trochę czasu poświęcić.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: inozbik » pn sty 14, 2013 14:25

Widzę że dużo nie jeździsz więc nie ma co wydziwiać, jeżdżąc dieslem i gazem narażasz się na dodatkowe koszty. Gaz do dodatkowe przeglądy, serwis, regulacje, częstsze zmiany pewnych części w silniku. Benzynki są tańsze w użytkowaniu i się tak po mieście nie zamęczą. Płacisz więcej za paliwo, mniej za serwis.
Jeszcze wzmianka co do awaryjności skrzyń w 1.6... Mamy w rodzinie Octavię od nowości, ma nakulane ponad 300tys, silnik i skrzynia działa jak nowa. Sam teraz kupiłem 1.6 AKL przebieg 220tys z książkami itd, nie sądzę żeby mnie czekał mnie za chwilę problem ze skrzynią. Problemy są wtedy kiedy auto ma nakulane 500-600tys, przyjeżdża do Polski i ma nagle 130tys i nieświadomy kupujący o tym nie wie.. Choć i tak nie ma reguły miałem BMW w automacie ponad 500 najechane i skrzynia chodziła jak nowa.



solo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt sty 01, 2010 13:47
Lokalizacja: WZW WR

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: solo » pn sty 14, 2013 18:35

inozbik pisze:Jeszcze wzmianka co do awaryjności skrzyń w 1.6... Mamy w rodzinie Octavię od nowości, ma nakulane ponad 300tys, silnik i skrzynia działa jak nowa.
dokładnie też podam taki przykład, mego teścia octavia 1.6 realne 240tys od nowości a biegi to jednym palcem można wkładać, tam też żadne nity nie poszły,dużo też zależy wiadomo od sposobu jazdy


Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, a teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa

solo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt sty 01, 2010 13:47
Lokalizacja: WZW WR

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: solo » pn sty 14, 2013 18:38

PawełRŚL pisze:Mam ogromny dylemat czy tdi czy kupić samą benzynę i dołożyć dobry gaz.
kolego przerób sobie tego diesla co masz na gaz, teraz przecież taka moda zaczyna wchodzić


Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, a teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: ForeCast » pn sty 14, 2013 18:42

solo pisze:kolego przerób sobie tego diesla co masz na gaz, teraz przecież taka moda zaczyna wchodzić
tak..tylko ile to kosztuje i jakie korzyści nam daje przy małych odcinkach?


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości