PG - jaka Turbosprężarka?

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: paulek87 » pt sty 06, 2012 19:01

Nabyłem właśnie silnik PG który zamiast kompresora ma turbosprężarkę Garrett GT5025V z Audi 2,5 TDI, niestety jest ona w kiepskim stanie. Mógłbym ją regenerować jednak PG na GT5025V to chyba nienajlepsze zestawienie? Jaką turbosprężarkę polecacie do tego silnika?



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Re: PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: gumiś » sob sty 07, 2012 22:58

.
Ostatnio zmieniony śr lut 01, 2012 00:08 przez gumiś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: toffic » sob sty 07, 2012 23:04

paulek87 pisze:Nabyłem właśnie silnik PG który zamiast kompresora ma turbosprężarkę Garrett GT5025V z Audi 2,5 TDI, niestety jest ona w kiepskim stanie. Mógłbym ją regenerować jednak PG na GT5025V to chyba nienajlepsze zestawienie? Jaką turbosprężarkę polecacie do tego silnika?
Najmniejsza to KKK03 z 1.8T ale pewnei zaraz ci jej braknie. Może coś z Volvo 2.0/2.3T tanie a dobre



paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Re: PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: paulek87 » ndz sty 08, 2012 16:17

Dzięki toffic
W sumie te z Volvo stosunkowo tanie, a jaki mniej więcej potencjał?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: toffic » ndz sty 08, 2012 17:22

paulek87 pisze:Dzięki toffic
W sumie te z Volvo stosunkowo tanie, a jaki mniej więcej potencjał?
Zależy której, bo jest ich tam cała masa



paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Re: PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: paulek87 » ndz sty 08, 2012 17:45

Powiedzmy taka z Volvo V70 2,5T miało to 193KM a co Ty proponujesz? Chciałbym żeby 200KM pękło (silnik w dobrym stanie, nie idealnym) I pytanie poza tematem, zmieszczę to wszystko do mk I przy ścianie grodziowej?



madKOWAL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr lis 03, 2004 17:59
Lokalizacja: Żarnów/Kressbronn(Bodensee/DE)
Kontakt:

PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: madKOWAL » ndz sty 08, 2012 17:45

13 jak do 200 km 16 jak do 250 :D



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: Apsik » wt sty 17, 2012 10:57

Co Wy tak oszczędnie z tymi turbinami :kac:
Do PG spokojnie T3/T4 50trim .63 AR podejdzie, a nawet GT28RS. Potencjał na 330KM i mocy nie brakuje.
Większe turbinki wcale nie są takie drogie. T3/T4 do 1000zł w USA można kupić albo T3 super 60 z potencjałem na 290KM.

Jak ktoś potrzebuje kompresora to mam igła stan, ale szczerze ... turbo lepsza zabawa :satan:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
borek81
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: sob lut 21, 2009 19:14
Lokalizacja: Płock Liverpool

PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: borek81 » śr sty 18, 2012 22:50

Przyjmujac koszt turbo od t4 za 1000zł to jaki ogolny koszt takiej przeróbki by wyszedł?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Re: PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: Apsik » czw sty 19, 2012 19:09

borek81 pisze:Przyjmujac koszt turbo od t4 za 1000zł to jaki ogolny koszt takiej przeróbki by wyszedł?
chyba chodziło Ci o T3/T4 czyli hybryda (strona zimna T4, ciepła T3), co do kosztów przeróbki to z samego osprzętu masz:
- węże zasilania i powrotu oleju (ceny i przewody są różne 100-200zł)
- węże zasilania i powrotu płynu chłod. (~50zł)
- kolektor wydechowy pod turbo (na ebay'u można i za 300zł odlew chińczyka dostać, jakiś SPA lub ATP to 900-1200zł, rurowy spawany około 600zł)
- downpipe (100-200zł najlepiej robiony na aucie)
- modyfikacja węży układu dolotowego (około 100zł) rozumiem, że masz oryginalny FMIC
- wałek rozrządu (od 400zł do 1200zł, chociaż przy mocach 250-300KM wałek z G60 w większości przypadków daje rady)
- map sensor 250kPa (100-250zł)
- strojenie (średnio 1000zł trzeba liczyć, bo o gotowca pod dany setup jest bardzo ciężko)
- rura do filtra powietrza i ewentualnie puszka lub stożek (100-300zł)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: 16vg60 » pt sty 20, 2012 09:40

borek81, http://allegro.pl/show_item.php?item=2044963098" onclick="window.open(this.href);return false; Bati podobno 250 ps wyciagna z pg i jakis czas temu sprzedal kompa z programem {gto} i mapem 250kpa mial bys jak znalazl
Ps. mam nadzieje ze nie przymierzasz sie skazic mk2 g60 turbina :kac:


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
borek81
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: sob lut 21, 2009 19:14
Lokalizacja: Płock Liverpool

PG - jaka Turbosprężarka?

Post autor: borek81 » pt sty 20, 2012 11:07

Dzieki za zestawienie kosztow!Byłem poprostu bardzo ciekawy jak to wyglada z kasa ale spokojnie swojego nie tykam :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości