Problem z odpalaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Problem z odpalaniem

Post autor: paulek87 » czw gru 25, 2008 13:18

Witam!

Problem znajduje się w Golfie mk2 1,8 16v GTI silnik KR. Na zimnym silniku nie mam w ogóle ssania auto po odpaleniu z pedałem gazu w połowie wkręca się na obroty (3-4 tyś )po czym gaśnie, pale ponownie i silnik ma obroty 500-600, dodam gazu zalewa i gaśnie. Czekam około minuty silnik nabierze temperatury nie ma problemu obroty równe na poziomie 1 tyś. Na ciepłym silniku pali od strzała nic nie muli silnik chodzi idealnie ma swoją moc. Wymienilem już wszystkie czujniki temp. wody i czujnik halla. Myślę że problem tkwi w przepustnicy bo po ostatnich regulacjach miałem jeszcze większy problem z odpaleniem silnika. Może ktoś się już z czymś takim spotkał albo zna odpowiednie ustawienia przepustnicy? Z góry dzięki za pomoc Paweł.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw gru 25, 2008 14:11

widzisz w km2 kr to nie jest takie proste. tam zródlem w zasilanie w paliwo jest wtrysk k-jetronik, ktory potrafi dac popalic. Jesli chodzi o ssanie to jak stoisz z przodu auta patrzac na silnik, to za glowica z jej prawej strony jest taki maly czujnik na jeden kabelek. prawdopodobnie VDO i on sjest odpowiedzialny za ssanie, on je wlancza. Potem od ssania jest 5 wtrysk ktory jest z prawej strony kolektora dolotowego i nie wiem czy ten dodatkowy kabelek czarny przy rozruszniku nie uruchamia tez ssania, ale tu moge sie mylic, Jeslichodzi o przepustnice to watpie to moze byc kwestia regolacji k-jeta ale to jest skomplikowane i radze ci sie za to nie zabierac. Nie dopuszczaj nawet do tego jakiegos pseudo mechanika, lepiej jedz do bosha i niech ci tam wyregoluja. Z tego co widzialem to sie go regoluje przepustnica jest w przeplywce taka srubka miedzy guma a tym rozdzielaaczem na wtryski i jeszcze dawke paliwa jak patrzysz z przodu na rozdzielacz ustawia sie taka srubka, ale naprawde sam sie za to nie bierz, wiem co mowie. Sam wszystko robie przy swoim autem ale to powierzylem EVO i on go uzdrowil.
pozdróVWka


BB (borówka, bandit ...)

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » czw gru 25, 2008 15:38

Byłem w Bosch Servisie i ASO VW i niestety chłopaki nie bardzo wiedzieli co to k-jetronik i gdzie ręce włożyć ;) Wiem ze ten system wtryskowy jest skąplikowany, probowałem tez podczas odpalania odpinać wtyczke z czujnika pod 5 wtryskiem bo myślałem ze on go zalewa - bez rezultatu. Jeżlei chodzi o śrubke rozdzielacza paliwa to właśnie ostatnio kręciłem nią i teraz mam wielki probelm z odpalenie (wniosek - kręcic w drugą strone :P) Lubie sam grzebać i nie boję się bo mam jeszcze Polo 86c copue G40 i tez jest tam troche czujników jeśli chodzi o doładowanie, a sama regulacja zdziała cuda, dlatego najpierw będe kręcił sam jak już na prawdę nie podołam to zwróce się do jakiegoś szpeca od k-jetronika. Jeśli mozna wiedziec ile Cię kosztowała taka regulacja u Evo ?



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw gru 25, 2008 17:34

pojechalem do EVO juz zrezygnowany bo czytanie postow metoda prob i bledow nic nie dawala, co drugi mechanik cos grzebal i zadnych efektow to nie dawalo. Wtedy mieszkalem w krakowie pojechalem do bosha wtrysk wyregolowali tak ze miodzio chodzil ale nadal nie jezdzil. Prosilem ich zeby jeszcze sprawdzili pompe paliwa i mowili ze jest ok. EVO zaczal grzebac kombinowac ustawiac, pwyciagal wszystkie wtryski i stwierdzil ze dostaje za malo paliwa. Ustawil zrobilismy jazde probna i bylo minimalnie lepiej. U mnie objawy byly takie ze auto powyzej 5000 tys obrotow nie chcialo jechac.
Po jezdzie probnej schylil sie pod auto i diagnoza byla taka zla pompa paliwa prawdopodobnie od RP. W boshu i nigdzie indziej tego nie odkryli. EVO powiedzial zebym kupil pompe paliwa, zamontowal i wtedy przyjechal trwalo to 1h moze 2h i jeszcze zaplon ustawil. Pelen proofesjonalizm i zaplacilem 80zl co moim zdaniem byla smieszna kwota.
przyjechalem ponownie do regolacji i EVO powiedzial ze nic nie trzeba. Specow od k-jeta w pozsce jest moze 10. Ja tez regolowalem probowalem, nawet efekty byly bo obroty przestaly falowac itp

[ Dodano: 25 Gru 2008 16:43 ]
polo g40 moim zdaniem jesli chodzi o wtrysk jest troszke prostrze.
ps mi sie wydaje ze go nie zalewa tylko ze wlasnie nie dolewa.
U mnie bylo podobnie jak mialem padniety ten czujnik. Jak go wymienilem to jak reka odjął.
Z tym ze jak bylo zimno to jak puscilem gaz to calkiem gasl. Czujnik ten ma chyba takie same paarametry jak czujnik ten co jest przy filtrze oleju ale to musisz sprawdzic, ja taki zalozylem tylko nie wiem z jakiego VAG byla ta lapa na filtr, ale wydaje mi sie ze od KR.
Pozatym sprawdz caly uklad zaplonowy,a przedewszystkim kable. A i sprawdz jak spawa wyglada z dolotem, bo tam nie moze byc zadnych nieszczelnosci tzn od przeplywki do samej glowicy nigdzie nie moze dostawac sie lewe powietrze, bo membrama od przeplywki podnosi sie pod podcisnieniem.
pozdro i powodzenia


BB (borówka, bandit ...)

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » czw gru 25, 2008 18:22

Układ zapłonowy jest OK (nowe świece, kopułka, palec i przewody) nieszczelności raczej tez nie mam bo juz kiedyś sprawdzałem. Pompa paliwa wymieniona bo mi już kiedyś padła (ta za bakiem) Wymienie ten czujnik bo on grosze kosztuje. Co do tego ze ma za mało paliwa to się nie zgodze, bo jak dodam gazu na zimnym to momentalnie gaśnie, więc raczej go zalewa, dlatego po odpaleniu w ogole nie dodaje mu gazu tylko zostawiam na obrotach 500-600, aż się zagrzeje. Gdy jest ciepły nie ma najmniejszych problemów, ciągnie do końca obroty ma regularne i płynne. Tobie podawał za mało paliwa, mi znowu podaje za dużo, no cóż najważniejsze żeby znaleść ten złoty środek :) Wielkie dzięki za pomoc, znowu wiem coś więcej na temat magicznego K-jetronic.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw gru 25, 2008 18:42

to jesli podaje za duze zaraz zapodam ci fote czym sie regoluje
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19b ... c0f48.html
1 regolacja dawki paliwa. wykrecasz to chyba idzie mniej
2tam jest srubka od regolacji przeplywki. jak nia krecisz to musiz tez krecic przepustnica, ale ustawienie tego naprawde nie jest latwe. ps u mnie tez tak sie dzialo p pierwszej regolacji jakbyla mieszanka za bogata na zimno. wiecej wtedy palil o okolo 1-2 litry i wogole byl zmulony troszke. To zeczywiscie moze byc to. to jest pewnie kwestia jedynki i trzeba to wykrecic imbusem tylko nie duzo. Wątpie zeby to byla wina ssania. poprostu jak ssanie sie wlancza to mieszanka jest dodatkowo wzbogacona


BB (borówka, bandit ...)

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: paulek87 » czw gru 25, 2008 19:23

Dokładnie tak jak piszesz, poprostu na zimnym mam za bogatą mieszankę, jeszcze ostatnio nie potrzebnie kręciłem przy przepustnicy i pewnie teraz zalewa go konkretnie bo jak go dziś zagrzałem to na wolnych obrotach miałem 1100 ;) Jutro coś pokręce i dam znać. Jeszcze raz dzięki wielke za pomoc.

PS. Szkoda ze mieszkasz tak daleko, bo dobre piwo jestem Ci winien ;)



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw gru 25, 2008 19:29

spoko spoko czasami jeszcze mykam do krakowa i jezdze przez bytom hehe
ps jak bys cos potrzebowal do kjetronika to mam dosc duzo czesci z mojej perelki ktora poszla na zyletki :(:(:(


BB (borówka, bandit ...)

maniek088
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 30, 2008 23:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maniek088 » czw lut 26, 2009 17:53

Witam .. chcialem sie zapytac gdzie znajduje sie punkt EVO gdzie wyregulowales odpalanie ?? bo ja mam ten sam problem w moim KR i nie wiem co robic .. ?? Czy to sie gdzies w krakowie znajduje ? odp gdzie dokladnie i czy w krakowie jest jakies jakis punkt gdzie beda wiedziec co z tym z robic i za nie duze pieniadze ?? odp !! dzieki..



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » czw lut 26, 2009 18:11

EVO ma swoja siedzibe we wroclawiu na jerzmanowskiej. Jesli chodzi o krakow to regolowalem k-jeta w boschu na terenie gieldy elektroncznej na bronowicach. Co ci sie konkretnie dzieje


BB (borówka, bandit ...)

maniek088
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 30, 2008 23:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maniek088 » pt lut 27, 2009 13:26

No przy odpalaniu nie ma mowy o nie wcisnieciu guzika z dodatkowym wtryskiem paliwa ale to chyba w kazdym KR ?? jak zalapie to wbije na jakies 1500obr i momentalnie gasnie ... po kilku probach wkoncu troche dluzej silnik chodzi trzymajac go na gazie ale musze troche przycisnac na pedal i opuszczac zeby go nie zapowietrzyc bo zaraz znow gasnie .. nastepnie po jakims czasie przy wlaczonym silniku musze go trzymac na gazie zeby sie zagrzewal i to bardzo dlugo trwa no nieraz mnie szlak trafia !! po jakis 10-15 min silnik sam sobie pracuje na wolnych obrotach i wlasnie nie chodzi rownomiernie tylko sie wahaja obroty bo to slychac i obrotomierz lekko drga... ale ogolnie to ten samochod kupilem niedawno i tam mi sprzedajacy powiedzial ze nie ma ssania .. jak to sprawdzic jak ten czujnik ssania wyglada i gdzie on sie znajduje ? cos jeszcze jest potrzebne zeby ssanie dzialalo ? gdzie cos takiego mozna kupic ? a ten zaklad bosch w krk to poradzi sobie z tym ? bo nie chce grzebac przy tym bo za bardzo sie nie znam a nie chce czegos zle poprzestawiac.. ale jak wiesz co tam trzeba zrobic to mozesz napisac :) Prosze o pomoc ...



Awatar użytkownika
VWelvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: wt sie 08, 2006 11:44
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: VWelvis » pt lut 27, 2009 16:58

maniek088, Kolego z tego co czytam to tak wnioskuje ze ten guzik co niby wciskasz z dodatkowym paliwem to ktos sobie zrobil i podlonczyl go do wtrysku rozruchowego , on powinien bez tego guzika sam wtrysnac paliwo wlasnie przy pomocy wtrysku rozruchowego .:) Wiec ktos na bank grzebal wczesniej przy tym no chyba ze sie myle bo kazdy mylic sie moze :) :chytry:


VWelvis pozdrawiam

maniek088
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 30, 2008 23:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: maniek088 » pt lut 27, 2009 21:41

VWelvis, kolego a ty w swoim kr nie masz takiego guzika po lewej stronie przy kierownicy ? widzialem kr z takimi guzikami wiec nie wiem czy to jestw kazdym kr czy tylko w niektorych ..



Awatar użytkownika
VWelvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: wt sie 08, 2006 11:44
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: VWelvis » pt lut 27, 2009 22:25

Szczeze ci powiem ja u siebie swapowalem silnik ale teraz cos kojaze ze cos takiego bylo . Ale mam 2 kr i tam takiego czegos nie mam :)


VWelvis pozdrawiam

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 46 gości