A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » pt gru 13, 2019 15:15

Te samochód (jak już pisałem) to niespodzianka bo:
- w papierach widnieje CAYD
- na obudowie rozrządu CAYY
Dalej, z tego co pewien jegomość w temacie dot. tego tworu pisał mój nie posiada dwumasy... co zdaje się być nieprawdą ponieważ od jakiegoś czasu (aktualnie na blacie widnieje 195 tys km) przy porannym zimnym rozruchu pojawia się metaliczne stukanie "sprzęgła" a przy powolnej jeździe na niskich obrotach poszarpywanie/falowanie prędkości, całego auta... Podręcznikowe niemal objawy kończącej się dwumasy. Przy okazji sprzęgło od jakiegoś czasu zaczęło wyraźnie ciężej pracować.
Oczywiście w/w mogą być mylące ale moim zdaniem tam jeszcze niejedną "niespodziankę" znajdziemy której być nie powinno.
Jak z rozrusznikiem gdzie w ASO po VIN`ie usłyszałem że nie potrafią mi odpowiedzieć jaki rozrusznik tam siedzi bo przychodziły trzy różne.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: kw » pn gru 23, 2019 22:21

Piasek pisze:
pt gru 13, 2019 15:15
Te samochód (jak już pisałem) to niespodzianka bo:
- w papierach widnieje CAYD
- na obudowie rozrządu CAYY
Dalej, z tego co pewien jegomość w temacie dot. tego tworu pisał mój nie posiada dwumasy... co zdaje się być nieprawdą ponieważ od jakiegoś czasu (aktualnie na blacie widnieje 195 tys km) przy porannym zimnym rozruchu pojawia się metaliczne stukanie "sprzęgła" a przy powolnej jeździe na niskich obrotach poszarpywanie/falowanie prędkości, całego auta... Podręcznikowe niemal objawy kończącej się dwumasy. Przy okazji sprzęgło od jakiegoś czasu zaczęło wyraźnie ciężej pracować.
Oczywiście w/w mogą być mylące ale moim zdaniem tam jeszcze niejedną "niespodziankę" znajdziemy której być nie powinno.
Jak z rozrusznikiem gdzie w ASO po VIN`ie usłyszałem że nie potrafią mi odpowiedzieć jaki rozrusznik tam siedzi bo przychodziły trzy różne.
To, że niektórych części po VIN nie widać to akurat standard: w BMW e90 po VIN nie wyjdzie, czy wspomaganie jest hydrauliczne czy elektrohydrauliczne, w F30 318d nie wiesz czy masz klapy w kolektorze dopóki osłony z silnika nie zdejmiesz :D


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: doggie » czw gru 26, 2019 21:07

kw pisze:
pn gru 23, 2019 22:21
F30 318d nie wiesz czy masz klapy w kolektorze dopóki osłony z silnika nie zdejmiesz :D
w 320d rozumiem ale w 318?



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: kw » ndz gru 29, 2019 22:13

doggie pisze:
czw gru 26, 2019 21:07
kw pisze:
pn gru 23, 2019 22:21
F30 318d nie wiesz czy masz klapy w kolektorze dopóki osłony z silnika nie zdejmiesz :D
w 320d rozumiem ale w 318?
320d ma każda, 318d już nie


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: doggie » pn gru 30, 2019 00:07

kw pisze:
ndz gru 29, 2019 22:13

320d ma każda
to wiem, poza tym byłem przekonany, że 318d w ogóle nie miały klapek chyba że w seriach F się to zmieniło

jak sprawdzałem swoją E84 18dX w realoem to miała numer kolektora inny niż w 20dX



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: kw » pn sty 06, 2020 21:18

doggie pisze:
pn gru 30, 2019 00:07
kw pisze:
ndz gru 29, 2019 22:13

320d ma każda
to wiem, poza tym byłem przekonany, że 318d w ogóle nie miały klapek chyba że w seriach F się to zmieniło

jak sprawdzałem swoją E84 18dX w realoem to miała numer kolektora inny niż w 20dX
w f30 sa kolektory z klapkami i bez w n47, nie wiem jak ma b47 w f30, ale g20 juz ma każda klapki


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » śr maja 06, 2020 10:30

Tak nie wiadomo kiedy 204 tys km na blat się wbiło. Obejrzane wszystko z góry, dołu i gdzie tam szło zajrzeć. Wszystko suche, nie ma żadnych wycieków czy zapoceń. Korozji też nigdzie nie widać - a auto ostatni raz dach nad głową widziało pewnie w montowni kiedy je składali. Było-nie-było 7 lat.
Wczoraj przy okazji wymiany oleju z filtrami zobaczyłem wydech

Obrazek

I od razu ubiegnę pytania: nie to nie było myte, czyszczone, cokolwiek...
On nawet nie jest beżowy czy coś - normalnie surowa czysta stal.
DPF oczywiście nadal na swoim miejscu.

Muszę jeszcze podjechać na serwis klimy i ozonowanie przed sezonem.
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2020 10:37 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: luckyboy » śr maja 06, 2020 10:34

Standard przy DPF i zdrowym silniku.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » sob maja 16, 2020 08:34

Pytanie z gatunku technicznych:
czy w tej skrzyni biegów wymienia się olej ? Znaczy źle zapytałem bo na pewno nie (wg. VW) ale czy jest techniczna możliwość jego wymiany ? Jeżeli tak to czy ktoś dysponuje jakąś dokumentacją gdzie tam są korki i ile tego oleju podlega wymianie ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » sob lis 28, 2020 21:18

Kulamy się powoli

Obrazek


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » śr sty 27, 2021 17:04

227 tyś km - kolejny serwis
Wydech dalej surowa stal

Obrazek


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: luckyboy » śr sty 27, 2021 17:49

O to chodzi



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » śr lut 03, 2021 09:32

Ta... no więc dzisiaj dobre się skończyło. Skonał.
Rano odpalił bez problemu i po pół sek. zgasł. I już ani myślał odpalić.
Podpiąłem jakieś ustrojstwo po OBD i za pomocą carscanera z telefonu odczytało mi coś takiego

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Volkswagen

============1==============
P00C6
Raw code: 00C6
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca
OBDII: Fuel rail pressure (FRP) - engine cranking - pressure too low

============2==============
6551
Raw code: 001997
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
Volkswagen: Friction too high CodeA1

============3==============
10119
Raw code: 002787
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
Volkswagen: P00C600: Fuel Rail Pressure Too Low - Engine Cranking

============4==============
1305
Raw code: 0519
ECU: 19. CAN Gateway
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
Volkswagen: C110AF0: Camera control module
Restricted view

============5==============
6551
Raw code: 001997
ECU: 01. Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
Volkswagen: Friction too high CodeA1

============6==============
10119
Raw code: 002787
ECU: 01. Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
Volkswagen: P00C600: Fuel Rail Pressure Too Low - Engine Cranking

============7==============
1503
Raw code: 05DF
ECU: 09. Onboard supply control unit
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Volkswagen: Top Brake Light Lamp-M25; Lamp for raised brake light-M25

============8==============
2746
Raw code: 0ABA
ECU: 09. Onboard supply control unit
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Volkswagen: Daytime running lamp, right-hand headlight; Right daytime running light lamp

Te dwa ostatnie to pozostałości po błędach spalonych żarówek które wymienione (już dawno zostały)
Tydzień temu auto przeszło pełen serwis olejowo-filtrowy w tym filtr paliwa. Żeby nie nadwyrężać wiekowych już przewodów które dobrze siedzą na króćcach wieczka obudowy filtra paliwa, po jego odkręceniu odgięliśmy całe wieczko delikatnie do góry, wymieniony filtr, odessane z dna (choć nie było nic ale profilaktycznie), nowy filtr, zalane świeżym paliwem, i zamknięte.
Dzisiaj na wieczku filtra, w tym zagłębieniu stoi ON - czyli gdzieś tam coś... być może któryś z węży ze starości odmówił współpracy. Trzeba będzie na spokojnie sprawdzić.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6852
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: A jednak znowu TEN ŚMIEĆ z VW

Post autor: Piasek » czw lut 04, 2021 10:18

Dobra, no wiec finalnie auto już działa.
Prawdopodobną przyczyną był trefny duży o-ring w zestawie filtra paliwa Knecht: był jakby minimalnie za cienki i on powodował zasysanie powietrza oraz wyciek paliwa spod pokrywki obudowy filtra paliwa. Założony w to miejsce minimalnie grubszy i chyba OK.
Dziś rano po nocy samochód odpalił bez problemu i pojechał w trasę.
Miejmy nadzieję że incydent się już nie powtórzy.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości