Strona 2 z 11

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 16:42
autor: Marszall
A co męcze go męcze jak ma sie wysrać to lepiej przed zaturbieniem, i tak już mam na oku kolejne tłoki od ACE w łądnym stanie i blok od TDI u kolegi czeka.
Ale tym razem zastanawiam sie czy nie zrobiłbym to na wale z 1.8T na tłokach ABF i wyszłoby 1.9 Ale zawsze to gorsze wstawanie poprzez gorsze wykorbienie

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 18:16
autor: RasPL
To juz predzej wal z tdi bym zakladal. Tloki z grubą scianką sworznia 22, odpowiednią korbe. :P Pojemnosci nie obnizaj bo po co

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 18:52
autor: Marszall
Ale obrubka wału TDI pewnie krocie a do tego skąd tłoki? Bo jak liczyłem to jak do wysokiego bloku da się wał na strokera z 1.9TDI + tłoki z 9A/ACE to wychodzi nam wolnossace 2.1 16V z 10.5~11:1 komprechą. I trzebaby uciekać z stopniem sprężania wiec tłoki odprężające (drogo) albo płyta pod uszczelke.
Korby TDI chyba by sie nie nadawały bo za ciężkie

BTW. pytanie dla inżynierów. czy jak dam dłuższą korbe ale lekko grubszą to czy wytrzyma ona tyle samo co krótsza i delitatnie cieńsza ale w silniku o innym-lepszym stosunku wykorbienia do długości korby?

porównanie korb:

Obrazek

od lewej ACE/1.8T AEB > ABF > 2E

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 19:22
autor: 16vg60
jest i temat,dobrze ze sie spucowales u RasPl ze zalozyles ;)

duzo pracy wlozonej i za to szacu, wiedza to tylko te osoby co same sie oje... przy tych gruzach :pub:

super ze wpadl przedni zderzak,bo moc moca ale prezentacja musi byc :hmm: ,jeszcze tyl do kpl. i bedzie baja

na minus tak jak wyzej lampy przod,nie marudz zaciskaj zeby i kup z s2 ,tansze nie bedzie ,a wyglad bedzie duuuuuzo lepszy :)

no i dla czego nie kfatro,naped obsadzic w tej budzie latwo chyba nie jest,wiec nie lepiej bylo poszukac awd ?

czekam na boosta :D

pozdr. :pub:

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 19:40
autor: Marszall
Paaanie a wiesz jak to jest kupujesz taniego daili car'a inwestujesz i szkoda sprzedawac.
Miało byc quattro ale piniądz poszedł na co innego a z tego wyszło coś ciekawego. Zresztą jakbym nie wiedział że do B4 Avant da sie zaadoptowac quattro to pewnie bym nie modził na moc.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 19:53
autor: 16vg60
a duzo roboty,cos jak w mk2 golfie ,tunel i podloga ?

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:07
autor: Marszall
Podłoga jest ta sama wiec to najważniejsze
Podspawuje sie podpore dyfra przednią, podpore wału sie podspawuje ale można zrobić prosty wał bez podpory i przegubu po środku. Daje się ławe z pod dwie poduchy skrzyni ale już taką mam i tak pod większą moc. I wspawuje się dwie nakrętki bo otwory wszystkie są. Na dobrą sprawe pewnie trzebaby zmienić abs na opcje z 1 kanałem z tyłu ale może i niekoniecznie i dorobić instalację do diffa.

Najbardziej obrazujący temat dot. swapa do quattro
Dodam ze da się tak zrobić tylko w B4 sedan/avant A4 B6 i B7 a w reszcie niestety już spawanie podłogi
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php? ... &start=125" onclick="window.open(this.href);return false;

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:09
autor: RasPL
Przeciez w tych staruchach prosto wstawic quattro. 300KM wtedy to moc lekko wieksza niz latarki :P Dluga korba strzyma wiecej. A jeszcze lepiej jakby nie miala kanalu olejowego do główki bo jest zbedny przy posiadaniu natrysków. Trzeba je tylko skierowac by sikaly w korbe w miejsce glowki.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:19
autor: Marszall
Ale ja mysle że lepiej mieć podłączoną magistrale olejową na stałe przez korbę niż sikać na okolice swożnia, sam wiesz ze czasem może sie coś z natryskiem wysrać i wtedy kupa. A właśnie kucizna każda ma kanał smarujący?

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:21
autor: 16vg60
łee to nie ma bidy
wiec dzialaj montuj turbo + naped i bedzie dobry dzik :pub:

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:23
autor: Marszall
RasPL pisze:300KM wtedy to moc lekko wieksza niz latarki
właśnie też z tego założenia wychodze przy mojej planowanej mocy 300+ to nie wiem czy mi quattro wiecej odbierze niż da.
Ale jakby sie chciało modzić wiecej to droga wolna i scieżki na 16VT na bloku 1Z przetarte wiec moge i 1000HP atakować HEHE

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:38
autor: 16vg60
ostatnio skadalem 2.0 na kuciznie tloki i korby i nie bylo kanalu ,malo tego natrysku tez nie ma ,bo w oplach c20xe , letach jest nawiercony korbowod i cisnienie sika na denko tloka ...
wiec tloki w tych silnikach nie posiadaja zadnego natrysku przy kutej korbie...,jedynie nie montuje sie blachy w misce ,takiej ja Ty masz ,bo to jest jedyne smarowanie ...

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 20:56
autor: RasPL
Łoo ale bieda. Te kute też nie mają dziurek ? Jak tam dostaje sie olej na pierscien olejowy ? Tylko rozbryzg ?

Te miche z gte zalozyles czy w koncu nie ?

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pt sty 20, 2017 21:04
autor: 16vg60
no w szoku bylem,az wzialem uzywane kute korby co mialem do 16v i to samo ,glowka nacieta tylko,to w 6v vw czy vr jest natrysk z bloku wiec cos tam leci a w oplu nic jeďynie to co z miski

smieszne te oplowskie korby bo nie maja kanalu wzdluz tak jak 16v tylko jest nawiert i wyjscie przy szpilce od gory ,kanal jest tak skierowany ze olej sobie sika po zewnatrz na denko ,cisnieniem spod panewki