Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 26, 2009 16:16

UKI_XX pisze:po trzecie to z tego "De box is dus niet geschikt voor PD..." jak ktoś nawet słabo czai niemiecki
jak ktoś słabo zna niemiecki to nawet się nie zorientuje, że tekst jest po holendersku :chytry:


Obrazek

UKI_XX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 18, 2009 01:25
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » pt cze 26, 2009 18:08

no faktycznie tekst jest holenderski ale to i tak nie ma w tym temacie znaczenia i powinni się tu wypowiadać osoby które bawiły się w rezystorowy tuning i opisać wrażenia z tej zabawy a zwolennicy chiptuningu nie powinni tego krytykować


czyszczenie nastawników indukcyjnych VW, Audi TDI

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 27, 2009 13:48

UKI_XX pisze:powinni się tu wypowiadać osoby które bawiły się w rezystorowy tuning i opisać wrażenia z tej zabawy a zwolennicy chiptuningu nie powinni tego krytykować
zgadzam się z tym w całej rozciągłości - każdy sobie rzepkę skrobie i robi tak jak woli - jego silnik - jego satysfakcja z jazdy lub problemy.


Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob cze 27, 2009 14:26

UKI_XX pisze:po trzecie to z tego "De box is dus niet geschikt voor PD..." jak ktoś nawet słabo czai niemiecki to widać że box nie jest do PD, reszta w punkcie 2
To nie jest niemiecki tylko holenderski gwoli scislosci... ;)
UKI_XX pisze:i rezystorem bez problemu wyciągnie 290-300Nm
Moze i byc.
UKI_XX pisze:a po dodaniu drugiego do mapsensora wyciągnie ok 310Nm
Mowa tu tylko i wylacznie o rezystorku na pompie wtryskowej, bez oszukiwania mapsensora bo to oczywiste ze wiecej paliwa+wiecej powierza > wiecej paliwa
UKI_XX pisze:więc jak od 300 odejmiesz 180 i nie wychodzi Ci 120
Obrazek
Pomijam juz inercje(ktora dodaje momentu) ale odejmuje: dwieeeeescie dziewiecdziesiat odjac dwiescie dwadziescia jeden rowna sie.... 69
69<120
cbdo

Obrazek
278-233=45
45<63<120
cbdo

Odejmuje to co jest z tym co przyroslo, a nie katalogi. Interesuje mnie rzeczywisty przyrost mocy i momentu.

Jak ktos z glowa dobiera rezystor do pompy i do mapsensora to jest to tania i skuteczna opcja ale jesli ktos wklada rezystor 400Ohm i mowi no jest lepiej ale malo ciagnie teraz wstawilem 300Ohm i snuje sie czarna smuga dymu po asfalcie ale zapier.... dzisiaj wkladam 250 ciekawe co bedzie... :helm: No ciekawe co bedzie i co na to tloki i reszta :)

UKI_XX pisze:widać masz kiepski program i wtryski
Tak, tez tak mysle. Chlopaki z CS zupelnie sie nie znaja na tym co robia
:zakrecony: :zakrecony: :zaklopotanie:


Pozdrawiam rzeczowa dyskusje :)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

UKI_XX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 18, 2009 01:25
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » sob cze 27, 2009 22:42

bradley pisze:
UKI_XX pisze:po trzecie to z tego "De box is dus niet geschikt voor PD..." jak ktoś nawet słabo czai niemiecki to widać że box nie jest do PD, reszta w punkcie 2
To nie jest niemiecki tylko holenderski gwoli scislosci... ;)
na górze strony jest sprostowanie więc nie musisz się powtarzać :grin:
bradley pisze:
UKI_XX pisze:a po dodaniu drugiego do mapsensora wyciągnie ok 310Nm
Mowa tu tylko i wylacznie o rezystorku na pompie wtryskowej, bez oszukiwania mapsensora bo to oczywiste ze wiecej paliwa+wiecej powierza > wiecej paliwa
z tym się zgodzę tylko że przy chiptuningu masz jednocześnie korektę mapy doładowania :bigok:
bradley pisze: 278-233=45
45<63<120
cbdo
to logiczne bo jeśli coś jest już podkręcone w fabryce to jasne że przybędzie mniej :bigok:

ewolucja TDI
bradley pisze:Jak ktos z glowa dobiera rezystor do pompy i do mapsensora to jest to tania i skuteczna opcja ale jesli ktos wklada rezystor 400Ohm i mowi no jest lepiej ale malo ciagnie teraz wstawilem 300Ohm i snuje sie czarna smuga dymu po asfalcie ale zapier.... dzisiaj wkladam 250 ciekawe co bedzie... :helm: No ciekawe co bedzie i co na to tloki i reszta :)
powinno zostać bez komentarza bo mapy też można zmieniać i doprowadzić do zniszczenia silnika :grin: tylko nikt się tego nie podejmie i na chip jest jakaś pseudo gwarancja i jak wyjdą korby bokiem to zawsze można się jakoś wykręcić że to wina użytkownika więc dopóki jest dobrze to człowiek śpi spokojniej myśląc że w razie czego ma jakąś gwarancję a jak przeholuje z rezystorem to nie może na nikogo złożyć



Awatar użytkownika
Mikolaj21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn gru 24, 2007 00:34
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mikolaj21 » ndz cze 28, 2009 02:08

mam takie pytanko ja dzisiaj podpjełem u siebie 400Ohm i ana biegu jałowym obroty silnika faluja co moze byc powodem???



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz cze 28, 2009 11:34

Mikolaj21 pisze:co moze byc powodem???
Mikolaj21 pisze:400Ohm
A dokladniej to
Mikolaj21 pisze:Ohm
czyli opornik, tak po prostu jest o czym traktuja te 83 strony tematu.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

UKI_XX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 18, 2009 01:25
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » ndz cze 28, 2009 13:38

Mikolaj21 pisze:mam takie pytanko ja dzisiaj podpjełem u siebie 400Ohm i ana biegu jałowym obroty silnika faluja co moze byc powodem???
na kilku pierwszych stronach masz odpowiedź, a po drugie to rezystor podpina się zawsze przez przełącznik (nie można na stałe :!: ) jak masz obroty jałowe ustawione na 850rpm lub mniej to zwiększ na 900 i nie będzie falowania (u mnie tak było), możesz też zwiększyć rezystor do ok 440ohm ale wtedy będzie mniejszy but



Security
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:17
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Security » wt mar 09, 2010 17:22

Kolego nie posiadam Vaga robiłem i z włącznikiem i bez.
Zmieniałem oporniki kilkakrotnie i nic....ani dymienia nie było.Poprostu chodził tak jak dotychczas.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt mar 09, 2010 18:11

bez vaga to możesz tylko sprawdzić czy podłaczyłeś wszystko dobrze :P wpiąć opornik na krótko w instalacje i sprawdzić czy wzrosną obroty
póki co nie wiemy nawet jaką masz dawkę paliwa



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » wt mar 09, 2010 18:35

kolego masz zle podpiete kabelki jesli mnie wzrok nie myli, ty masz podpiete 1 i 4 a powinno byc 2 i 3 sprawdz jeszcze na kostce kazdy kabel jest z boku kostki ponumerowany, fioletowy u gory po prawej to,,2'' i zolty (chyba jesli dobrze widze) ponizej od lewej to,,3'' wzorowalem sie foto nr2 liczac od gory w poscie damcio151 cos ci doradze - kabelki na ,,skretke'' to lipa za jakis czas zaczna raz laczyc raz nie najlepiej zrob to na kostki elektryczne lub polutoj lutownica
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 18:36 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.



Security
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:17
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Security » wt mar 09, 2010 21:51

antojuja pisze:kolego masz zle podpiete kabelki jesli mnie wzrok nie myli, ty masz podpiete 1 i 4 a powinno byc 2 i 3 sprawdz jeszcze na kostce kazdy kabel jest z boku kostki ponumerowany, fioletowy u gory po prawej to,,2'' i zolty (chyba jesli dobrze widze) ponizej od lewej to,,3'' wzorowalem sie foto nr2 liczac od gory w poscie damcio151 cos ci doradze - kabelki na ,,skretke'' to lipa za jakis czas zaczna raz laczyc raz nie najlepiej zrob to na kostki elektryczne lub polutoj lutownica
Podpiete mam "raczej" dobrze pod 2 i 3 tak jak jest opisana kostka bo ja jak widać wypinałem i 3 razy sprawdzałem czy dobrze to zrobiłem.
Masz racje skretka to lipa ale chciałem tak na szybko podłaczyc i sprawdzic jak działa i podpasowac odpowiedni opornik.Jak bedzie wszystko grało polutuje.
Bede musiał jechac gdzies i podpiąć się pod kompa.

[ Dodano: Sro Mar 10, 2010 2:58 pm ]
damcio151 pisze:bez vaga to możesz tylko sprawdzić czy podłaczyłeś wszystko dobrze :P wpiąć opornik na krótko w instalacje i sprawdzić czy wzrosną obroty
póki co nie wiemy nawet jaką masz dawkę paliwa
Wpinałem na krótko obydwa oporniki na nadal zero reakcji jakiej kolwiek.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr mar 10, 2010 22:17

zgadza sie masz podpiete ok, dzis sprawdzilem na kostce numery



Security
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:17
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Security » czw mar 11, 2010 09:15

Panowie nadal nic nie moge wymodzic moze macie jakieś pomysły co może byc nie tak...??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości