Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » sob sty 20, 2007 18:41

Bula88 pisze:mogłby ktoś wrzucic fote tego oporniczka??
w jakim sensie fote?? w pierwszym poście masz link do fotoporady.... a chcesz wiedzieć jak wygląda sam opornik?? :bajer:



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob sty 20, 2007 19:32

seaseacker pisze:chcesz wiedzieć jak wygląda sam opornik??
seaseacker, dokładnie, chcę zobaczyć ten opornik bo nie wiem jaki kupic :grrr:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32748
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob sty 20, 2007 20:14

wystarczy jak powiesz w sklepie elektronicznym ze chcesz opornik (rezystor) ok 400 om.

[ Dodano: Sob 20 Sty, 2007 19:16 ]
tylko nie zdradzaj do czego bo ludzie robią wtedy dziwne miny :rotfl:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » sob sty 20, 2007 22:01

przykładowo coś takiego http://www.fms.sld-zlotoryja.pl/uploads ... ews_16.jpg

a najlepiej tak jak @djtom napisał... idź do elektrycznego i weź opornik 400ohm lub jak najbliższy... i nie zważaj na to czy jest to opornik 1% czy 5%... chodzi tu o granicę błędu, ale to jest nieistotne... najlepiej udawać, że wie się o co chodzi... :D

[ Dodano: 20 Sty 2007 21:23 ]
i tak Ci powiem,
na opornikach nie jest napisane jaki mają opór, jest tam tylko taki niby kod kreskowy, dzięki któremu możesz odkodować, jaki jest na nich opór... w internecie są takie deskryptory...



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn sty 22, 2007 15:02

zamontowalem wlasnie 430 ohm i jest o niebo lepiej :) pozniej czasy pomierze



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 22, 2007 15:44

Witam
Mam pytanie . Który rezystor lepiej się do tego nadaje 390ohm , czy 460ohm ??Posiadam oba i nie wiem którego użyć .

pozdrawiam
damcio151



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn sty 22, 2007 15:47

damcio151, ja zlozylem 430 ale troche kopci wiec nie iwem czy zmieniac czy nie, w sumie i tak tylko uzywam narazie na wlacznik, nie jedze caly czas z wlaczonym.
zaloz narazie 460 i zobacz jaki bedzie efekt, zawsze mozna przelozyc

ps. mam pytanie czy to ma byc podlaczone we wtyczce pod numerami kabli 2 i 3, to wychodzi od dolu czy liczyc po swojemu i dac od gory?? na wtyczce jest banite 2 i 3 i pod te sie podpialem



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 22, 2007 15:55

Bula88, mówisz ,że przy 430 Ci kopci, to się obawiam co będzie się działo przy 460 :)
seaseacker, dał raz 470 ,więc niech napisze jak zachowywało się wtedy auto.
Jednak myślę, że rezystor 390ohm jest bezpieczniejszy :), co o tym sądzicie ??

pozdrawiam
damcio151



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » pn sty 22, 2007 16:23

powiem tak... logicznie ujmując im mniejszy opornik tym większy "kop" czyli przy 390 powinien być lepszy niż przy 460...
zapewne istnieje jakaś granica, przy której więcej nie wydali, jaka to nie wiem...
ja robiłem "lotne" próby czyli podczas jazdy podłączanie kolejnych oporników... jako, że przy 402 nie kopcił podczas jazdy, taki został na stałe, na 470 też nie kopcił...
ostatnio się dowiedziałem od kolegów, że przy ruszaniu z opornikiem... (obroty koło 2000 - energiczny start) to autko puszcza mały dymek i tyle, moim zdaniem jest to normalne, bo nawet bez opornika zdarza się, że auto puszcza dymek...
po prostu silnik dostaje nagłego obciążenia w postaci oddania momentu na koła i puszcza dymka...



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn sty 22, 2007 16:39

tzn ze jak zaloze 390 ohm to auto powinno lepiej "iść" i przestanie kopcic czy jak to jest ??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 22, 2007 16:39

seaseacker, czyli zamontuje 390 :wink: , dzięki Wam za pomoc :pub: :pub:

pozdrawiam
damcio151



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » pn sty 22, 2007 18:56

im mniejszy opornik tym większa dawka paliwa (odwrotnie proporcjonalne), zatem w pewnym momencie będzie kopcić, ale kiedy tego nie wiem... mi przy 402 ohm nie kopci...
najlepiej wyprowadź sobie kabelki do środka i np. niech druga osoba podczas jazdy testuje różne oporniki, ja tak robiłem i tak najlepiej sprawdzić kolejne oporniki...



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn sty 22, 2007 19:44

seaseacker, a jezeli mi przy 430 kopci troche i wolno schodzi z obrotow co jaki zastosowac ??



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn sty 22, 2007 21:02

Bula88, skoro przy 430 Ci kopci to musisz założyć większy żeby mniej kopcił tak rozumiem z tekstu czyli 460
A panowie jak ze spalaniem przy stałym oporniku, jest dużo większe??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości