[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Ziom79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 06, 2017 06:54

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: Ziom79 » wt maja 09, 2017 14:42

Witam.
Przeczytałem kilka tematów i niby wszystko wiem a jednak jestem zielony.
Koledze z pracy powyginało korby i popękały tłoki w samochodzie VW Golf 4 2002 rok z silnikiem 1.9 TDI o kodzie ALH i mocy 90 KM.
Mechanik rozebrał silnik i twierdzi , że głowica jest OK a do wymiany jest blok silnika.
Zaleca zakup takiego samego silnika czyli ALH bo taki będzie pasował w 100 % P&P , ale ja mam obawy o wytrzymałość i chciałbym mu kupić blok ASZ / ARL lub inny pasujący do głowicy z powyższego silnika bo wg. wiedzy z tego forum te ASZ / ARL są bardziej wytrzymałe.
Moc w tym samochodzie nie będzie podnoszona , chodzi tylko o uniknięcie ponownego rozpadu tłoków / korb etc.
Wiem , że mogę kupić silnik z niewiadomym przebiegiem i mocno wyeksploatowany , ale czy kupie ALH czy kupie ASZ to ryzyko jest podobne .... a przy odrobinie szczęścia będzie to bardziej wzmocniony silnik i może sytuacja się nie powtórzy.
I tutaj pytanie do Was o potwierdzenie , że taki zabieg z blokiem ASZ / ARL / inny kod ? pasuje w 100 %
Sprawa dość pilna , więc proszę mnie nie ganić za lenistwo bo naprawdę przeczytałem tyle postów ile byłem w stanie , ale nie do końca rozumie co to są " nowsze VP pasujące do PD " itd ..... sorry :blush:
Pozdrawiam !



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: KLICHO » wt maja 09, 2017 15:53

Jak nie będzie podnoszona to nie ma sensu kupowania bloku ASZ/ARL.

Niech da blok taki jaki miał lub też pasuje ASV/AHF

Nowsze VP to są właśnie silniki z aluminiową pokrywą zaworów czyli właśnie ASV/AHF/ALH bo starsze VP to są np 1z/AFN/AHU/ALE które mają czarną pokrywę zaworów <--- pisze jak rozpoznać.


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

Ziom79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 06, 2017 06:54

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: Ziom79 » wt maja 09, 2017 19:12

Pomyślałem , że zgodnie z wiedzą z forum bloki ASZ i ARL są dużo wytrzymalsze a cena ich zakupu na popularnych portalach aukcyjnych jest w miarę zbliżona do cen tych niewzmacnianych stąd chęć zakupu teoretycznie lepszego bloku.
"Jak nie pomoże to nie zaszkodzi" ... oby :chytry:
Poniżej zdjęcia bloku ARL do kupienia za cenę 800 PLN
Gwarancja taka sama jak przy innych blokach czyli gwarancja ..... rozruchowa.
Może ten blok ?

ObrazekObrazekObrazek



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: tomek08 » pn maja 15, 2017 22:36

Witam, te silniki ALH znoszą ponad 200KM, czyli musiała być jakaś inna przyczyna popękania.
Nie wiem, może się mylę, ale musiałbyś kupić cały słupek ASZ lub ARL, bo sam blok może nie pod pasować, wał może mieć inne-grubsze czopy ?
Lecz nie jestem pewien. Niech jeszcze inni użytkownicy się wypowiedzą.
A przepraszam, tu masz akurat goły słupek bez głowicy, to ok.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: [MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: speedi93 » pt maja 19, 2017 07:38

Trzeba przełożyć koronkę od czujnika położenia wału


Wysłane z mojego UMIDIGI Z przy użyciu Tapatalka


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Ziom79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 06, 2017 06:54

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: Ziom79 » sob maja 20, 2017 13:56

Czy ktoś podpowie jak wygląda taka przekładka koronki ?
Trzeba rozkręcić dół silnika w drobny mak i wyjąć wał ? Operacją zajmie się mechanik , który nigdy wcześniej takiej przekładki nie robił , więc chciałbym mu podać jak największą ilość podpowiedzi bo .... po co wywarzać otwarte drzwi ? :bajer:



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: spawacz » wt maja 23, 2017 08:26

Tak jak napisales , to mechnik fest jak nie wyjmowal walu.... , tylko niech panewek nie pozamienia i niech na sputtery uwaza bo ida od strony tloka.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Ziom79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 06, 2017 06:54

Re: [MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: Ziom79 » wt maja 23, 2017 18:56

spawacz pisze:Tak jak napisales , to mechnik fest jak nie wyjmowal walu.... , tylko niech panewek nie pozamienia i niech na sputtery uwaza bo ida od strony tloka.
Ja tylko organizowałem zakup silnika i trochę wiedzy na temat tej przekładki.
Na mechanika zdecydował się poszkodowany.
Samochód dziś został oddany koledze , któremu wydarzyła się ta usterka i kolega oraz mechanik są zadowoleni :D
Według mechanika odczuwalny jest przyrost mocy i twierdzi , że Golf jedzie jak ze silnikiem 110 KM.
Cała operacja kosztowała :
Silnik ARL z głowicą - 1300 PLN
Części = uszczelki + nowy rozrząd z pompą wody + filtry olej i płyn - 1200 PLN
Robocizna ... i tutaj pełne zaskoczenie - 1500 PLN ... według mnie dużo.
Jak znajdę chwile to zrobię zdjęcia korb , które podobno są pogięte i powykręcane na boki a może ktoś z Was na podstawie zdjęć pokusi się o zdiagnozowanie tej awarii.
Pozdrawiam !



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: spawacz » śr maja 24, 2017 11:21

1500 trosze duzo , no ale , motor wyjac , silnik rozebrac z glowy , nawet 2szt. , wyjac wal itp - to ja pelna generalka.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

spawak87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: czw lip 16, 2015 22:32

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: spawak87 » czw maja 25, 2017 23:34

NIkt nie będzie robił generalki +kombinacji +demontaż i montaż + rozrząd za pół darmo , cena jak najbardziej na miejscu .



Ziom79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 06, 2017 06:54

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: Ziom79 » pt maja 26, 2017 06:27

A to OK.
Dzięki za opinie :D

Ps. Kolega wpadł pogadać , więc nie mogłem się powstrzymać od podniesienia maski i rzucenia okiem na "nowy" silnik a tu ....... coś się dymi z góry silnika.
Przy pracującym silniku odkręciłem korek wlewu oleju i kopci na biało jak ciuchcia. Po odkręceniu korka zmienia się odgłos pracującego silnika.
Tak samo kopci z bagnetu.
Kumpel jest przerażony , że kupił zarżnięty silnik bo wcześniej nie miał takich "atrakcji"



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: spawacz » sob maja 27, 2017 08:18

Ja nie mam takich problemow bo;
a. daje zawsze nowe pierscienie + honowanie
b. zrobienie glowicy - calosc
c. Planowanie boku
d. Jezeli trzeba nowe panewki + pompa oleju.
Robi sie tanio i po lebkach to tak wlasnie to wyglada ...


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Ziom79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 06, 2017 06:54

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: Ziom79 » wt cze 06, 2017 07:54

Moc silnika nie spadła a jest wręcz odczuwalny przerost.
Dymienie z bagnetu ustało całkowicie
Po wymianie odmy tej na górze silnika znikło dymienie wydobywające się na zewnątrz silnika.
Z tego co wyczytałem na forum to chyba "ten typ tak ma" , że po odkręceniu korka wlewu oleju jest przedmuch wraz z wydobywającą się parą / dymem
Zobaczymy jak z poborem oleju , ale potrzeba na to trochę czasu.



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

[MK4] Silnik ALH z blokiem ASZ / ARL / inny ?

Post autor: KLICHO » wt cze 06, 2017 17:31

Bardziej bym się martwił jak by korkiem nie podrzucało pod odkręceniu.


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości