Golf 2 silnik ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » wt maja 31, 2016 13:17

PiterMK95 pisze:Tzn nie zostawial bym skrzyni z mk2 tylko wsadził jakąś lepszą ale też 5biegowa by nie przerabiać właśnie polosi.
Czyli w takim razie przegubów poloski nie będzie trzeba zmieniać? Hehe
Co to znaczy lepszą skrzynię 5-biegową? Którą dokładnie? Teraz masz skrzynię na wodzikach i sprzęgle na linkę jak mniemam. Wszystko co jest lepsze czyli ma większą średnicę sprzęgła ma już wybierak na linki a sprzęgło na hydraulice. Czyli w skrócie czeka Cie przerabianie pedałów i grodzi silnika na wysprzęglik hydrauliczny, no i zmiana lewarka na ten na linki. Nie wiem jak tam dokładnie jest z półosiami we wszystkich skrzyniach ale na 90% będziesz musiał je dorabiać od nowa bo inny jest wieloklin na przegubie wewnętrznym i długość półosi. A no i oczywiście łapy skrzyni też będziesz musiał dorobić albo kupić kit gotowy.Chcesz mieć silnik który seryjnie ma 310 Nm a pewnie na seryjnym się nie skończy, to musisz się liczyć z tym że skrzynia od mk2 się nie nadaje, ani żadna inna 020. Jak nawet wzmocnisz sprzęgło tak że przeniesie moment to prędzej czy później ukręcisz któryś bieg. Jak nie wierzysz to proszę bardzo.

moja skrzynia i jakieś 300Nm:

ObrazekObrazek

Zaraz ktoś powie że przypadek. Przypadek jest taki że już 3 raz rozbieram skrzynię bo coś się pierdzieli. Ja przechodzę na 02m bo mam dość zabawy z tym badziewem.



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » wt maja 31, 2016 14:38

Czyli co najlepiej byś polecił na dzisiejszy moment? Wsadzić seryjne poloski a dopiero jak bd w posiadaniu asz to dopiero myśleć o czyms innym?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » wt maja 31, 2016 15:20

Teraz to wymień rozwaloną półoś i tyle. Jak/jeśli będziesz swapował silnik to wtedy pomyślisz nad skrzynią. Ja polecam 02m 6biegów ale to jakiś tam koszt jest. Skrzynia 1500(koło zamachowe, sprzęgło i rozrusznik), kewlar na stalowej przekładce 250zł, półosie 600, łapy 500, do tego przydałyby się nowe przeguby czyli jakieś 400-700. W mk1 cabrio mam taki setup, będę też robił to samo w mk2 country. Wg lepszej skrzyni VW nie ma.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: Baryla » wt maja 31, 2016 22:48

Poloski laduj z toledo I tdi



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Golf 2 silnik ARL

Post autor: darwaz » wt maja 31, 2016 22:55

Baryla pisze:Poloski laduj z toledo I tdi
A po ki czort ? Nie mąć mu w głowie bo się pogubi :) Po co ma ładować półosie z toledo jak ma seryjny silnik? Ukręciła mu się z przypadku a nie z nadmiaru mocy. Pewnie ma przegub 90 wewnętrzny i mały zewnętrzny a jak wsadzi od toledo półosie setki to będzie musiał i flansze zmieniać i przeguby zewnętrzne na większe bo długości wieloklinów i osadzenie pierścienia jest w innym miejscu. I po co to jak i tak do ASZ będzie musiał zmieniać skrzynię?



PiterMK95
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 347
Rejestracja: czw sie 20, 2015 15:12
Lokalizacja: Śląsk

Golf 2 silnik ARL

Post autor: PiterMK95 » czw cze 02, 2016 13:44

Ok, a półosie z 1.6D podejdą do 1.6 TD?


Lepiej samemu naprawić niż oddać w cudze ręce :D
Wczoraj minęło, jutro niepewne, tylko dziś jest pewne.

plbartek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 19, 2011 12:16

Re: Golf 2 silnik ARL

Post autor: plbartek89 » czw cze 02, 2016 16:32

Ja przechodzę na 02m bo mam dość zabawy z tym badziewem.
Pamietaj o czujniku predkosci nie zalozysz tego z MKII. Musi byc elektroniczny.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14094
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 05, 2016 13:14

Siemanko.
Chłopacy,mam takie pytanko-jaki zbiornik trzeba wepchnąć do mk2,żeby wyposażyć go w pompę paliwa do ARL-a?
Z mk3,benzyna/diesel?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

turpik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lut 06, 2009 15:36
Lokalizacja: DBL
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: turpik » ndz wrz 11, 2016 10:25

mozesz zalozyc od mk3 w Pb tam pompa byla w baku i zamiast niej po malych przerobkach zalozysz od PD albo prosciej kup pompe paliwa zewnetrzna 0,5bar i zaloz ja kolo baku jak mialy mk2 GTI i tez to bedzie dzialalo bez problemowo



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14094
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 11, 2016 07:07

Dzień dobry.
Panowie i Panie,jest pytanie - ma ktoś zdjęcia lub namiar na jakiś temat,w którym są takowe,odnośnie mocowań (stóp) poduszek silnika i skrzyni mk4 na podłużnicach w mk2?
Swap ARL --> mk2 jest w toku i potrzebuję jakichś wskazówek. Co prawda mam już w głowie pewien zarys jak to popełnić :grin: ,ale każda dodatkowa informacja jest cenna :-)


EDIT: 04 kwi 2017 07:29
Także tego,no....
ARL swapniety do mk2. Spięty ze skrzynka 6G. Wszystko powieszone na podłużnicach z zamontowanym stabilizatorem dolnym,tzw. lizakiem.
Auto na razie przejechało 1,5kkm.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9203
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Golf 2 silnik ARL

Post autor: wesol » wt kwie 04, 2017 10:31

Zakladaj vp jakiegos alh czy asv. Zrobisz go na 200-240 koni i po temacie. W asz arl nie wiadomo czy pompki beda sprawne by przekroczyc 200 koni. Turbo i tak trzeba. Sprzeglo zamach to i w arl trzeba itd. Vp taniej wyjdzie jak pd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 668
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45

Golf 2 silnik ARL

Post autor: KLICHO » czw kwie 06, 2017 15:02

Albo hybryde dol pd i gora vp :) kto co lubi.


Diagnostyka 1.9 TDI 2.5 TDI 2.7 TDI 3.0 TDI 4.2 TDI . Podnoszenie mocy w silnikach TDI każdego rodzaju. Wszystko na terenie Kielc lub okolic.

W sprawie diagnostyki lub programu pisać na PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9203
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Golf 2 silnik ARL

Post autor: wesol » czw kwie 06, 2017 17:45

dol od PD to jak celuje w jakies moce od 250 koni w gore.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14094
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 silnik ARL

Post autor: Michał_1977 » sob kwie 08, 2017 21:05

wesol pisze:Zakladaj vp jakiegos alh czy asv
wesol,przecież napisałem,że SWAP już się przyjął :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości