Strona 1 z 2

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: pt lis 20, 2015 15:44
autor: kulamario
Witam
Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o auta przymierzam się do kupna golfa 5 1.9 TDI 105KM ma przejechane 250 tysięcy kilometrów dodam ze auto jest z Irlandii
Czy koledzy mogą powiedzieć od czego zacząć tuning takiego silnika i czy z takim przebiegiem jest sens kręcenia go na większe osiągi
To co by mnie zadowoliło to z 180 koni i z 350nm

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: sob lis 21, 2015 10:08
autor: spawacz
Najgorszy 1.9 jaki byl, poczytaj o urwanych korbach i pekajacym bloku ... , zrob softa i natym poprzestan jezeli chcesz tym pojezdzic.

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: sob lis 21, 2015 19:52
autor: barthezz2
spawacz, głupoty gadasz straszne.... problem w 1.9tdi 105 KM jest w panewkach a nie korbach i blokach.... jeden wielki mit i nic wiecej. Samym softem robisz 140-150KM i na prawde to przyjemnie jeździ i wiecej nie robić - zostawić pieniądze na eksploatacje :) na 180KM trzeba zmienić turbo i wtryski przynajmniej + najprawdopobniej sprzegło :) robilem już kilka 105KM i po samym delikatnym sofcie na około 130-135KM/300-310NM już to przyjemnie jeździ a po mocnym sofcie na 150KM już to lata porównują do seri :)

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: ndz lis 22, 2015 02:13
autor: kulamario
Panowie to który był by silnik najlepszy do podkręcenia mowie teraz o 1.9TDI?
Bo jeszcze nie kupiłem ale muszę coś wybrać
Mailem do zabrania 2.0 TDI 140 koni ale mój mechanik mi to odradził twierdząc ze jeden wtrysk do tego motoru to koszt 2500PLN "pewnie mial na mysli oryginalne z salonu"
A ja tu widzę ze komplet wtrysków można kupić za np 1200PLN ale do 1.9 TDI "o co tu chodzi?"Czy mój mechanik chce mnie wyrolować?
Czy ten motor 2.0 TDI jest o tyle droższy w serwisie?

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: ndz lis 22, 2015 12:21
autor: spawacz
To ty Bartezz bredzisz, nasada glowki korbowodu peka , panewki to inna sprawa , blok potrafil peknac przy dokrecaniu mocowania silnika przy wymianianie rozrzadu - samemu mi sie tak stalo. Na max 160KM bym poprzestal . Ci co mieli okazje widziec te super motory a pozniej je wymieniac na np. BUK lub przerabiac na ASZ to wiedza... . Jak jeszcze nie kupiles to szukaj BKD lub BMN bedzie ok.

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: ndz lis 22, 2015 17:56
autor: Dratwa
kulamario pisze:Panowie to który był by silnik najlepszy do podkręcenia mowie teraz o 1.9TDI?
dołączam się do pytania, aż sam jestem ciekaw, choć podejrzewam, że ASZ/ARL

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: pn lis 23, 2015 20:19
autor: italiano_83
Dratwa pisze:/ARL
Z prostego powodu najbardziej wydajne turbo.. Tylko znajdź teraz w miarę zdrowego ARL-a - powodzenia.

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: pn lis 23, 2015 21:03
autor: Dratwa
A ARL nie ma mocniejszego wału korbowego?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: pn lis 23, 2015 23:04
autor: spawacz
Ma taki sam jak ASZ/AVF/AWX/BUK/BPX czyli 130/160 . W aRL tylko turbo lepsze no i mocniejszy soft.

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: wt lis 24, 2015 09:04
autor: Nexa
W aRL tylko turbo lepsze no i mocniejszy soft.
Nie tylko.

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: wt lis 24, 2015 13:27
autor: Dratwa
Rozwiń temat :D

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: wt lis 24, 2015 22:42
autor: spawacz
Nie wplynie to moc koncowa seryjna / po modach , ale chodzi o wal korbowy ale tylko do 2002r poczatek, i pozniej po 2004r o podstawe firtra oleju i nieco inna konstrukcje bloku, filtry oleju 640/650 ale to rownoczesnie ASZ i ARL zmienili. Nie pisze tego bo detal malo istotny jak dla mnie.

Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: śr lis 25, 2015 20:12
autor: Nexa
Rozwiń temat
SMIC kontra FMIC

Re: Golf MK5 1.9TDI 105KM Od czego zacząć ?

: czw lis 26, 2015 12:13
autor: Dratwa
Zupełnie zapomniałem o tym :O

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka